#


آیا می توانم از ویتامین ها برای رشد مو استفاده کنم؟

مو
5 آگوست 2017 بدون نظر 677 بازدید

آیا می توانم از ویتامین ها برای رشد مو استفاده کنم؟

ویتامین ها و سلامت مو ها

کارشناسان بهداشت معتقدند که خوردن یک رژیم متعادل متعادل که شامل 13 ویتامین ضروری می تواند به حفظ سلامتی مو های شما کمک کند. ویتامین های ضروری عبارتند از A، C، D، E، K، و گروه پیچیده B.

در مورد مزایای ویتامین D و B برای رشد مو بسیار مورد توجه بوده است. ما این ادعاها را ارزیابی کرده ایم، بنابراین برای بیشتر بخوانید.

ویتامین D و رشد مو

ویتامین D پوست را سالم نگه می دارد و در سال های اخیرکشف شده است به رشد مو نیز مرتبط است. مطالعه 2012 در مجله Journal Cells Translational Medicine نشان می دهد که ویتامین می تواند به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ کمی که مو های جدید می توانند رشد کنند. این ممکن است ضخامت مو خود را بهبود بخشد یا میزان ریزش مو را کاهش دهد.

به گفته محققان دانشگاه هاروارد، ویتامین D، همراه با سایر مواد شیمیایی که اخیرا کشف شده است، همچنین ممکن است به “بیدار شدن” فولیکول هایی که به حالت خاموش تبدیل شده اند کمک کنند. پوسیدگی زمانی رخ می دهد که فولیکول های شما به طور مداوم خاموش می شوند. اما حتی با فولیکول های بیدار، مو همیشه تولید نمی شود.

روزانه به مقدار کافی ویتامین D ممکن است برای جلوگیری از ریزش موکمک کند، اما شواهد کمی وجود دارد که می تواند مو را دوباره به ارمغان بیاورد.

اداره مؤسسات ملی سلامت مکمل های غذایی توصیه می کند که بزرگسالان 600 واحد بین المللی یا 15 میکروگرم (میلی گرم) ویتامین D در روز دریافت کنند. همه این مقدار را دریافت نمی کنند، و آمار نشان می دهد که بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود دارند.

راه های طبیعی برای دریافت ویتامین D بیشتر شامل خوردن یا نوشیدن موارد زیر است:

ماهی، مانند ماهی قزل آلا یا شمشیر
قارچ
دانه ها
آب پرتقال غنی شده
شیرکم چرب غنی شده

رفتن به بیرون نیز می تواند کمک کند، زیرا بدن ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با نور خورشید تولید می کند. هنوز هم برای پوشاندن کرم های ضد آفتاب مهم است که برای محافظت از پوست شما مفید باشد.

اگر انتخاب کنید که ویتامین D مکمل مصرف کنید، مراقب باشید. ویتامین D محلول در چربی است و اگر شما بیش از حد دریافت کنید، در بافت چربی در سطوح خطرناک حل می شود. تجویز بیش از حد می تواند باعث ایجاد بیش از حد کلسیم در خون منجر به خستگی یا مشکلات کلیه شود. اگر شما یک مکمل را مصرف کنید، مطمئن باشید که آن را با یک وعده غذایی که چربی دارد، مصرف کنید تا جذب شود.

ویتامین B و رشد مو

ویتامین B پیچیده برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم عصبی مرکزی مهم است. اما آنها برای پوست و مو سالمی نیز ضروری هستند. بعضی از متخصصان تغذیه ادعا می کنند که ویتامین های محبوب B مانند B-12 می توانند باعث تقویت و رفع موی شما شوند.

ویتامین B

ویتامین B-complex شامل B-1 (تیامین)، B-2 (ریبوفلاوین)، B-3 (نیاسین)، B-5 (پانتوتنیک اسید)، B-6 (پیریدوکسین)، B-7 (بیوتین)، B -9 (فولات) و B-12 (کوبالامین).

همیشه باید سعی کنید ابتدا ویتامین های خود را از مواد غذایی دریافت کنید. شما می توانید همه ویتامین B را در منابع مختلفی از موارد زیر دریافت کنید:

غلات کامل
سبزیجات مانند گل کلم، هویج و سبزیجات برگ سبز تیره
گوشت مانند کبد گوشت گاو و مرغ
تخم مرغ
سویا
آجیل
آووکادوها
حبوبات

ویتامین B-12 در غذاهای حیوانی مانند گوشت و لبنی یافت می شود. اگر نگران هستید کمبود داشته باشید، می توانید یک مکمل را مصرف کنید. کمبود B12 معمولا در افراد مسن و گیاهخواران تاثیر می گذارد.

یک بزرگسال باید 2.4 میکروگرم در روز دریافت کند. B-12 نسبتا امن است، بدون محدودیت واقعی قطع آن. قبل از اینکه مکمل ها را امتحان کنید، با پزشک خود چک کنید.

تمام ویتامین های B محلول در آب هستند و از طریق ادرار دفع می شوند. آنها باید روزانه مصرف شوند.

توسط متخصصان زیبایی و سلامت در مورد مزایای بیوتین برای مو نوشته شده است. با این حال، شواهد بسیار ضعیف است. اگر بیش از حد مصرف شود، بیوتین ممکن است مشکلات پوستی و آزادی انسولین ایجاد کند.

در ایالات متحده، مقدار توصیه شده 25 میکروگرم است. برای یک بزرگسال که احتمال اینکه کمبود بیوتین داشته باشد بسیار کم است. همین امر برای نیاسین نیز صادق است، گرچه سطح بالای آن می تواند بسیار سمی باشد. بزرگسالان باید برای 14-18 میلی گرم (میلی گرم) هدف قرار دهند.

ویتامین E و سلامت مو

ویتامین E برای توانایی خود برای بهبود سلامت پوست و مو مدت ها شناخته شده است. آنتی اکسیدان های قوی که tocotrienols نامیده می شوند در ویتامین E یافت می شود و این تکتوریول ها به پوست سر سالم کمک می کنند.

یک مطالعه بالینی سال 2010 نشان داد که استفاده از مکمل های تکتوریولین موجب بهبود سلامت مو افراد مبتلا به آروپیک می شود. این مکمل ها همچنین برای پیشگیری از ریزش مو کمک می کند.

ویتامین E در قالب کپسول و به عنوان مایع موجود است. با خوردن گندم، اسفناج، کلم و حتی بادام، آسان است که ویتامین E را از رژیم خود دریافت کنید. بعضی از مردم می خواهند روغن ویتامین E را مستقیما بر روی پوست یا پوست سر خود بگذارند، به این باور هستند که اگر به صورت محلی اعمال شود، بازسازی سلول را افزایش می دهد.

ویتامین های دیگر ضروری است

در مقایسه با ویتامین D، B و E، چندین آزمایش بالینی وجود دارد که به مزایای رشد مو دیگر ویتامین های ضروری نگاه می کنند. اما افرادی که ریزش مو را تجربه می کنند به خوبی به مولتی ویتامین و همچنین رژیم غذایی حاوی تمام ویتامین های ضروری توجه می کنند.

دریافت ویتامین های کافی از طریق سبزیجات برگ سبز، لبنیات و مرکبات سبب بازسازی سلول می شود. بازسازی سلول موی شما را به سالم تر نشان می دهد.

ویتامین A که گاهی اوقات به عنوان رتینول شناخته می شود، مبارزی بسیار ارزشمند برای از دست دادن مو است زیرا به شما کمک می کند که چربی پوست را ترشح کنید، ماده ای که مانع از شکستگی مو می شود.

راه های دیگر برای کمک به موهای شما

ویتامین ها برای سلامتی موهای شما مهم هستند. اما تغییرات شیوه زندگی می تواند به همان اندازه کمک کند.

موهای سالم

استفاده از ژل، خشک کردن، و شانه کردن موهای هنگامی که مرطوب است، دوری کنید.

استرس خود را با حداقل 30 دقیقه در روز کاهش دهید.

6-8 لیوان آب در روز بخورید.

توجه به غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید، محصولاتی که استفاده می کنید و نحوه مدیریت استرس می تواند به بهبود رفاه موها کمک کند. شرایط ریزش مو (آلوپسی) را می توان با مداوم کشیدن موهای خود و یا تکنیک های مدل موی خاص تشدید کرد.

مکمل های بدون نسخه برای رشد مو

انواع مختلف مکمل ها و ژل موضعی وجود دارد که می توانید از داروخانه خریداری کنید تا از ریزش مو جلوگیری شود. اکثر این محصولات، مانند راگائین، حاوی مواد منوکسیدیل فعال هستند. کورتیکواستروئیدها همچنین مواد رایج هستند.

در حالی که برخی از آزمایشات بالینی نشان می دهد که این درمان ها برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، شواهد کمی وجود دارد که پس از متوقف کردن استفاده از محصول موهایتان رشد می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که تقریبا تمام آزمایشات بالینی به اثربخشی محصولات مانند راژین و فیناستراید (Propecia) بر روی جلوگیری از ریزش موی مردان تاکید دارند.

همیشه بهتر است مواد مغذی را از تمام مواد غذایی دریافت کنید. مکمل ها توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده تحت نظارت نیستند و احتمالا ممکن است آلوده یا در دوز نادرست باشند. مکمل ها را از منبع قابل اعتماد انتخاب کنید.

چشم انداز

معمولا با نگاه کردن به موی ناسالم ،به راحتی می توانند شناسایی شوند. به جای نشان دادن انعطاف پذیری و شین، موهای ناسالم ظاهرا کسل کننده و شکننده هستند. موهایی که در تکه های سقوط می کنند و یا شکسته می شوند، می توانند نشانه ای از وضعیت سلامت نگران کننده باشند. پسوریازیس، درماتیت و سرطان پوست می تواند با ریزش مو در ارتباط باشند.

حدود 80 میلیون مرد و زن آمریکایی نوعی از ریزش مو را تجربه می کنند. طاسی التهاب مردان، آلوپسی آئورتا، استرس و درمان های خاص پزشکی می تواند سبب ریزش موهای شما شود.

بیشتر ریزش مو به شدت تحت تاثیر دو عامل است: هورمون ها و ژنتیک. ریزش مو که در مرکز پوست سر آغاز می شود اغلب ژنتیکی است.

اگر دچار نگرانی هستید، یک متخصص پوست می تواند به شما کمک کند که چطورریزش موهای شما را متوقف کند و راه حل ها را پیشنهاد دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *