#


نحوه پاک کردن تاتو

5 دسامبر 2018 بدون نظر 1839 بازدید

نحوه پاک کردن تاتو

نحوه پاک کردن تاتو

زیبایی های خاصی که تاتو دارد باعث شده افراد بسیاری آن را انتخاب کنند این درحالی است که شاید پس از مدتی حالت یکنواختی پیدا کرده و زیبایی سابق را نداشته باشد.  همین امر موجب می شود تا افراد به دنبال راه حلی برای حذف و از بین بردن تاتوهای خود باشند. تاتو به عنوان یکی از زیبایی هایی شناخته می شود که می تواند خطرات و بیماری های مختلفی را به همراه داشته باشد. ایجاد عفونت و حساسیت و بیماری های خطرناک همگی از مهم ترین مواردی هستند که در پی انجام تاتو می تواند ایجاد شود. در ادامه راههایی را مطرح خواهیم کرد که با استفاده از آن می توان به راحتی تاتو را از روی پوست پاک کرد.

در حال حاضر لیزر را به عنوان یکی از بهترین راه های پاک کردن تاتو به شمار می آورند اما نباید از این روش نیز انتظار زیادی داشته باشید. برخی از افراد پس از مدتی سلیقه شان تغییر کرده و به دنبال این هستند که بتوانند تاتو خود را پاک کرده و طرح بهتری را ایجاد کنند. براساس تحقیقات انجام شده حدود70 درصد از افرادی که اقدام به انجام تاتو می کنند حدود یک ساعت بعد از این کار احساس پشیمانی دارند.

برخی دیگر نیز به دلیل اینکه گمان می کنند آرایشکر کار خود را به درستی انجام نداده و هر دو تاتو قرینه نیستند سعی می کنند بخشی از طرح ایجاد شده را پاک کنند. در این بین افراد دیگری نیز هستند که پس از انجام تاتو نسبت به رنگی که به کار می رود دچار حساسیت شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتو خواهند بود. گروه چهارم آقایان و افرادی را شامل می شود که با مقاصد مختلفی اقدام به خالکوبی بر روی بدن خود کرده اند و براساس قوانینی که در برخی از سازمان های نظامی وجود دارد و یا به هر دلیل دیگری سعی دارند آن را پاک کنند.

شناخت رنگ هایی که پاک کردن آن ها سخت است

اغلب اوقات می توان تاتویی که به رنگ مشکی و یا قهوه ای پررنگ است را با استفاده از لیزر پاک کرد و این رنگ ها در برابر اشعه لیزر مقاومت زیادی ندارند. در این بین برخی از رنگ ها همچون قرمز و سبز و آبی هستند که به سختی پاک می شوند و در برابر اشعه لیزر دیرتر پاسخ خواهند داد. گاهی اوقات از رنگ های سفید و یا رنگ بدن در امر تاتو استفاده می شود که در هنگام پاک کردن با کمی مشکل مواجه شده و رنگ آن ها در برابر لیزر به خاکستری و یا سیاه برمی گردد. براساس تحقیقاتی که توسط آکادمی پوست آمریکا انجام شده جوهری که برای خالکوبی و تاتو استفاده می شود غیر استاندارد بوده و می تواند عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد.

حذف تاتو از روی پوست های تیره

زمانی که تاتو و خالکوبی بر روی پوست های تیره انجام شود استفاده از لیزر با مشکلاتی مواجه خواهد شد. علت این موضوع نیز وجود رقابت بین رنگ پوست و رنگی است که در خالکوبی به کار می رود. زمانی که از لیزر برای پاک کردن تاتو استفاده شود پوست عکس العمل متفاوتی را نشان خواهد داد. این احتمال وجود دارد که پوست به رنگ سفید و بی رنگ دیده شود و یا پررنگ تر شود. گاهی اوقات نیز ممکن است جوش هایی بر روی پوست ایجاد شود.

استفاده از لیزر co2 برای پاک کردن تاتوهای همرنگ

یکی از انواع لیزر که برای حذف تاتو می توان از آن استفاده کرد لیزر co2 است. با استفاده از این نوع لیز می توان در مدت زمان کوتاه تری درمان را انجام داده و تاتوی ایجاد شده را پاک کرد. زمانی که لیزر co2 به کار گرفته یم شود افراد می توانند در یک تا سه جلسه تاتوی خود را به صورت کامل پاک کنند. اغلب از این لیزر برای پاک کردن تاتوهایی استفاده می شود که در آن ها رنگ های مخلوط به کار رفته است. درخصوص رنگ هایی که با پوست همرنگ هستند نیز می توان از لیزر co2 استفاده کرد و تاتوی موجود را به صورت کامل پاک کرد. البته افراد باید درنظر داشته باشند که استفاده از این لیزر باعث می شود تا مدت زمانی پوست حالت قرمزی خود را داشته باشد اما به مرور از بین خواهد رفت.

انتخاب لیزر مناسب

در خصوص رنگ های آبی، سیاه و قهوه ای تیره می توان از لیزر q-switched استفاده کرد. این لیزر ذرات رنگی که درون پوست وجود دارد را منفجر کرده و با تبدیل آن ها به ذرات کوچکتر می تواند به وسیله سلول های لاشه خوار موجب حذف آن ها شود. در واقع سلول های ایمنی خود تاتو می توانند رنگ تاتو را پاک کنند و با ریزه خواری رنگ های ریز شده موجب حذف و از بین رفتن آن ها شوند.

عوارض پاک کردن تاتو

استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو دارای عوارضی است که نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر است. البته پیش از اینکه اقدام به انجام هرکاری بهتر است ابتدا با عوارض احتمالی آن آشنا شوید. گاهی اوقات ممکن است که پوست دچار عفونت شود و یا زخمی بر روی آن به وجود بیاید و به صورت دائم باقی بماند و یا حتی به طور کامل از بین نرود.

گاهی اوقات نیز ممکن است که پوستی که خالکوبی شده بوده پس از پاک شدن تاتو دچار تغییر رنگ شود و درمقایسه با دیگر قسمت های پوست به صورت کمرنگ و یا حتی تیره تر دیده شود. البته این حالت دائمی نبوده و به مرور زمان بهتر خواهد شد. این حالت اغلب درخصوص لب ها و خط چشم و یا ابرو ایجاد می شود و پس از پاک کردن تاتو ممکن است جای آن به حالت سایه باقی بماند اما پس از مدتی به طور کامل از بین خواهد رفت. ایجاد حساسیت و آلرژی نیز از دیگر عوارضی هستند که در هنگام استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو ممکن است به وجود بیاید. گاهی اوقات پوست حالت قرمزی و خارش پیدا کرده و دچار التهاب می شود که این حساسیت ها به دلیل وجود سولفید جیوه ای است که در جوهر خالکوبی وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *