آیا بانوانی که بسیار عصبی هستند نیز می توانند زیبا بمانند؟

خانم های عصبانی چگونه باید رژیم زیبائی بگیرند ؟

همه خانم ها علاقه دارند که در تمام طول عمر خود از زیبایی اندام و جاذبه برخوردار باشند و بسیاری از آنها باین منظور رژیم های مختلفی می گیرند . ولی نکته مهمی که این دسته کمتر به آن توجه می کنند آن است که هر گروه دارای وضع بدنی و روحی خاصی هستند و رژیم غذائی آنها باید با توجه باین نکته انتخاب شود . خانم ها را از لحاظ وضع جسمی و روحی به چهار دسته کم خون، پر خون ، عادی و ( عصبی ) می توان تقسیم کرد . در این جا پس از تشریح مختصات گروه « عصبی» ، به رژیم زیبائی متناسب آنها می پردازیم.

مشخصات ظاهری که در این جا به تشریح آنها می پردازیم فقط از نقطه نظر طبی است و کسانی که بسیار عصبی هستند فقط باید به پزشک مراجعه کنند. قد زنان عصبی بسیار متفاوت است و بنابراین نمی توان حدودی برای آن معین کرد . گاهی دیده می شود که بعضی از این خانم ها در یکی از دوران های زندگی خود بطور ناگهانی چاق می شوند و این چاقی که بر اثر نفوذ آب در سلول های بدن است چاقی کاذب می باشد . دست ها و پاهای آنها معمولا دراز و شانه ها و باسنشان كوچك است . ستون فقرات آنها به جلو تمایل دارد و به نظر کوتاه می آید . بالاتنه آنها اغلب جلب توجه نمی کند زیرا چون کمر آنها تا اندازه ای خمیده است ، سینه هرقدر برجسته باشد کمتر جلب توجه می کند .

خانمهای عصبی دارای ماهیچه های قوی نیستند ولی با کمی کوشش و با ورزش منظم می توانند عضلات خود را به حد کافی قوی سازند . بیشتر از قیافه ظاهری آنها برمی آید زنانی اهل کار و فعالیت هستند . اعصاب آنها خیلی زود ناراحت می شود و به دنبال آن عضلاتشان منقبض می گردد . از دست های آنها کشیده ، دارای عضلات کم و انگشتانشان باريك است . ظرافت و رنگ پریدگی دست های آنها خیلی زود جلب توجه می کند.

با آنکه پیشانی آنها عادی و گاهی هم بلند است ولی چهره ای کوچک دارند و حتی در موقعی که چانه آنها عادی باشد به علت پیشانی کشیده و بلندی که دارند صورتشان مثلثی شکل به نظر می رسد. به علت کمبود عضلات، استخوان های دست و پای آنها لاغر بنظر می رسد . پوست صورت آن ها خشك است و اغلب فاقد نرمی و لطافت لازمه پوست خانم ها است . وقتی این خانم ها پیر می شوند پوست صورتشان خیلی زود خشك و پرچین می شود .

این عده از خانم ها با مغز و اعصاب خود زندگی می کنند خیلی زود از خودشان عکس العمل نشان می دهند و اغلب این عکس العمل ها افراطی است باین ترتیب آن ها در مصرف انرژی خود اسراف می کنند . آن ها به محيط آرام و بی دغدغه ای احتیاج دارند و بندرت آرامش خیال بدست می آورند .

طرز تغذیه :

هدف نهائی در خوردن غذا سه چیز باید باشد .

1-جبران ضعف بدنی

این عده با آنکه بطور طبیعی غذا می خورند ولی اغلب دچار کمبود و تامین و مخصوصا ویتامین های گروه ب ، هستند . کمبود ویتامین ب تولید ناراحتی های عصبی ، بی خوابی و درد های مختلفی می کند که این گروه از خانم ها خیلی مستعد ابتلا به آن ها هستند . بعلاوه کمبود ویتامین ب ، ممکن است تولید بعضی از بیماریهای پوستی از قبیل اگزما، خشکی لب و غیره کند .

غذاهای آن ها باید دارای مقادیر زیادی ویتامین های طبیعی باشد . آب میوه جات ، مخمر آبجو ، جوانه گندم و آب سبزیجات خام از قبیل هویج و گاهی هم قرص های ویتامین ( با تجویز پزشک) برای آنها ضرورت کامل دارد.

۲- افزایش وزن بدن

هدف دوم این خانم ها از غذا خوردن باید افزایش وزن بدن باشد . ولی رسیدن به آن چندان آسان نیست . چون خانم های عصبی اغلب بسوء هاضمه دچارند، کم اشتها هستند و دستگاه گوارشی آن ها خوب کار نمی کند. کره، شیر ، انواع میوه جات و سبزیجات برای آن ها بسیار مفید است .

3- حذف غذاهای پر ادویه و نوشابه های مخدر

از قبیل چای – قهوه و غیره با آنکه خانمها باین نوع غذا ها علاقه زیاد دارند ولی باید حتی المقدور از خوردن آن ها خودداری کنند . خانم های عصبی از تمام روش هایی که باعث انبساط خاطر و افزایش اشتها و کم کردن اندوه آن ها می شود زیاد باید استفاده کنند .

چگونه باید زندگی کرد ؟

باید تا آنجا که ممکن است از هوای آزاد استفاده کنند. نفس های عمیق بکشند . از کوشش و فعالیت زیاد بپرهیزند . افراط در هر چیز برای آن ها مضر است . حتی در استنشاق هوای آزاد و استفاده از انوار سلامت بخش خورشید . زندگی آنها باید در هوای آزاد و محیط آرام باشد بعبارت دیگر روشی باید در پیش گیرند که زیاد آن ها را زحمت ندهد . در ورزش سبك نباید زیاده روی کنند . ورزش در هوای آزاد برای آن ها مناسب است .

هدف شما از مواظبت پوست نیز باید بقرار زیر باشد :

ا- تغذیه پوست :

با آنکه استعمال کرم مقوی پوست قبل از سن ۲۰ و ۳۵ چندان ضروری نیست ولی این گونه خانم ها از سنین اولیه جوانی باید در تغذیه پوست خود بکوشند. ولی توجه داشته باشند که معنی این حرف چرب کردن صورت نیست . کرم های بیولوژیك خیلی بهتر از کرم های معمولی است. از استعمال کرم های زیاد چرب نیز باید خودداری کنند . این کرم ها به تدریج باعث افتادگی پوست صورت می شوند و چون باید برای رفع افتادگی پوست تونيك استعمال کرد، خشکی پوست زیادتر می شود . بجای پودر اول و محصولات پاک کردن آرایش بهتر است مواد مایع مثل شیر زیبائی استعمال کنید زیرا این مواد به حد کافی دارای چربی طبیعی نباتی و حیوانی و آب هستند .

٢- کم شدن آب

اگر آب موجود در یاخته های پوست کم شود ، مثل هنگامی که چربی صورت کم است خشکی پوست بیشتر می شود.

٣- تقویت پوست :

برای آنکه پوست شما قبل از موعد پیر نشود باید آنرا تقویت کنید . به این منظور هرگز تونيك و به خصوص تونیک های شیمیایی که باعث خستگی پوست می شوند استعمال نکنید .

از من بپرس 2

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago