#


از بین بردن سیاهی دور چشم

22 می 2017 بدون نظر 1171 بازدید

از بین بردن سیاهی دور چشم

از بین بردن سیاهی دور چشم

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که دچار سیاهی اطراف چشم هستید و برای پنهان کردن سیاهی زیر چشم از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی مواد شیمیایی هستند استفاده میکنید.و قطعا میدانید این مواد ممکن است برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد. امکان دارد شما نیزفکرکنید که بیخوابی وخستگی،علتهای اصلی سیاهی دورچشم هستنداماعوامل دیگری مسبب این امر هستند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که دلایل سیاهی دور چشم چیست و روشهای درمان آن چگونه است:

 

دلایل سیاهی زیر چشم:

ممکن است سیاهی دور چشم تان ارثی باشد.علت دیگرسیاهی زیر چشم رنگدانه ها هستند که البته این مورد بیشتردرسیاه پوستها و آسیایی ها دیده شده است. البته کمبود ویتامین ک و آهن و آنتی اکسیدان ها نیز مسبب این امر است.علاوه براینها بالا رفتن سن هم در پیدایش این سیاهی موثر است چرا که با بالا رفتن سن پوست بدن نازکتر می شود و رگهای خونی بیشتر نمایان می شوند. آلرژی و ناراحتی های کلیوی نیز از جمله دلایل تیره شدن زیر چشم است.

عوامل دیگری مانند سیگار، الکل و نوشیدنی هایی با کافئین فراوان سیاهی دور چشم را تشدید میکنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز موجب سیاه شدن پوست دور چشم میشود .

مورد دیگر نیز گرفتگی دائمی بینی است که رگهای دور چشم را بزرگتر و گشادتر می کند در نتیجه باعث سیاهی زیر چشم شما میشود.حال اگر به دنبال رفع این مشکل هستید در این نوشتار روش های طبیعی  را عنوان کرده ایم:

1.ماسک دور چشم آووکادو

برای تهیه ی این ماسک به اندازه ی یک قتشق غذاخوری آووکادو بردارید و آن را له کنید.سپس محتویات 3 کپسول ویتامین “ای” را اضافه نمایید و آنها را باهم مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر گردد.سپس اطراف چشم رابه وسیله این خمیرماساژدهید.این ماسک پوست اطراف چشم را دربرابرمضرات بنیادین ناشی ازنورخورشید ومحیط محافظت می‌کند.همچنین می‌توانید آووکادوی نرم شده را با نصف قاشق چای‌خوری خامه ترش ترکیب کرده و با کمی از این مخلوط اطراف چشم را صبح و بعدازظهر ماساژ دهید.

2.ماسک سیب‌زمینی:

یک سیب‌زمینی خام را (بعد از خنک شدن در یخچال) دو تکه کنید.بعد چشم‌هایتان را ببندید و هر تکه اش را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف‌کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که ۲۰-۱۵ دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که سیاهی و پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.

3.ماسک شیر:

اگر تیرگی و پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، تا میتوانید از این ماسک استفاده کنید.برای این کار ابتدا یک تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه روی چشمها بماند.این ماسک میتواند آبرسانی لازم برای پوست اطراف چشم را انجام دهد.

  1. ماسک خیار:

خیار داروی طبیعی برای خلاص شدن از سیاهی و پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای ۲۵ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید.این کار به آرام کردن ذهنتان نیز کمک می‌کند.همچنین خواص ضدالتهابی خیار سیاهی و پف‌کردگی بافت‌های زیر چشم را هم کاهش می‌دهد.

5.ماسک چای‌کیسه‌ای خنک:

برای اینکه زودترنتیجه بگیرید می‌توانید از چای کیسه‌ای خنک استفاده کنید. دو عدد چای کیسه‌ای را در آب خنک خیس کنید و بگذاریدمدت زمان کمی در یخچال بمانند. بعد آنها را به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه روی چشمانتان بگذارید. در آخرصورتتان را با آب خنک بشویید.

6.ماسک آب یخ و قاشق استیل:

با یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل میتوانید سیاهی و پف اطراف چشم را از بین ببرید . قاشق‌ها را در آب یخ خنک کنید سپس روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق‌ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید.

7.خوراکی ها:

الف: همراه صبحانه یا در طول روز پسته،بادام،فندق و گردومصرف کنید که کبودی دورچشم را برطرف میکند.

ب:با مصرف کردن میوه‌هایی مانند انار وموز میتوان به بهبود کبودی دورچشم تان کمک کنید.

ج : مصرف میزان توصیه‌شده آب (8-6 لیوان درروز) می‌تواند کبودی و پف‌کردگی دورچشم‌ها را برطرف کند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *