#


روش های خانگی برای لایه برداری پوست

17 نوامبر 2018 بدون نظر 1581 بازدید

روش های خانگی برای لایه برداری پوست

روش های خانگی برای لایه برداری پوست

بسیاری از افراد از روش های مختلفی برای داشتن صورتی صاف استفاده می کنند که لایه برداری یکی از این روش ها به شمار می رود. برخی اوقات افراد به سراغ روش های شیمیایی می روند و هزینه های بالایی را می پردازند اما ما در این مقاله قصد داریم روش خانگی لایه برداری را معرفی کنیم که موجب می شود افراد پوستی صاف و شفاف داشته باشند. بسیاری از مواد طبیعی در آشپزخانه ها وجود دارند که می توانند بیشترین و بهترین تاثیر را بر زیبایی پوست داشته باشند. با این مواد می توان لایه بردارهای شیمیایی و مکانیکی ساخت و پس از استفاده از آن پوستی شاداب و باطراوت به وجود آورد.

لایه بردار شیمیایی خانگی

اغلب آنزیم های طبیعی که می توان از آن ها تحت عنوان یک لایه بردار خوب استفاده کرد در آناناس، کدو تنبل و انبه به وفور یافت می شوند. می توان از آنزیم های موجود در این میوه ها استفاده کرد و ماسک لایه بردار خانگی و طبیعی تهیه کرد. البته آنزیم های لایه بردار در قارچ، انار، گیلاس، گوجه فرنگی، انگور، خیار، توت فرنگی، هلو و زردآلو و بسیاری از میوه ها وجود دارد.

لایه بردار مکانیکی خانگی

یکی از راه های ساختن اسکراب در خانه استفاده از مواد پودری و خشن در شامپوی بدن است. افرادی که دارای پوست خشک هستند می توانند آرد جو دو سر را به کار بگیرند. در خصوص پوست های معمولی بهتر است شکر انتخاب شود اما افرادی که قصد دارند پوستی خشک داشته باشند باید نمک را به عنوان بهترین گزینه درنظر داشته باشند. آن دسته از افرادی که پوست چربی مستعد به آکنه دارند می توانند از آرد گندم استفاده کنند.

اسکراب باعث می شود تا پوست فرد درخشش و زیبایی خود را به دست بیاورد. از این طریق سلول های مرده ای که بر روی پوست وجود دارد برداشته خواهند شد و افراد می توانند بدون پرداخت هزینه زیاد این کار را با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه انجام دهند. در این روش اسکراب و لایه برداری افراد نیازی به خرید کرم هایی با هزینه بالا نخواهند داشت و می توانند به راحتی آلودگی ها و سلول های مرده را از پوست خود حذف کنند. البته برای انجام این کار باید نسبت به پوست خود آشنایی کافی داشته باشید و پس از آن اسکراب مناسبی را تهیه کنید.

لایه برداری با استفاده از مواد طبیعی

یکی دیگر از راه های حذف سلول های مرده روی پوست استفاده از مواد طبیعی و میوه ها است. گوجه فرنگی، خیار، زردآلو و توت فرنگی اسیدهای ضعیفی دارند که سلول های کراتیه موجود بر روی پوست را از بین برده و به خشکی پوست کمک می کنند. این مواد طبیعی می توانند لایه های پیری که بر روی پوست به وجود آمده و سخت شده اند حل کرده و موجب جایگزینی لایه های جوان تر می شوند. ماسک هایی که برای لایه برداری استفاده می شوند و از میوه های طبیعی ساخته شده اند هیچ گونه عارضه ای نداشته و دارای میزان قابل توجهی اسید لاکتیک هستند. این مواد موجب می شود لایه برداری از پوست به بهترین شکل انجام شود و پوست درخشندگی خود را بازیابد. مواد پودری مانند نمک و شکر و آرد نیز همچون اسکراب ها این قابلیت را دارند که سلول های مرده پوست را از بین ببرند.

اسکراب لیمو بهترین گزینه برای شفاف تر شده پوست های تیره است. استفاده از این اسکراب باعث می شود جوش های موجود بر روی پوست از بین بروند و پوست انرژی از دست رفته خود را بازیابد. اسکراب لیمو کمک می کند تا پوست کمتر دچار جوش شود و همواره درخشندگی خود را حفظ کند.

برای تهیه اسکراب لیمو کافی است دو عدد لیمو را به همراه روغن بادام و عسل و شکر مخلوظ نمائید. چنانچه یه هریک از این مواد حساسیت دارید بهتر است ماده دیگری را به عنوان جایگزین استفاده کنید. عسل و لیمو باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند تا حالت یکنواختی پیدا کرده و آبکی نباشد. پس از انجام این کار می توان روغن بادام و شکر را به آن افزوده و مواد را با یکدیگر ترکیب کرد. شکر موجود در این اسکراب باعث می شود تا سلول های مرده ای که بر روی پوست وجود دارد حذف شده و لیمو نیز موجب لایه برداری شیمیایی بر روی پوست خواهد شد. اسکراب لیمو باید به مدت 5 دقیقه بر روی پوست مانده و به آرامی ماساژ داده شود. باقی مانده مواد اسکراب را نیز می توان در یک ظرف در بسته ریخته و در زمان دیگری از آن استفاده کرد.

اسکراب برای پوست های مختلف

برخی از اسکراب ها نیز تنها به پوستی خاص اختصاص ندارند و تمام افراد با هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند. درصورتی که دستگاه آسیاب قهوه در خانه داشته باشید می توانید از 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر استفاده نموده و آن را خوب آسیاب کنید. اگر هم این دستگاه را در منزل ندارید می تواند از آرد به صورت عادی استفاده کرده و حدود یک چهارم قاشق غذاخوری عسل را به همراه یک چهارم قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن بیفزائید.

حتی می توان در این اسکراب به میزان دو تا سه قطره اسانس دلخواه را نیز افزود. اسانس رزماری، اسطوخودوسف بابونهف درخت چای و اسانس های دیگر موجب می شوند تا مخلوطی چسبنده به دست بیاید و پس از آن می توان این محلول را بر روی پوست صورت قرار داد. پس از مالیدن محلول باید پوست را به حالت دورانی ماساژ داد تا مواد موجود در این اسکراب جذب پوست شوند. درخصوص زیر چشم و اطراف آن بهتر است از این اسکراب استفاده نشود. پس از مصرف اسکراب باید به مدت51 دقیقه بر روی پوست صورت باقی مانده و پس از آن می توان به کمک آب نیمه گرم محلول را شست.

پیشگیری از چربی پوست

درصورتی که پوست چربی داشته باشید برای لایه برداری و روشن تر شدن رنگ آن می توان2 قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده مخلوط کرده و به میزان یک قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم را نیز به همراه یک قاشق غذاخوری روغن بادام به آن افزود. پس از مخلوط کردن این مواد خمیری به دست خواهد آمد که می توان آن را بر روی پوست صورت مالید و حدود 10 دقیقه ماساژ داد. پس از این مدت می توان آن را از روی صورت پاک کرد و صورت را با آب ملایم شست.

در خصوص پوست های خشک نیز می توان از اسکراب استفاده کرد

ریپ فروت استفاده کرد و حدود یک قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم را با یک قاشق غذاخوری وازلین و یا قاشق چایخوری اسید بوریک ترکیب کرد. این موارد باید به قدری با یکدیگر مخلوط شوند که خمیر یکدستی آماده شود. این مواد را با استفاده از انگشتان دست باید به مدت 2 تا 4 دقیقه به صورت چرخشی بر روی پوست مالید. پس از اینکه ماساژ پوست کامل شده می توان با آب گرم مخلوط را شست. این مواد را باید روزی یک بار بر روی پوست خشک استفاده کرد تا پوست مجددا طراوت و شادابی خود را به دست بیاورد. استفاده از اسکراب های خانگی بر خلاف انواع شیمیایی آن هیچ ضرری نداشته و باعث می شود تا پوست شفاف تر از قبل به نظر برسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *