#


سفید کردن دندان با بلیچینگ

10 ژوئن 2018 بدون نظر 1241 بازدید

سفید کردن دندان با بلیچینگ

آیا بلیچینگ در خانه امکانپذیر است؟

برخی از افراد ترجیح می دهند عمل بلیچینگ را در منزل انجام دهند اما نمی دانند که آیا این کار امکان پذیر است و یا باید به دنبال کلینیک مطمئنی برای سفید کردن دندان های خود باشند. باید به این دسته از افراد بگوئیم که به راحتی و با کمترین هزینه می توان عمل بلیچینگ را در خانه انجام داد اما باید با اصول و قواعد این کار آشنا باشید و بدانید که این روش دیرتر به نتیجه خواهد رسید بنابراین داشتن صبر و حوصله کافی یکی از الزامات این کار می باشد.

اگر علاقه ای برای رفتن به کلینیک دندانپزشکی برای بلیچینگ ندارید این امکان برای شما فراهم شده تا با تهیه کیت های مخصوص بلیچینگ این عمل را در خانه و به تعداد دفعه های بالا انجام دهید. داروخانه ها از جمله مراکز معتبری هستند که می توانید کیت های مخصوص بلیچینگ را خریداری کرده و چندین بار از آن ها استفاده نمایید. در حال حاضر برای انجام بلیچینگ در خانه مواد سفید کننده به وسیله دندانپزشک ها و یا حتی اغلب فروشگاه های موجود ارائه می شود. یکی از موادی که در خانه می توان از آن برای سفید کردن دندان استفاده کرد ژل های سفید کننده می باشند که چنانچه به صورت صحیح و مناسبی به کار گرفته شوند از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و می توانند در زمینه بلیچینگ کارایی و عملکرد بیشتری داشته باشند.

این احتمال وجود دارد که در طول دوره درمانی بلیچینگ دندان ها و لثه ها دچار حساسیت شوند و یا حتی بافت های نرم دهانی دچار مشکل شوند اما باید بدانید که عوارض به وجود آمده موقتی بوده و در مدت زمان کمتری از بین خواهد رفت.

در حال حاضر دندانپزشکان بسیاری هستند که توصیه می کنند افراد برای سفید کردن بهتر دندان های خود در منزل به سراغ ابزارهایی بروند که مخصوص این کار بوده و می توانند جرم دندان را به بهترین حالت از بین ببرند. این ابزارها موجب می شوند تا نتیجه بهتری در دراز مدت ایجاد شود و بیماران نیز به ساده ترین شکل می توانند از آن ها استفاده نمایند. در این ابزارهای سفید کننده ژل پراکسید با دقت بسیار بالایی به کمترین نسبت بر روی دندان به مدت زمان یک ساعت و یا بیشتر باقی خواهد ماند و گاهی نیز پیش می آید که در طول شب این ژل بر روی دندان ها باقی بماند.

هر اندازه پراکسید به کار رفته در این روش میزان کمتری داشته باشد به احتمال زیاد ایمنی ای که در اثر آن بر روی دندان ایجاد خواهد شد مدت زمان طولانی تری باقی می ماند. در ساخت این ژل از سینی های ویژه ای استفاده شده که شباهت بسیار زیادی به محافظ دندان دارد و می توان آن را بر روی دندان قرار داد. زمانی که از این روش برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن زردی دندان استفاده می شود هزینه ای به مراتب بسیار کمتر از انجام بلیچینگ در مطب خواهد داشت.

یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان ها در خانه استفاده از سفیدکننده هایی است که در بازار به وفور وجود دارند و قیمت بسیار ارزانی داشته و همین مساله موجب شده تا استفاده از آن ها بسیار رایج باشد. محصولاتی نیز در بازار وجود دارد که برای تهیه آن ها نیازی به نسخه پزشک نبوده و افراد می توانند به راحتی خریداری کرده و در منزل از آن ها استفاده نمایند تا بتوانند در دراز مدت دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند. نوارهای سفید کننده و قاب های دندان که در کنار ژل عرضه می شوند و خمیردندان های مخصوص سفید کردن دندان و همچنین آدامس هایی که خاصیت سفید کنندگی دارند از جمله مواردی می باشند که بدون تجویز پزشک می توان تهیه کرده و با استفاده از آن ها در منزل دندان های خود را سفید کرد.

اغلب این مواد به صورت معمولی از ایمنی بالایی برخوردار هستند اما چنانچه مشکلات دهانی وجود داشته باشد باید به سراغ دندانپزشکی که یکی از اعضای AACD است مشورت نموده و از او راهنمایی گرفت. علیرغم این که این مواد در دسترس هستند اما بهتر است برای انجام بلیچینگ به کلینیک معتبر مراجعه نمود و زیر نظر دندانپزشکی متخصص این کار را انجام داد.

نکته دیگری که در خصوص سفید کردن دندان در خانه باید مد نظر قرار دهید این است که دندان های مصنوعی گاهی در اثر بلیچینگ سفید نمی شوند و این مساله نشان می دهد که در صورت داشتن دندان مصنوعی نباید انتظار سفید شدن آن ها را داشته باشید. اگر بر روی دندان خود از وسایل تزئینی استفاده کرده اید باید این احتمال را در نظر داشته باشید که بلیچینگ نمی تواند تغییری در رنگ آن ها ایجاد کند. به همین دلیل احتمال دارد برخی از دندان ها پس از انجام بلیچینگ رنگی متفاوت با دیگر دندان ها داشته باشند. در این کار کار دشواری پیش روی افراد قرار دارد زیرا در صورت عدم انجام ترمیم بر روی دندان ها تفاوت رنگی موجود به صورت واضحی دیده خواهد شد و چهره ای ناخوشایند برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین بهتر است پیش از انجام بلیچینگ نسبت به ترمیم این دندان ها اقدام نمایید. طبق عقیده برخی از پزشکان فعال در این عرصه مدت زمان هفت تا ده روزه ای مورد نیاز است تا رنگی مناسب در مورد برخی از دندان ها که به وسیله بلیچینگ تغییری در رنگ آن ها ایجاد نشده تعیین شود. بنابراین باید این مساله را نیز مد نظر قرار دهید و نسبت به انجام بلیچینگ در منزل اقدام کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *