#


مادربزرگ ها و راز زیبایی آن ها

زیبایی
11 نوامبر 2017 بدون نظر 1195 بازدید

مادربزرگ ها و راز زیبایی آن ها

مادربزرگ ها و راز زیبایی آن ها

اکثر مادربزرگ ها برای هر مشکلی ره های خلاقانه و جالبی را در نظر دارند. برای اینکه یک معجون زیبایی را درست کنند فقط کافیست سری به آشپزخانه بزنند تا با ترکیب چند میوه و چند روغن این ماسک را برای تان آماده کنند. با استفاده از ان ها دیگر نه اثری از جوش خواهدی دید و نه آکنه و سیاهی دور چشم.

تمام مادربزرگ ها هیچ وقت با مواد شیمیایی و ارایشی موافق نبودند و به همین دلیل هر مواد طبیعی و ارگانیکی که در خانه شان وجود دارد را استفاده می کنند و با آن ها کرم های طبیعی و ماسک ها را به وجود می آورند. حتما شما هم چنین مادربزرگی دارید که با توصیه هایی که می کند می تواند پوست و موی تان را زیبا و درخشان سازد. ما در این مطلب چند مورد از توصیه هایی که مادربزرگ ها برای زیبایی های شان در جوانی می کنند را به شما می گوییم.

روشن کردن پوست با لیمو و خیار

بعد از اینکه چندین سال از لوازم آرایشی و کرم پودرها استفاده کردید باعث می شود که رنگ صورت تان کدر و مات می شود. اگر دوست دارید که صورتی روشن داشته باشید و دیگر کدر نباشد و بدرخشد ، به شما توصیه می کنیم که به جای اینکه از سفید کننده های شیمیایی استفاده کنید ، از ترکیب خیار و لیمو برای درخشانی پوست تان استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کندی و با دو قاشق آب لیمو ترکیب کنید و بر روی صورت تان بگذارید و اجازه دهید تا پنج دقیقه بماند. سپس صورت تان را به وسیله ی آب ولرم شست و شو دهید و با یک حوله ی نرم خشک کنید و از مرطوب کننده مخصوص پوست تان استفاده کنید.

زیبایی

زیبایی

قلع و قمع آکنه ها با لیمو

یکی از بزگترین دشمنانی که برای خانم ها یک روز قبل از مهمانی وجود دارد آکنه می باشد. تصورش را بکنید که باید با صورتی که پر از آکنه می باشد به یک مهمانی بروید ، ولی نگران نباشید. مادربزرگ ها برای این موقع ها نسخه ای ساده و پنج دقیقه ای دارند.

برای این کار باید مقداری آب لیمو را درون ظرفی بریزید و به همان اندازه آب اضافه کنید. این ترکیب را بر روی آکنه هایی که بر روی صورت تان است بمالید و دستمال تمیزی را روی آن قرار دهید. اجازه دهید پنج دقیقه به همان حالت بماند و سپس دستمال را روی آکنه ها بکشید. با دیدن صحنه ای که به وجود آمده است شگفت زده خواهید شد. تمام آکنه های سر سیاهی که بر روی پوست تان وجود دارند به راحتی به دستمال می چسبند و از روی پوست تان جدا می شوند.  البته این ترکیب جای آکنه هایی که از قبل سیاه شده اند را سفید تر می کند.

زیبایی

زیبایی

پف ها را با سیب زمینی محو کنید

پف هایی که دور چشم و حلقه های سیاهی که در زیر چشم ها وجود دارد برای تمام خانم ها قبل از هر آرایشی و یا بعد از بیدار شدن از خواب عذاب آور است. اگر بعد از بیدار شدن از خواب متوجه شدید که چشم های تان پف کرده است و یا حلقه های دور آن سیاه تر شده ، اول باید خونسردی تان را حفظ کنید و یک سیب زمینی و یک پیمانه شیر را تهیه کنید.

حال باید سیب زمینی را رنده کنید و با شیر ترکیب کند و با استفاده از یک پنبه آن را بر روی چشم  های تان بگذارید. اجازه دهید که 10 دقیقه این مواد بر روی چشم های بسته تان بماند و سپس ان را بردارید و با آب ولرم شست و شو دهید. به این ترتیب دیگر خبری از ان پف ها و سیاهی دور چشم های تان نیست. البته این را بدانید که با یک بار استفاده از این ترکیب لکه های سیاه از بین نخواهند رفت. هفته ای یک بار از این ترکیب استفاده کنید و بعد از مدتی نتیجه ی آن را مشاهده کنید.

موهای بلند و ضخیم با ماسک انگور

اگر علاقه به موهای بلند و ضخیم دارید به شما پیشنهاد می کنیم که انگور میل کنید. برخی از مادربزرگ ها می گویند اگر می خواهید که مویی بلند و پرپشت داشته باشید از انگور زیاد استفاده کنید. از نظر علمی اگر به این موضوع بنگریم متوجه می شویم که انگور دارای ویتامین C می باشد و این ویتامین از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث سلامت آن می شود.

زیبایی

زیبایی

با عسل نورانی شوید

تحمل عسل بر روی صورت بسیار سخت می باشد ولی اگر بدانید که با چند دقیقه تحمل چگونه از دست لک های کم رنگ رها می شوید و صورت تان روشن و درخشان می شود ، حتما آن را تحمل می کنید. البته این را به یاد داشته باشید قبل از اینکه عسل را بر روی صورت تان بگذارید از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. عسلی که استفاده می کنید باید اصل و فاقد هیچ گونه شکری باشد.

اگر شکر به پوست تان بخورد باعث به وجود آمدن جوش های قرمز و ریز می شود و به جای اینکه صورت تان را بهتر کنید با مورد دیگری به نام جوش های ریزی مواجه می شوید. عسل اصل را با استفاده از پنبه بر روی صورت تان بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شست و شو دهید و با حوله خشک کنید. موادی که در عسل وجود دارد باعث براق شدن پوست تان می شود.

آب هویج نمی گذارد موهای تان سفید شود

برخی از مادربزرگ ها به خاطر اینکه موهای شان دیرتر سفید شود هر روز آب هویج می خورند. هویج دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی است که باعث می شود مو تغذیه شود. علاوه بر آن با خوردن آب هویج به چشم ها و دستگاه گوارش تان کمک می کنید.

زیبایی

زیبایی

درون هویج چون ویتامین C و آنتی اکسیدان وجود دارد باعث می شود تا لکه های روی پوست کم رنگ تر شوند. در ضمن این را بدانید که اگر هر روز آب هویج میل کنید پوست تان دیرتر دچار پیری می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *