#


نکاتی درباره ی انتخاب شامپوی مناسب برای موها

29 می 2018 بدون نظر 1683 بازدید

نکاتی درباره ی انتخاب شامپوی مناسب برای موها

برای انتخاب شامپوی مناسب مو ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هرچند شامپو به عنوان یک شوینده به حساب می آید و تاثیر زیادی بر تغذیه، و یا تغییر بافت مو های شما ندارد، ولی این که شما بر اساس نوع پوست سر خود( معمولی، خشک، پوست سر دارای شوره و غیره) و یا نوع مو های خود( چرب، حساس و یا رنگ شده و غیره) بتوانید شامپوی مناسبی را انتخاب کنید بسیار حائز اهمیت است. بهتر است بدانید که باید شامپویی را برای مو های خود انتخاب کنید که علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی مو ها، دارای خاصیت تثبیت کنندگی و نیز نرم کنندگی مو ها نیز باشد. همچنین یک شامپوی مناسب باید بتواند به صورت طبیعی مو ها را زیباتر جلوه دهد و هم سبب حفظ سلامت آن ها  شود، به این خاطر که زیبایی موها تنها به آرایش بستگی ندارد(!) در این مطلب  ما می خواهیم نکاتی در مورد انتخاب شامپو مناسب را برای شما ذکر کنیم.

بعضی از نکات مهم در زمان استفاده از شامپو :

  • زمانی که می خواهید مو های خود را با استفاده از شامپو بشویید سعی کنید با فشار زیاد این کار را انجام ندهید.
  • به هنگام شست و شوی مو ها توسط شامپو به هیچ وجه دو مرتبه ان کار را انجام ندهید به این دلیل که با انجام این کار فقط سبب خشک شدن مو های خود خواهید شد. ولی حتما مرحله ی آبکشی مو ها را به طور کامل انجام دهید.
  • شامپو هایی که دارای سولفات لاوریل سدیم یا ” sls ” بوده و نیز شامپو هایی با PEG سبب ابتلا به حساسیت پوستی خواهند شد .

انتخاب شامپوی مناسب :

ممکن است شما جز آن دسته از افراد باشید که مبتلا به بعضی از ناراحتی های سر و مو نظیر شوره سر ، الکتریسیته مو ها ، تحریک پذیری پوست سر و خشکی و شکنندگی مو باشید، در این هنگام بهتر است از شامپو هایی استفاده کنید که علاوه بر تمیز کردن مو های شما سبب برطرف کردن مشکلات شما شود. به عنوان مثال اشخاصی که پوست سر آن ها دارای شوره است باید از  شامپوی ضد شوره به میزان ۱ تا ۲ مرتبه در هفته و پس از آن هر ۱۵ روز یک مرتبه استفاده کنند، افرادی که دچار الکتریسیته ی مو هستند شامپو های آب کشی استفاده کرده و افرادی که دارای مو ها و پوست حساس هستند بهتر است از شامپو های ملایم استفاده نمایند. بعضی اوقات هم برای برطرف کردن خشکی مو ها لازم است تا از یک شامپوی نرم کننده بعد از شامپو زدن استفاده کرد.

مو های چرب یا نرم و لخت :

برای مو هایی که از جنس چرب هستند شامپویی که دارای خاصیت حجیم کردن مو ها باشد از بهترین گزینه ها می باشد. پس برای این نوع مو ها شامپوی ویژه ی موی چرب با براق و درخشان کردن مو و کم کردن میزان چربی اضافی پوست گزینه ی بسیار مناسبی است. بهتر است افرادی که دارای مو های چرب هستند شامپو هایی که دارای مرطوب کنندگی بالا یا نرم کنندگی هستند استفاده نکنند. همچنین باید آب مورد استفاده در شستشو نیز ولرم یا سرد باشد ، به این دلیل که آب داغ خشکی بیش از اندازه ی پوست را ایجاد خواهد کرد. یکی از نکات دیگر در مورد مو های چرب این است که تحریک کردن پوست با ماساژ و برس زدن های محکم برای مو های چرب مضر می باشد.

مو های خشک و ضخیم :

افرادی که دارای مو هایی از جنس خشک هستند بهتر است از شامپو هایی استفاده کنند که حالت کرمی دارند. این نوع شامپو ها سبب نرم و شفاف شدن و نیز خوش حالت شدن  مو خواهند شد. همچنین در کنار استفاده از شامپوی مناسب باید از شستشوی زیاد و حرارت دادن مو خودداری نمود.

مو های معمولی :

برای افرادی که دارای مو های از جنس معمولی هستند باید از شامپو هایی استفاده شود که با فرمول مضاعف شده باشند به این معنی که مواد شوینده اندکی داشته تا بتوانند رطوبت مورد نیاز مو را حفظ کنند. استفاده از شامپو هایی که دارای نرم کننده هستند نیز با حفظ در مقابل عوامل زیست محیطی انتخاب خوبی است.

مو های مجعد :

اشخاصی که دارای مو های مجعد و فر هستند بهتر است از شامپو های نرم کننده و یا پروتئینه برای شست و شوی مو های خود استفده کنند. همین طور افرادی که مو های خود را رنگ کرده و یا هایلایت کرده اند برای حفظ بافت و نیز ریشه مو های خود باید از شامپوی مناسب و مخصوص آن استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *