#


لوازم آرایشی که باید برای عید خریداری کنید

16 مارس 2018 بدون نظر 1773 بازدید

لوازم آرایشی که باید برای عید خریداری کنید

چه محصولات آرایشی را باید برای عید بخرید؟

در صورتی که دل ‌تان می ‌خواهد پوستی زیبا داشته ‌باشید باید از پوست ‌تان نیز همچون سایر قسمت ‌های دیگر بدن‌ تان مراقبت کنید و اصلی ترین اصول مراقبت از پوست را یاد بگیرید و قدم به قدم تا سلامت و زیبایی آن پیش بروید؛ از شوینده‌، پاک ‌کننده، مرطوب‌ کننده و ضد‌آفتاب هایی که مناسب پوست تان هستنند، استفاده کنید.

 فرقی نمی کند که چه نوع پوستی دارید، صرفا باید محصول مناسب با نوع پوست تان را تهیه کنید و به جا و مناسب از آن ها به کار ببرید. با نزدیک شدن به سال نو ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب تمام نکاتی را که برای نو کردن پوست تان لازم دارید را در اختیارتان قرار دهیم تا در مدت باقی مانده تا سال نو بتوانید پوست خود را جوان کنید.

اکسیر جوانی بخرید

احتمالا شما هم در پیرامون خود افرادی را دیده ‌اید که علائم پیری روی چهره‌ آن ها جایی ندارد؛ اصلی ترین دلیل جوان ماندن آن ها پوستی جوان و سالم می باشد. با خرید و استفاده از کرم ‌های ضد‌ چروک و ضدلک می ‌توانید پوست تان را جوان نگه ‌دارید و اجازه ندهید تا عوامل محیطی به این راحتی ها پیری را در چهره تان نمایان کند. واقعیت این است که ما با زندگی شهری، در حال حاضر در ‌معرض رادیکال ‌های آزاد می باشیم، رادیکال ‌‌های آزاد به خاطر آفتاب، آلودگی هوا و دود سیگار به وجود می آید و شادابی پوست را از بین می ‌برند، خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهند.

برای مهار کردن رادیکال ‌های آزاد سرکش باید تا جای که امکان دارد، از آنتی ‌اکسیدان استفاده کنید. ویتامین های E و C نمونه‌ ای قوی از آنتی اکسیدان می باشند. اکثر عصاره‌ های گیاهی از جمله عصاره چای سبز و عصاره هسته انگور نیز پر از آنتی‌اکسیدان می باشند و می‌ توانند به عنوان اکسیر جوانی تان باشند. در اصل آنتی ‌اکسیدان ‌ها همچون سربازهایی هستند که شما را در مقابل رادیکال ‌‌های آزاد محافظت می‌ کنند؛ در صورتی که در عید قصد سفر دارید حتما از محصولات و کرم‌ هایی که دارای آنتی‌ اکسیدان هستند، استفاده نمایید.

بهار بهترین زمان برای لایه ‌برداری

یکی از روش ‌های جوان ‌سازی پوست به کار بردن محصولات لایه ‌برداری پوست می باشد. فصل بهار به‌ خاطر تابش آفتاب ملایم برای لایه ‌برداری مناسب می باشد. لایه بردار ها با نابود کردن سلول های مرده منجر به شفافیت پوست می گردند و با کمک به تولید کلاژن و الاستین به سفتی، جوانی و شادابی پوست کمک می نمایند. به همین دلیل تا پیش از عید فرصت را از دست ندهید و با به کار بردن از کرم‌ های ضدچروک و لایه ‌بردار با پوستی شاداب و جوان  به پیشواز سال نو رفته و به دید و بازدید بروید. درست است که لایه ‌بردار به جوان شدن پوست تان کمک می‌ کند ولی بدون مشاوره مناسب نباید از محصولات خودسرانه استفاده نمایید. در صورتی که دارای پوست حساسی  می باشید، نباید لایه‌ برداری کنید. نگران نشوید، حتی در صورتی که پوست بسیار حساسی هم داشته باشید، می ‌توانید از محصولات جوان و شاداب کننده ویژه پوست‌ های حساس که به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌ کنند، به کار ببرید. بهتر است پیش از خرید محصولات حتما با پزشک یا متصدی داروخانه صحبت کنید و لایه ‌بردار مناسب خریداری نمایید. این نکته مهم را از یاد نبرید که لایه‌ بردار پوست تان را نسبت به آفتاب بسیار حساس می‌ نماید، در صوری که در عید قصد طبیعت ‌گردی یا انجام ورزش‌ های آبی دارید، 72ساعت پیش استفاده از کرم ‌های لایه ‌بردار را کنار بگذارید.

به این شرط ضدچروک بخرید

حتی در صورتی که بهترین و گران قیمت ‌ترین محصولات زیبایی، ضد‌چروک و جوان ‌کننده را استفاده کنید ولی سه اصل مراقبت کلی پوست را رعایت نکنید، نمی ‌توانید به نتیجهی خوبی دست پیدا کنید. در صورتی که دل‌ تان می‌ خواهد، پوستی زیبا داشته باشید، فقط با خرید محصولات زیبایی آب در هاونگ نکوبید، باید در اولین گام از شوینده یا مرطوب ‌کننده مناسب پوست تان مصرف کنید و پوست تان را در برابر تابش آفتاب حفظ کنید. بدون رعایت اصول اولیه نباید انتظار ایجاد تغییری در پوست تان داشته باشید.

اگر اهل طبیعت گردی‌ هستید، بخوانید

چنانچه برای نوروز به کوه می ‌روید و یا اهل ورزش‌ های آبی می باشید، علاوه بر مراقبت کلی پوست تان از محصولاتی متناسب با سفر تان مصرف کنید. آفتاب با ‌وجود این که خواص زیادی برای پوست دارد، می‌ تواند منجر به چروک، لک یا پیری پوست گردد و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهد. با ‌وجود این بعضی از افراد عاشق برنز کردن پوست شان در آفتاب می باشند و چندین ساعت‌ در نور آفتاب می ‌مانند که در این زمان ها باید از کرم ‌هایی که پوست ما را از سوختن نجات می‌ دهند و التهابات پوست را تشکین می کنند، مصرف کنید. احتمال دارد در طبیعت‌ گردی به نواحی سفر کنید که پوست تان دچار کم‌ آبی و خشکی گردد، برای این که لذت سفر را با پوستی لطیف تجربه کنید، باید از مرطوب‌ کننده مناسب پوست تان مصرف کنید.

پاک‌ کننده مناسب را انتخاب کنید

پاک‌ کننده ‌ها به دو گروه عمده تقسیم می ‌شوند، بعضی از آن ها نیاز به استفاده از آب دارند و بعضی دیگر نیز بدون استفاده از آب پوست را تمیز می ‌کنند. پاک‌ کننده ‌ها باید با ‌PH پوست سازگار باشند. صابون‌ هایی که در بازار وجود دارند، به طور معمول قلیایی می باشند با وجود این که PH پوست ما اسیدی می باشد. مواد صابونی چربی‌ های با ارزشی که جلوی تهاجم عوامل ‌آسیب ‌رسان و میکروبی را می ‌گیرند، نابود می کنند و پوست را آسیب ‌پذیر می‌ نمایند. همیشه از پاک‌ کننده ‌ای مصرف کنید که هم بدون مواد صابونی و هم مناسب پوست شما باشد.

به طور مثال برای کسانی که دارای پوست چرب هستند ژل‌ هایی با PH مناسب که از جوش نیز جلوگیری کنند، برای کسانی که پوست خشک دارند پاک‌ کننده دارای مرطوب‌ کننده و نرم ‌کننده، برای پوست حساس و خشک نیز باید پاک ‌کننده ‌ای مناسب با وضعیت پوست آنان در نظر گرفته شود.

مهمان‌ های ناخوانده روی پوست را درمان کنید

در صورتی که جزو کسانی هستید که دارای پوست‌چرب می باشید، ممکن است جوش‌ هایی روی پوست صورت‌ تان داشته باشید، بد نیست بدانید که از بین بردن جوش نخستین و مهم ‌ترین قدم در زیبایی پوست تان می باشد و تا از شر جوش‌ ها رها نشدید، نباید از سایر کرم ‌های دیگر زیبایی و جوان ‌سازی مصرف کنید. با این که درمان جوش بسته به نوع مشکل تان اندکی زمان ‌بر می باشد و احتمالا در این چند روز باقی‌ مانده نتوانید به ‌طور کامل جوش ‌های تان را درمان کنید ولی عجله نکنید و تا التهابات و جوش‌ ها را از بین نبرید، محصولات دیگری را نخرید. حواس‌ تان باشد که استفاده از کرم ضد آفتاب یا هر کرم دیگری که مقدار چربی پوست تان را زیاد کند، می ‌تواند موقعیتی را برای جوش زدن شما مهیا سازد. استفاده از محصولات آرایشی نیز باید به طور کامل هوشمندانه و به گونه ای باشد که چربی سطح پوست شما زیاد نکند.

طریقه استفاده از اسپری‌ ها

با کمک ماسک ‌‌ها و انواع اسپری ‌ها می ‌توانید جذب کرم‌ های زیبایی را دو تا سه‌ برابر افزایش دهید و تغییرات دلخواه را سریع تر در پوست تان مشاهده کنید. برای استفاده از اسپری نیز کافی است که از فاصله 20سانتی آن را به شکل دورانی در صورت خود اسپری نمایید و پس از مدت کوتاهی تاثیر آن را در پوست تان مشاهده کنید.

 دور لوازم آرایشی را خط نکشید

در صورتی که نگران جوش زدن در روزهای نوروز می باشید و برای فرار از جوش‌ ها آرایش نمی ‌کنید، باید بدانید که در حال حاضر در بازار محصولاتی با رنگ ‌های مختلف و خاصیت پوشانندگی ضد‌جوش وجود دارد که اجازه نمی دهد چربی ‌ها در سطح پوست تان افزایش یابد و مجددا جوش‌ ها بیرون بزنند.

از ضدآفتاب‌ هایی که علاوه بر پوست تان را در مقابل آفتاب محافظت می‌ کنند، بلکه تنظیم کننده تراوش ‌غدد در پوست تان نیز می باشند، مصرف کنید. هر شخص با هر نوع پوستی که هست، می ‌تواند با خرید محصولات مناسب زیبایی و جوانی پوستش را زیاد کند.

پوست ‌تان را بهاری کنید

همراه با مراقبت ‌های اصلی که در قسمت بالا ذکر شد ، مراقبت‌ های جانبی نیز برای پوست موجود می باشد که می ‌توانید با به کار بردن از محصولاتی نظیر ماسک‌ ها و اسپری‌ های خنک‌ کننده، طراوت و تازگی را به پوست تان برسانید. این محصولات قادر هستند درمان ‌های ضدچروک و ضد‌لک را سرعت ببخشند. در صورتی که در عید دچار خستگی پوست می ‌شوید یا خواب ‌آلود می باشید، می ‌توانید با مصرف آن ها خستگی و استرس را از صورت خود پاک کنید و از تعطیلات تان لذت ببرید. ماسک‌ ها به پوست تان انرژی می‌ بخشند و باعث شادابی پوست تان می شود. اسپری‌ ها و ماسک ‌ها می‌ توانند تاثیر درمان را در پوست تان افزایش دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *