#


چشم های تان را با این روش شاداب کنید

چشم
3 دسامبر 2017 بدون نظر 835 بازدید

چشم های تان را با این روش شاداب کنید

چشم های تان را با این روش شاداب کنید

یکی از مهم ترین اعضای صورت چشم می باشد. چشم ها در مقایسه با سایر اعضای صورت تاثیر بیشتری را بر روی حالات روحی و جسمانی هر شخصی می گذارد. چشم ها می توانند به راحتی خستگی، دلواپسی، شادابی، ناراحتی و حتی پیری را به فرد دیگری انتقال دهد. برای از بین بردن احساس پیری و خستگی چشم ها روش های سنتی زیادی وجود دارد.

امروزه با گرفتاری های شغلی که وجود دارد ممکن است وقت آن را نداشته باشید که از ماسک های خانگی استفاده کنید ولی باید بدانید که تاثیرات مثبت زیادی در این ماسک ها وجود دارد که نباید از آن غافل ماند. در هر صورت اگر فرصت این کار را ندارید می توانید از کرم هایی که در آزمایشگاه ها ساخته می شوند برای چشمان تان استفاده کنید و آن ها را جوان تر از سن تان نشان دهید.

نازک تر از برگ گل

پوست اطراف چشم بسیار حساس است و باید از آن مراقبت بیشتری کنید. پوست دور چشم چون نازک تر از جاهای دیگر است باید بیشتر به این نقطه توجه کرد. از سوی دیگر حرکت های مختلفی که چشم دارد مانند گریه کردن و یا خندیدن و یا حالت هایی که احساسات شما را توسط جمع کردن و یا باز شدن چشم زیاد می کنند باعث می شوند که چین و چروک در این نقطه بیشتر از جاهای دیگر صورت باشد. یکی دیگر از دلایل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم تابش نور آفتاب می باشد. به خاطر همین دلایل است که باید از این قسمت صورت مراقبت ویژه ای کنید.

چشم

چشم

چه محصولی مناسب تر است؟

زمانی که محصولات زیبایی را خریداری می کنید باید به برچسب آن توجه کنید چون ممکن است که بر روی آن نوشته باشد برای چشم مناسب نیست. همان گونه که گفتیم پوست دور چشم نازک است و به همین خاطر نباید هر کرمی را برای این قسمت از صورت استفاده کرد. کرم هایی که برای چشم مناسب نیستند ممکن است که اطراف چشم را دچار حساسیت و ناراحتی کند. پیش از اینکه محصولی را خریداری کنید و آن را استفاده کنید باید دقت کنید که آن محصول مخصوص اطراف چشم می باشد.

چه کرمی بخریم؟

بعضی از محصولاتی که برای دور چشم هستند از پف چشم گرفته تا تیرگی و چروک های اطراف چشم را بر طرف می کنند. اگر مشکلات بیشتری دارید می توانید از این کرم ها استفاده کنید، چون برخی کرم ها فقط برای مشکلات خاصی می باشند. پیش از آن که محصولی را خریداری کنید بهتر است با توجه به نیازی که دارید آن محصول را خریداری کنید. این را بدانید که کرم های چندکاره و کرم های تخصصی که فقط برای یک کار هستند هیچ تفاوتی با هم ندارند.

تیرگی ها از کجاست؟

اطراف چشم ممکن است که به دلایل گوناگونی دچار تیرگی شود. احتمال دارد که دور چشم برخی از افراد ارثی سیاه باشد و یا به دلیل های مختلف دیگری دچار تیرگی شده باشد مانند نامنظم بودن گردش خون مویرگ های اطراف چشم، عادات اشتباه روش زندگی مانند بی خوابی و یا کم خونی. اگر تیرگی به طور ارثی باشد از بین بردن آن کار ساده ای نیست و حتی کرم های دور چشم هم نمی توانند این تیرگی را به طور کامل از بین ببرند. در کنار اینکه کرم های ضد تیرگی را استفاده می کنید باید مشکلات بیرونی را هم از بین ببرید.

چشم

چشم

پف آلودگی را چه کنیم؟

ممکن است که پف دور چشم هم به خاطر دلایل ژنتیکی و ارثی در شخصی به وجود بیاید. پف هایی که عموما بر روی پلک بالای به وجود می آید ظاهر چندان خوشایندی را نخواهد داشت. یکی دیگر از دلایل ایجاد پف چشم بالا رفتن سن می باشد. در اصل با افزایش سن در زیر چشم آب هایی جمع می شود که باعث ایجاد پف می شود.

البته افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و یا کلیوی هستند نیز ممکن است زیر چشم های شان پف کند که به این افراد توصیه می کنیم که حتما به پزشک مراجعه کنند. برای اینکه پف چشم ناشی از بیماری ای را دارید باید در قدم اول به درمان متوسل شوید. ولی اگر از نظر جسمانی هیچ مشکلی ندارید می توانید از کرم های که خصوص پف چشم هستند استفاده کنید. کرم هایی که برای پف هستند کمک می کند که پوست مستحکم تر شود و مشکل پف چشم از بین برود.

محصول چرب بخریم یا خشک؟

محصولاتی که برای اطراف چشم هستند هیچ تاکیدی برای استفاده ی پوست های چرب و یا خشک ندارند کسانی که پوست خشکی دارند می توانند علاوه بر مراقبت تخصصی شان از کرم هایی که رطوبت رسان هستند و یا ماسک هایی که رطوبت دارند و به پوست انتقال می دهند و همچنین برای دور چشم است را استفاده کنند. ولی کسانی که پوست شان چرب است، به طوری که دانه های چربی به نام میلیا بر رویوست شان به چشم می خورد می توانند از دور چشم هایی که که شبیه به سرم هستند و یا محصولاتی که چربی پوست شان را کنترل می کند به کار ببرند.

قاتل سلول های پوست نباشید

مهم ترین دلیل برای به وجود آمدن رادیکال های آزاد در پوست تغذیه نامناسب می باشد. مهم ترین دلیل ایجاد اختلال در گردش خون مویرگی، سرطان پوست و پیری رادیکال های آزاد می باشند. اگر علاقه ی زیادی به غذاهای فست فود دارید و بدون هیچ توجهی غذاهای گوناگونی را در رستوران صرف می کنید باید بگوییم که شما قاتل سلول های پوست تان هستید. اگر سلول های پوست از بین بروند باعث می شود که خیلی سریع چین و چروک بر روی پوست تان به وجود بیاید. اگر می خواهید که سلامت پوست تان را حفظ کنید به شما توصیه می کنیم که مصرف روغن تان را کم کنید و تا جایی که می توانید از میوه جات و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید.

چشم

چشم

چای کیسه ای ضد پف

چای سبز به خاطر داشتن آنتی اکسیدان می تواند در کاهش پف چشم تاثیر بگذارد و استفاده از آن می تواند تا حدی به قدرت دفاعی و بهبود گردش خون کمک کند. ولی نباید از چای کیسه ای توقع معجزه را داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *