#


آشنایی با فوایدی که حمام سرکه ی سیب برای پوست بدن دارد

12 می 2018 بدون نظر 1031 بازدید

آشنایی با فوایدی که حمام سرکه ی سیب برای پوست بدن دارد

حمام سرکه سیب برای پوست بدن

سرکه سیب مملو از ترکیبات و فواید مفید میوه ی سیب می باشد. اسید استیک موجود در سرکه سیب مثل خود سیب سرشار از کلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سرکه همچنین ویتامین B ، A و C سیب را داراست و اسید های آن از قدیمی ترین تمیز کننده ها هستند. پس بهتر است دوش سرکه سیب را هفته ای یک بار در برنامه ی مراقبت و سلامت پوست تان قرار دهید. برای این کار نصف فنجان سرکه سیب را به نیم لیتر آب اضافه کرده و بدن را با آن شست وشو دهید. فراموش نکنید شست وشو با سرکه سیب نباید هر روز تکرار شود، چرا که مواد چرب و اسیدی که در پوست به طور طبیعی موجود است با تکرار مداوم این کار، به مرور از بین رفته و موجب خشکی پوست می شود.

سرکه ی سیب موجب کم تر شدن زگیل و خال های پوستی و نیز از بین بردن ترک های پاشنه پا و دست هم می شود؛ اما برای کسانی که از وان استفاده می کنند، توصیه می کنیم یک فنجان سرکه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهند. حمام سرکه ی سیب نه تنها موجب نرمی پوست های زبر می شود، بلکه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به طور کامل ضد عفونی می کند. سرکه سیب برای ضدعفونی کردن پوست و تسکین حساسیت و سوزش پوست که بر اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده مؤثر است و به کاهش لکه ها و دانه های قرمز و کم رنگ روی پوست کمک می کند.

مصرف سرکه سیب خالص

چنانچه دوست دارید در مدت زمان اندکی درمان و مراقبتهای پوستی شما با سرکه ثمره بخش باشد، می توانید از سرکه سیب خالص، ارگانیک و فیلتر نشده استفاده کنید. سرکه های طبیعی و خالص سیب در صورتی که در معرض نور قرار نگیرند، خراب نمی شوند. هنگام خرید سرکه سیب دقت کنید. راز مهم سلامت پوست علاوه بر شست وشوی پوست با سرکه سیب ، نوشیدن مخلوط این سرکه همراه آب پرتقال و یا آب لیمو است؛ در چند وعده در روز از این نوشیدنی میل کنید. چنانچه طعم سرکه ی سیب را دوست ندارید،  می توانید آن را با سالاد مخلوط کنید ؛ بعد از مدتی مطمئن باشید تأثیر آن را بر پوست – و اندام خود می بینید.

تأثیر سرکه بر پوست

یکی از مواد طبیعی به نام سرکه برای سلامت و زیبایی مفید بوده و باعث تحریک سلول های پوست شده  و با بهبود جریان خون، پوست شما را سفت و براق می کند. همچنین به خاطر خاصیت نیروبخشی و شاداب کنندگی اش پوست تان جوان می شود. کسانی که پوستشان چرب است یا جوش های سرسیاه روی قسمت های مختلف صورت مانند بینی یا گونه دارند، می توانند از سرکه سیب به عنوان مایع شست وشو استفاده کنند؛ اما باید توجه داشته باشند که نباید از خود سرکه بلکه از مخلوط سرکه و آب استفاده کنند پس محلول رقیق شده سرکه و آب را به اندازه ی لازم در کاسه ای آماده کنید و در صورتی که بوی آن را نمی پسندید، چند قطره روغن گل های معطر به آن اضافه کنید و با آن پوست تان را تمیز کنید. مخلوط مساوی سرکه سیب و آب معدنی به عنوان یک تونیک (محرک) برای پاک کردن آلودگی های پوستی و چربی بسیار مناسب است.

روش استفاده

*در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست های طبیعی و یا پوست های چرب از ترکیب کردن یک قاشق از سرکه ی سیب به همراه سه قاشق آب گرم استفاده کنید. می توانید صبح و شب از این محرک برای بهبود بخشیدن و از بین بردن دانه های قرمز و جوشهای پوست استفاده کنید. در این روش، پاکسازی پوست صورت باید از ناحیه ی چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه ها، بینی و پیشانی انجام شود.

* روش دوم برای افرادی که دارای پوست بسیار حساسی می باشند مفید است. برای آن ها، این میزان باید ترکیب کردن یک قاشق سرکه به همراه پنج قاشق آب گرم تغییر پیدا کرده واستفاده شود. غافل نشوید که اگر دفعه ی اولی است که از این نوع سرکه برای تمیز کردن پوست خود استفاده می کنید، در ابتدا حتما محلول آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید و در صورتی که حساسیت و تورمی به وجود نیامد می توانید آن را به تمام صورت خود بمالید.

* اما روش سوم به کارگیری از این ترکیب به جای تمیز کننده است. در این روش باید نخست پوست خود را با آب نیمه گرم اسپری کرده تا به طور کامل مرطوب شود و سپس پنبه ای که به سرکه آغشته شده است را به صورت دورانی بر روی سطح پوست تان ماساژ دهید. پس از گذشت بیست دقیقه می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *