چگونه چشم هایی جذاب داشته باشید؟

چگونه چشم هایی جذاب داشته باشید؟

قطعا یکی از مهم ترین عناصر زیبایی که شما را جذاب تر میکند چشمهای شماست.و آرایش چشم و یاد گرفتن فوت و فن های آرایش چشم زیبایی شمارا دو چندان خواهد کرد.نحوه ی آرایش انواع حالت های چشم،دانستن شکل وحالت چشمانتان تاثیر مستقیم در جذابیت شما دارد. در این مطلب میخواهیم روش ها و ترفند های درست و صحیح آرایش چشم را آموزش دهیم.

زیبا شدن چشم ها با آرایش:

پف چشمها:

برای زیبایی چشم هایتان ابتدا باید پف چشم هایتان را از بین ببرید.از آنجا که پوست دور چشم فاقد غده های تولید چربی هستند،با جذب آب و مایعات ایجاد پف می کنند و وجود این مایعات اضافی باعث ورم چشم ها خواهد شد واستفاده از کرم های دور چشم این معضل را حل خواهد نمود.

استفاده از خط چشم:

برای اینکه پژمردگی پلک هایتان کمتر به نظر بیاید از خط چشم مناسب استفاده کنید، روش درست کشیدن خط چشم را یاد بگیرید.کشیدن خط چشم با برس بهتر از مداد عمل می کند و برای کسانی که خیلی به این کار وارد نیستند آسانتر می باشد ، برای طبیعی به نظر رسیدن خط چشم در قسمت های بیرونی، وسط و داخلی پلک بالایی سه نقطه بگذارید به طوری که به خط مژه نزدیک باشند،و بعد این نقاط را به هم وصل کنید.

افتادگی پلک ها:

با استفاده از سایه ملایم کم رنگ و به وجود آوردن حد فاصلی مناسب ، افتاد گی پلک ها را از بین ببرید ،برای این کاراز قسمت بالایی گوشه بیرونی پلک تان شروع کنید و سایه را از بالا به پایین به سمت چین پلک بزنید سپس از قسمت پایینی گوشه بیرونی چشم به سمت چین پلک بزنید.

برداشتن ابروها:

برداشتن ابروها شما را آراسته تر جذاب تر و پر طراوت نشان میدهد، برای کم شدن درد ناشی از برداشتن ابروها بعد از حمام و دوش گرفتن ابروهایتان بردارید.همچنین برای فر شدن مژه هایتان بعد از دوش گرفتن مژه هایتان را فر کنید و بخاطر داشته باشید هیچ چیز مثل فر کردن مژه ها پژمردگی چشم ها را از بین نمیبرد.

قرمزی چشم ها را از بین ببرید :

قرمزی چشم های تان را از بین ببرید چون قرمزی چشم ها چهره تان را خسته نشان خواهد داد. برای این کار از سایه ای با زمینه آبی استفاده کنید، زدن سایه و خط چشم با زمینه آبی قرمزی چشم را کمتر نشان دهد.

حلقه های دور چشم:

حلقه های تیره دور چشم تان را از بین ببرید.برای دور چشم از روشن کننده های مخصوص چشم استفاده کنید.اگر برای دور چشم از کرم پودر استفاده کنید معایب دور چشم تان بیشتر نمایان میشود.

حجم مژه ها :

طبیعتا با بالا رفتن سن مژه هایتان کم پشت می شود،برای پوشاندن کم پشتی مژه از خط چشم ضخیم روی ریشه های مژه استفاده کنید تا مژه هایتان تیره تر دیده شود.در ضمن اگراز سایه های پودری استفاده میکنید قبل از اینکه سایه را به پلک بزنید از پودر صورت با مایه زرد رنگ به پلکتان بزنید این کارباعث می شود مدت زمان بیشتری سایه روی صورت تان بماند.

ابروها:

استفاده از پودر ابرو و یا ریمل ابرو زیبایی را به ابرو ها بر می گرداند.برای این کار باید از رنگی استفاده کنید که با رنگ ابروهایتان همخوانی داشته باشد ،اگرابروهایتان سیاه باشد که کارتان آسان است ولی اگر رنگی غیر از سیاه داشته باشد با پد از رنگی استفاده کنید که حالت طبیعی ابرو حفظ شود.

تیرگی پوست:

اگر زیر چشمتان تیره است هنگام آرایش بهتر است بیشتر روی قسمت بالایی چشم تان کار کنید ،و از کشیدن خط چشم در زیر چشم تان پرهیز کنید.ریمل تان را نیز فقط برای مژه های بالایی استفاده کنید. با این شگرد و ترفند تیر گی زیر چشم هایتان کمتر دیده می شود.

آرایش چشم های گود:

این فرم از چشمها چشمهایی بزرگ و فرورفته اند که باعث برجسته تر دیده شدن استخوان پیشانی می‌شوند.اگر چشم هایتان گود است برای پشت پلک خود از سایه‌هایی به رنگ بژ یا رنگ‌های گرم مثل هلویی استفاده کنید و سپس با مداد روشن در زیر کمان ابرو، هایلایت ایجاد کنید.و یادتان باشد چون بخاطر حالت چشمهایتان انتهای مژه‌ها ممکن است به پشت پلک تان برخورد کند، حتما از ریمل ضد آب استفاده نمایید.

آرایش چشم های آسیایی:

این نوع چشم ها پلک‌هایی صاف و تقریبا بدون چین دارند.و در این حالت معمولا استخوان پیشانی کمتر در معرض دید است.کاری که شما میکنید این است که سعی کنید با زدن سایه (تیره یا روشن) از بالا به پایین، به پلک‌های خود بعد بدهید.و در هنگام زدن سایه چشم، دقت کنید که تیره ترین سایه‌ای که استفاده میکنید، نزدیک خط چشم باشد، وخنثی ترین رنگ در میانه‌ی پلک و رنگ های براق را هم در قسمت بالایی بکار ببرید.درضمن فر کردن مژه‌هایتان را هم بهیچ وجه فراموش نکنید.

آرایش های چشم هایی با پلکهای افتاده:

از ویژگی های این مدل چشم وجود یک لایه اضافی پوست بالای چین پلک است که باعث میشود پلک‌ها کوچکتر به نظر برسند. اگر دارای چنین پلکهایی هستید برای جلب توجه به قسمت بالایی چشم تان از سایه‌های تیره در بالای چین پلک استفاده کنید. پلک بالایی خود را مداد بکشید و درون چشم‌ها از خط چشم استفاده کنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد.

آرایش چشم های درشت:

کسانی که چشمان درشت دارند،معمولا دارای پلک‌های برآمده از کاسه‌ی چشم هم هستند.و البته خوشبختانه این برآمدگی زمینه‌ی کار زیادی برای آرایش چشم به شما می‌دهد.برای اینکه چشمان درشت و برآمده‌تان با چهره‌تان تناسب پیدا کند در اطراف چشم‌ها از سایه‌ی تیره استفاده کنید.رنگ های تیره همیشه به کاهش سایز و کوچکتر به نظر رسیدن کمک می کند.آرایش دودی هم با این مدل چشم‌ها تناسب زیادی دارد.

آرایش چشم های رو به بالا:

این مدل از چشم تقریبا شبیه بادامی است که گوشه خارجی آن متمایل به بالاست.در این چشم ها پلک پایین بیشتر در معرض دید است و بزرگتر از پلک بالا به نظر می رسد به منظور ایجاد تناسب بین دو پلک بالا و پایین باید از سایه‌ی تیره یا مداد در قسمت خارجی پلک پایین استفاده شود.

آرایش چشم های رو به پایین:

گوشه‌ی خارجی این مدل چشمها متمایل به پایین است. این چشمها بهترین حالت برای آرایش محبوب چشم گربه‌ای است! و شما برای آرایش باید پلک بالایتان را خط چشم مایع بکشید و آن را از گوشه چشم، به سمت بالا ادامه داده و یک زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد کنید. با این کار بین دو پلک خود تقارن ایجاد می کنید و جذاب تر هم به نظر خواهید رسید.

آرایش چشم های نزدیک بهم:

در این مدل از چشم‌ها فاصله‌ی بین دو چشم از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم کمتر است.و کاری که شما باید بکنید این است در گوشه‌های داخلی چشم که به منظور ایجاد فضا باید ازسایه‌های روشن استفاده کنید.از سایه‌های سفید مات یا براق خنثی استفاده کنید.و برای اینکه توجه را به گوشه‌ی خارجی چشم معطوف کنید، بیشتر ریمل بزنید و از مژه های مصنوعی، مخصوصا در گوشه‌های خارجی چشمانتان استفاده کنید.

آرایش چشم های دور از هم:

اگر چشم های شما نیز ازمدل چشم‌هاییست که فاصله‌ی بین دو چشم تان از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم بیشتر است باید برای نزدیک کردن چشم‌ها به یکدیگر، داخل چشم‌هایتان را دور تا دور مداد مشکی بکشید و تا جایی که امکان دارد آن را تا مجرای اشک امتداد دهید.

از من بپرس 7

Share
Published by
از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago