#


چند ترفند برای رهایی از جوش های بعد از اپیلاسیون

5 نوامبر 2018 بدون نظر 1459 بازدید

چند ترفند برای رهایی از جوش های بعد از اپیلاسیون

راه هایی برای اینکه بعد از اپیلاسیون جوش نزنیم

تعداد زیادی از خانم ها چند ساعت پس از اپیلاسیون دچار سوزش و خارش در محلی که اپیلاسیون کرده اند می شوند و کمی بعد هم سر و کله جوش هایی چرکی روی پوست آن ها نمایان می شود. به این ترتیب طبیعی است که این سوال، سوال بسیاری از خانم ها باشد که به چه صورت می توانند از شر جوش های پس از اپیلاسیون راحت شوند. با ما در این مطلب همراه باشید تا جواب پرسش خود را به دست آورید.

دلیل جوش زدن بعد از انجام اپیلاسیون

درون پوست مجراهایی به اسم فولیکول موجود می باشد که مو و ترشحات چربی از آن بیرون می آیند، در صورتی که درون این فولیکول ها التهاب ایجاد شود و آن ها بسته شوند، دیگر ترشحات چربی مسیری برای بیرون آمدن پیدا نمی کنند و در آن نقطه جمع می شوند و تبدیل به جوش می شوند.

زمانی که افراد اپیلاسیون انجام می دهند به خاطر اینکه مو در هنگام انجام این کار با شدت و خیلی سریع به بیرون کشیده می شود موجب به وجود آمدن التهاب و ورم شده و فولیکول ها مسدود می شوند و منجر به ایجاد جوش می گردند. همین طور بسته شدن سر فولیکول باعث به وجود آمدن فولیکولیت (عفونت مو) هم می شود.

راه حل هایی برای برطرف کردن جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون

برخی از زنان استعداد جوش زدن دارند که پس از انجام اپیلاسیون به خاطر ملتهب و متورم شدن پوست خود و بسته شدن راه فولیکول ها در مقایسه با سایر افراد بیشتر جوش می زنند، این دسته از خانم ها برای این که بدن شان جوش نزند باید بعد از اپیلاسیون چند نکته را رعایت نمایند که این نکات به شرح زیر است:

برای اپیلاسیون نزد کسی مراجعه کنید که مهارت لازم را برای انجام این کار را داشته باشد.

انجام اپیلاسیون باید خیلی آرام و با حوصله انجام شود تا پس از آن، التهاب خیلی کمی ایجاد شود و کمتر جوش بزنند.

ورم پوست را با گذاشتن کمپرس یخ کاهش دهند. یخ، باعث خنک شدن سطح پوست می شود و در نهایت التهاب و قرمزی پوست کم می شود .

پس از اپیلاسیون از داروهای کاهش دهنده ورم پوست استفاده کنند.

پیش از انجام اپیلاسیون از داروهای ضد جوش استفاده نمایند تا پس از آن، مشکل شان بیشتر نشود.

به هیچ عنوان برای از بین بردن موهای زائد خود از اپیلیدی برقی استفاده نکنند چون این روش بدترین روش ممکن می باشد و باعث جوش زدن می شود.

برای اینکه بدن تان جوش نزند، پوست خود را پیش از اپیلاسیون با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

به جایی که اپیلا سیون شده دست نزنید.

پس از اپیلاسیون منافذ پوست باز شده اند و خیلی زود میکروب، جذب می کنند پس تا دو ساعت از کِرِم های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید.

در صورتی که قصد لایه برداری پوست مرده را دارید می توانید از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست، هشت ساعت پس از اپیلاسیون استفاده نمایید. هر دفعه پس از حمام این کار را انجام دهید تا پوست مرده و سطحی که در برابر رویش مو مقاومت می کند و تبدیل به جوش می شود پاکسازی شود.

پس از اینکه اپیلاسیون را انجام دادید برای اینکه از جوش زدن ممانعت کنید می توانید ژل آلوئه ورا را به کار ببرید. آلوئه ورا علاوه بر اینکه جوش های به وجود آمده را بهبود می بخشد، بلکه موجب آب رسانی به پوست هم می شود. جهت استفاده از این ژل، می بایست آن را حتماً در یخچال نگه دارید تا خنک شود .

برای اینکه بتوانید جوش های که بعد از وکس و اپیلاسیون به وجود می آیند را از بین ببرید، باید از پمادهای موضعی که دارای پلی میکسین B سولفات، مانندbacitracin zinc و Neosporin هستند را استفاده نمایید. این پمادها را به مدت سه روز پس از اپیلاسیون، بعد از شست و شوی دست ها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست خود بمالید .

پس از اپیلاسیون، چند مرتبه در روز برای پیشگیری از جوش زدن روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید .

برای برطرف کردن فولیکولیت های شدید از آنتی بیوتیک های رایج استفاده می شود ولی برای تشخیص دقیق تر نوع باکتری بهتر است که از ترشحات نمونه برداری شود و آزمایش و کشت انجام پذیرد.

در صورتی که با انجام توصیه های ذکر شده باز هم جوش زدید از شیوه دیگری مثل لیزر و الکترولیز برای رها شدن از دست موهای زائد استفاده نمایید. دقت داشته باشید که این روش ها را زیر نظر یک متخصص پوست انجام دهید تا عوارض کمتری داشته باشد.

برخی مواقع با وجود تمام اقدامات پیشگیر انه باز هم جوش می زنید ، در این موقع ، دیگر باید به پزشک مراجعه نمایید.

جوش کمتر با کدام روش اپیلاسیون؟!

به طور دقیق نمی توان گفت که کدام روش اپیلاسیون از بقیه بهتر است و جوش کمتری به وجود می آورد، چون این مورد در افراد مختلف متفاوت است. افراد با استعداد جوش زدن باید از روش هایی استفاده نمایند که تحریک پوستی کمتری دارند، مثل استفاده از کرم، ولی استفاده از کرم موبر برای کسانی که دارای پوست چرب هستند اصلاً مناسب نیست چون این کرم ها چربند و با مصرف آن ها جوش های شان بیشتر خواهد شد.

شیوه هایی که با بیرون کشیدن مو از پوست در ارتباط هستند مثل مومک و بند انداختن باعث بیشتر شدن جوش می شوند. لیزر موهای زائد می تواند به کم شدن این جوش ها کمک نماید چون باعث کمتر شدن تعداد دفعات اپیلاسیون می شود. ولی مشکل این روش این می باشد که موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و خانم ها مجبور می شوند آن ها را خودشان به شخصه اصلاح کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *