#


چگونه می توانیم جای بخیه را از بین ببریم؟

بخیه
5 نوامبر 2017 بدون نظر 2653 بازدید

چگونه می توانیم جای بخیه را از بین ببریم؟

چگونه می توانیم جای بخیه را از بین ببریم؟

اگر بعد از عمل جراحی جای بخیه بر روی پوست بماند یکی زا مشکلاتی به حساب می آید که اکثر افراد بابت آن نگران هستند. احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که بینی شان را به بهترین فرم عمل کرده اند ولی زمانی که به آن ها نزدیک می شوید مشاهده می کنید که جای بخیه زیر پره های بینی شان باقی مانده است و به چشم می آید. در هر صورت اگر زخمی و یا برش عمیقی بر روی پوست به وجود بیاید باعث می شود که جای آن تا حدودی باقی بماند ، ولی این روزها راهکار هایی را به دست آورده اند که می توانید با کمک آن ها جای زخم و بخیه را کاهش دهید.

انتظار معجزه نداشته باشید

این روزها راه های گوناگونی برای بهتر شدن ظاهر جوشگاه به دست آمده است که اکثر این روش ها در کلینیک های پوست وجود دارد و با بی حسی موضعی انجام می دهند. فقط برای زخم هایی که شدید هستند مانند سوختگی باید آن ها را در بیمارستان بیهوش و بستری کنند.

بخیه

بخیه

راه های جدیدی که به وجود آمده است می تواند در طول ، جهت و پهنای جوشگاه تغییراتی را به وجود بیاورد و جوشگاه هایی که فرو رفته اند را بالا بیاورد و آن ها یی که برجسته شده اند را مسطح کنند ، ولی این را به یاد داشته باشید که هیچ موقع جای جوشگاه را به طور کامل از بین نمی برد و هیچ راهی وجود ندارد تا پوست شما را به شکل اولیه اش در بیاورد. همچنین بدانید که رنگ جوشگاه را هم نمی توانید تغییر دهید ، فقط به مرور زمان خودش کم رنگ می شود.

اصلاح جوشگاه با جراحی

بهترین راهی که می توانید با استفاده از آن جوشگاه های پهن و یا طولانی را کمتر کنید جراحی است. با این کار می توانید جوشگاهی که پهن است را بردارید و مجددا بخیه بزنید ، در این صورت خط جوشگاه باریک تر می شود. متخصصان جوشگاه هایی که طولانی هستند را از برش های نامنظم استفاده می کنند تا بتوانند خط جوشگاه را کوتاه تر کنند. برخی مواقع می توانید توسط جراحی خطوط زخم را طوری تغییر دهید که بر روی خطوط طبیعی پوشت قرار بگیرند و کمتر به نظر برسند. به همین ترتیب می توانید جای جوشگاه را به بخش هایی ببرید که کمتر توی چشم هستند.

بخیه

بخیه

پوست تان را بسایید

بهترین روش برای اصلاح جوشگاه های ضعیف ساییدن پوست یا درم ابریژن می باشد. برای انجام این کار از یک ابزار که شبیه به برس است و به سرعت می چرخد و یا لیزر استفاده می کنند تا لایه سطحی پوست را بردارند. راه های زیادی برای ساییدن پوست وجود دارد ولی نتایج آن ها با هم فرقی نمی کند. این کار را می تواند یک متخصص آن را انجام دهد و با درست انجام دادن آن می تواند بدون ایجاد جوشگاه دیگری جوشگاه قبلی را از بین ببرد. توصیه می شود که کسانی که می خواهند از این روش استفاده کنند این کار را بر روی تمام سطح پوست صورت شان انجام دهند تا با سایر نقاط صورت همخوانی داشته باشد.

اگر جوشگاه عمقی نباشد می توانید با یک بار انجام دادن این کار جای آن را از بین ببرید ولی اگر جای زخم عمیق و یا پهن باشد باید عمل ساییدن را چندی بار انجام دهید. این کار بر روی سطح پوست صورت بیشتر اثر می گذارد و اگر بر روی نقاط دیگر بدن انجام دهید ممکن است که جای قرمزی و یا جوشگاه بعدی را بر جای بگذارد. برخی از متخصصان برای اینکه درد را کاهش دهند با استفاده از یخ تمام سطح پوست را سرد می کنند ولی برخی دیگر از انواع داروهای مسکن و یا بی حس کننده های موضعی استفاده می کنند. تمام کسانی که این کار را انجام داده اند بعد از چند روز می توانند به سرکارشان بروند.

بهبود اسکار فرورفته با تزریق

برای پر کردن جوشگاه های فرورفته می توانید ژل استاندارد و یا چربی خود فرد را که به آن فیلر می گویند تزریق کنید ، این کار باعث می شود تا با سایر سطوح پوست هم سطح شود. مقدار ماده ای که می خواهید تزریق کنید به اندازه و سفتی اسکار بستگی دارد. این راه می توانید سریعا جای اسکار را بهبود ببخشد ولی اکثر نتایج آن دائمی نمی باشند. اگر کورتیکوستروئید ها را تزریق کنید می تواند جوشگاه های سفت را نرم کند و آن ها را کوچک و مسطح سازد.

بخیه

بخیه

پیوند پوست چگونه انجام می شود؟

با انجام این شیوه با استفاده از یک وسیه که ظریف و مدور است ، پوست را از بخش جوشگاه بر می دارند و پوست سالمی را جای آن می گذارند ، پس از این کار محل را پانسمان می کنند. جای عمل بعد از پنج تا هفت روز جوش می خورد. البته جایی که بخیه خورده است مقداری باقی می ماند ولی نسبت به جوشگاه قبلی کمتر به چشم می آید. برخی اوقات اگر جای جوشگاه را منجمد کنید می تواند موثر باشد و از حجم جوشگاه بکاهد.

لایه برداری مناسب چه کسانی است؟

با استفاده از یک ماده ی شیمیایی لایه ای از سطح پوست را بر می دارند تا صاف تر به چشم بیاید و یک شکل شود. این کار را بیشتر بر روی پوست صورت انجام می دهند و در جوشگاه هایی که سطحی هستند تاثیر بیشتری دارد. شما می توانید از این روش برای جوشگاه های فرورفته ناشی از آبله مرغان و آکنه استفاده کنید. برخی افراد از این روش برای درمان آسیب دیدگی های پوست که از نور آفتاب به وجود آمده است  و تغییر رنگ نیز استفاده می کنند.

بخیه

بخیه

بخیه بیشتر ، جای عمل کمتر

بیشترین نقاطی که ممکن است گوشت اضافه و یا کلوئید به  وجود بیاید عبارتند از: سینه ، قسمت ابتدایی اندام فوقانی ، نواحی گردن و پشت. افرادی که سابقه کلوئید در خانواده شان وجود دارد نسبت به سایر افراد بیشتر دچار گوشت اضافه بعد از عمل می شوند. برای اینکه جای عمل کمتر باقی بماند باید جراحی را به طور صحیح و با دقت بیشتر انجام دهند ، به گونه ای که کمتر به بافت آسیب وارد شود. شاید شما فکر کنید که اگر تعداد بخیه ها بیشتر باشد بیشتر جای آن ها باقی می ماند ، ولی این تصور کاملا اشتباه است و نتیجه عکس دارد. هر چه تعداد بخیه ها بیشتر باشد باعث می شود که جای زخم کمتر باقی بماند و زخم یک نواخت شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *