#


روش های آرایش در سنین مختلف

6 مارس 2018 بدون نظر 2418 بازدید

روش های آرایش در سنین مختلف

آرایش در هر سنی باید چگونه باشد؟

هر بانویی زمانی که به پایان دوره مدرسه می رسد و وارد سومین دهه زندگی ‌اش می شود، شروع به آرایش كردن می ‌كند، به مناسب سلیقه‌ اش تكنیك‌ هایی را یاد می ‌گیرد ولی نكته ایی که وجود دارد اینجا است كه با ورود به هر دهه و افزایش سن، این آموزش‌ ها باید به ‌روز شوند و شخص تكنیك ‌های مناسب با سن و سالش را یاد بگیرد. دانستن این نكات چه در محافظت از پوست و چه در آرایش، راز حفظ زیبایی شما تا چندین می باشد.

آرایش در سن بیست سالگی

لطافت تان را حفظ کنید

مراقبت های مورد نیاز: در سن بیست سالگی در صورتی که دارای پوستی نرمال هستید، تنها کافی است که قبل از این که بخوابید آن را شست و شو دهید. چنانچه در گروه افرادی قرار دارید که دارای پوست چربی هستند می توانید از شوینده هایی استفاده کنید که شبیه به ژل می باشند و در صورتی که دارای پوست خشک هستید می توانید از محصولاتی که دارای شیر می باشند استفاده کنید. دائما و در همه زمان از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید اما هیچ فرقی نمی کند که از چه برندی استفاده می کنید، فقط از این مسئله اظمینان حاصل فرمایید که دارای SPF15 و یا 20می باشند و از پوست تان در برابر  UVA و UVB محافظت می کند. این کرم را به تمام سطح پوست تان (مخصوصا صورت و گردن) بمالید.

نکات آرایشی

در این سن كه پوست آمادگی جوش زدن را دارد از پنكیك و كرم‌ پودرهایی که چرب هستند استفاده نكنید چرا که منجر به بروز جوش و آكنه می ‌شود. برای این كه به پوست ‌تان رنگ و لعاب بدهید، می توانید از پنكیكی سبك که به رنگ پوست تان است استفاده كنید.

-چنانچه می ‌خواهید به چشمان ‌تان بدون این كه آرایش زیادی داشته باشید حالت دهید، بهتر است روی ابروهای ‌تان حساب كنید. می ‌توانید با استفاده از مدادی قهوه ‌ای حالتی دخترانه و ساده به ابروهای تان بدهید تا زیبایی چشمان ‌تان دو چندان شود.

-برای حالت دادن به چشمان‌ تان بهتر است یك آرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این كار می توانید از سایه‌ های ملایم برای روی پلك و از سایه كمی تیره ‌تر برای گوشه ‌های چشم های تان استفاده كنید. اما این را همیشه به یاد داشته باشید که سایه چشم را در هر حالتی محو كنید تا كمتر خودش را جلوه دهد و حالت طبیعی‌ تری را به صورت تان ببخشد.

– با استفاده از رژگونه صورتی ملایم به گونه ‌های ‌تان جلوه دهید تا صورت‌ تان حالت دخترانه را حفظ کند.

-یك رژلب صورتی یا كالباسی که بسیار ملایم است می ‌تواند انتخاب خوبی برای این سنین باشد.

آرایش در سن سی سالگی

مراقبت را شروع کنید

مراقبت های مورد نیاز: زمانی که به سن سی سالگی می رسید دیگر نگرانی برای جوش ها ندارید ولی دقت کنید که جریان نزولی پوست آغاز شده است. پس از رسیدن به سی سالگی نور آفتاب این فرصت را پیدا می کند تا تاثیرات منفی اش را بر روی پوست تان بگذارد. ممکن است که متوجه شده باشید که خطوط پوستی بیشتر بر روی پوست تان نمایان شده است. می توانید برای جلوگیری از آسیب های تدریجی از محصولات ضد پیری و کرم چشم روزانه استفاده کنید. در این سن هم باید از کرم های ضد آفتابی که دارای SPF15 و یا 20 هستند استفاده کنید.

نكات آرایشی

-زمانی که لوازم آرایش می ‌خرید، اهمیت زیادی دارد كه علاوه بر پیدا كردن لوازم آرایش و فكر كردن به ظاهری كه می‌ خواهید داشته باشید، به محافظت از پوست و تغذیه كردن آن نیز فکری بکنید. در زمان خرید كرم پودر، ماركی را انتخاب كنید كه SPF هم دارد تا حتی وقتی كه ضدآفتاب نمی ‌زنید، یك لایه محافظ روی پوست شما باشد.

-زمانی که پا به سن 30سالگی می گذارید، شاید احساس كنید لب‌ های ‌تان برجستگی را از دست داده است و بد نیست از رژلب‌ هایی استفاده كنید كه ویژگی برجسته کنندگی دارند. رنگ‌ های توصیه شده برای سن سی سال در طیف روشن‌ مانند صورتی، كرم یا گلبهی با قابلیت پوشانندگی بهتر می باشد.

-برای آرایش چشم تان می توانید از رنگ‌ های خنثی مانند صورتی یا كرم استفاده كنید؛ چنانچه می خواهید آرایش غلیظ ‌تری داشته باشید، می توانید از رنگ‌ های تند و شبرنگ استفاده كنید در غیر این صورت این رنگ ها پیشنهاد نمی شود. به یاد داشته باشید رنگ روشن و ملایم را روی پلك بزنید و سایه تیره ‌تر از همان تناژ رنگ در قسمت گوشه خارجی چشم بزنید. در آخر با استفاده از یك سایه تیره ‌تر رنگ زیر مژه‌ های پایین را تیره كنید تا چشم حالتش را از دست ندهد.

-بااستفاده از یك رژگونه قهوه ‌ای ملایم گونه های تان را جلوه دهید تا صورت ‌تان از حالت مصنوعی در بیاید. تیره كردن گونه ‌ها باعث بیشتر نشان دادن سن می شود.

-اطمینان داشته باشید که در این سن همواره ابروهای پرپشتی دارید اما اگر می‌ خواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با استفاده از یك مداد كمرنگ قهوه‌ ای به آن ها حالت دهید اما مواظب باشید از حالت طبیعی خارج نشود.

آرایش در سن چهل سال

روزهای بی‌كلاژن

مراقبت‌های لازم :خانم ‌ها در این سن باید بیشتر از كرم ‌هایی که دارای كلاژن هستند استفاده كنند. این نوع كرم ‌ها پوست ‌های شل و افتاده را می کشد، ویژگی الاستیكی و استحكام پوست را بهبود می ‌دهند و موجب كاهش مقدار چین و چروك می‌ شوند.

نكات آرایشی

-به خاطر این که در سن 40سالگی پوست خشك می‌ شود و رطوبتش را از دست می ‌دهد، باید پیش از این كه آرایش تان را شروع كنید از كرم‌ های مرطوب‌ كننده مناسب به کار ببرید تا پوست نرم شود؛ پس از آن كرم پودر یا پنكیك را به صورت و گردن تان بزنید.

-در این سن ابروها مانند سابق نمی باشد، به همین دلیل می‌ توانید با مدادی قهوه ‌ای جاهای خالی را پر كنید. سعی کنید از رنگ‌ های پررنگ استفاده نكنید زیرا باعث مصنوعی شدن چره تان می شود.

-به خاطر این که ریمل سن را زیاد نشان می ‌دهد و شما می‌ خواهید در این سن مژه های ریخته را کمتر جلوه دهید، باید از فرمژه برای حالت دادن مژه‌ ها استفاده كنید.

-سعی کنید رژگونه زیادی به گونه های تان نزنید چون چهره تان را مصنوعی می ‌كند. باید برای استفاده از رژگونه از رنگ‌ های ملایم مانند هلویی یا قهوه ‌ای استفاده كنید.

-برای این كه سن‌ تان كمتر جلوه کند و چین و چروك‌ های دور لب كمتر به چشم بیایند، باید از رژلب و خط لب همرنگ به کار ببرید. در این سن بهتر است از رنگ‌ های تند مانند قرمز و قهوه‌ ای در ‌مهمانی ‌ها و رنگ‌ های ملایم در مكان ‌های عمومی استفاده نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *