#


روش مطمئن برای سفید کردن دندانها با روش بلیچینگ

11 ژوئن 2018 بدون نظر 1527 بازدید

روش مطمئن برای سفید کردن دندانها با روش بلیچینگ

آیا بلیچینگ واقعا روش مطمئنی برای سفید کردن دندانها است؟

گاهی این سوال برای افراد پیش می آید که آیا بلیچینگ به عنوان یک روش ایمن برای سفید کردن دندان ها می باشد یا با انجام این کار تنها سلامتی دندان های خود را به مخاطره خواهند انداخت. در پاسخ این دسته از افراد باید بگوئیم بله. سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ به عنوان یک روش ایمن شناخته شده است که البته این قاطعیت در نتیجه مطالعاتی می باشد که طی پنج سال گذشته در خصوص این عمل زیبایی انجام گردیده است. بلیچینگ به عنوان یک روش ایمن که دارای کارایی بالایی است در زمینه سفید و درخشان کردن دندان ها شناخته می شود و انجمن دندانپزشکی آمریکا در زمینه مواد سفید کننده دندان محصولات زیادی را مورد تایید قرار داده اند و مجوز این انجمن را به این محصولات عرضه کرده اند.

افرادی هستند که پس از انجام بلیچینگ با کمی حساسیت در لثه ها و یا دندان های خود می بشوند که البته باید بگوئیم این عوارض موقتی بوده و تا اتمام دوره درمان به طور کلی و به صورت ناگهانی از بین خواهند رفت.

بلیچینگ به عنوان روشی شناخته می شود که طی سال های اخیر توجه بسیار زیادی به آن شده و اغلب افرادی که تمایل دارند دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند و یا رنگ بد دندان ها موجب ناراحتی آن ها می شود به سراغ این روش درمانی می روند. دانش پزشکی در حال حاضر به اندازه ای پیشرفت داشته که با استفاده از یک روش به نام بلیچینگ افراد می توانند سفید خاص و ویژه ای را در دندان های خود داشته باشند. دندای هایی که سفید و درخشان هستند می توانند زیبایی خاصی را برای فرد به وجود بیاورند و از سوی دیگر اعتماد به نفس افراد را ارتقا دهند. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم نوع موادی که در این عمل به کار گرفته می شود و روش درمانی آن تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.

روش بلیچینگ به عنوان روشی ایمن شناخته می شود که در حال حاضر از سوی افراد بسیاری انتخاب شده است و این افراد برای اینکه بتوانند دندان هایی سفید و زیبا داشته باشند به سراغ انجام عمل بلیچینگ می روند. دندان ها در طول زمان و با بالا رفتن سن دچار تغییر رنگ می شوند زیرا مواد رنگی و باکتری های مختلف و همچنین غذاهای متنوعی با آن ها در تماس خواهد بود و استعمال سیگار نیز یکی دیگر از راه های تغییر رنگ دندان ها می باشد.

سفید کردن دندان ها یکی از مهم ترین راه های جوانی و شادابی به نظر می رسد و همین مساله موجب شده تا افراد بسیاری نسبت به انجام این عمل اقدام نمایند. برای اینکه بلیچینگ بر روی دندان ها انجام شود مواد شیمیایی به کار برده می شود که به نام پراکسید هیدروژن نامیده شده و این قابلیت را دارد که رنگ دندان را به خوبی تغییر دهد. موادی که در این عمل استفاده می شود در ساختار کریستالی که شبیه لوله بوده و در مینای دندان وجود دارد راه پیدا کرده و رنگ دانه هایی را که موجب رسوب شده اند و در میان هرم های مینایی وجود دارند را اکسید خواهند کرد. به مرور زمان موادی که موجب اکسید رنگ دانه های رسوب کرده می شوند وارد عاج دندان نیز خواهند شد که در بخش زیرین مینا قرار گرفته و موجب می شوند تا رنگ این بخش از دندان نیز به مرور تغییر کرده و روشن تر از قبل شود. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان شویم موادی که در بلیچینگ استفاده می شود تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند و غلظت های مختلفی از آن ها به کار گرفته می شود.

ایمن ترین روش بلیچینگ انجام این عمل در مطب دندانپزشکی می باشد چرا که تحت نظر دندانپزشک بوده و از هیدروژن پراکسید در اندازه مناسبی استفاده خواهد شد. در بلیچینگی که در منزل انجام می شود کارباماپراکسید به کار گرفته می شود تا بیمار بتواند دندان هایی سفید و درخشان داشته باشد. برای اینکه بلیچینگ ایمنی بیشتری داشته باشد و نتیجه بهتری نیز حاصل شود باید هر دو روش مطبی و خانگی در کنار یکدیگر به کار گرفته شود اما گاهی افراد ترجیح می دهند سریع تر و در مدت زمان کمتری به نتیجه رسیده و دندان هایی سفید داشته باشند که تنها به روش مطبی اکتفا می کنند.

برای انجام بلیچینگ در مطب باید پیش از هر کاری عمل حفاظت از لثه ها به خوبی انجام شود تا مواد شیمیایی استفاده شده هیچ گونه تماسی با لثه و یا صورت بیمار نداشته باشد. همانگونه که پیش تر نیز اعلام کردیم بهترین و ایمن ترین روش بلیچینگ انجام هر دو روش مطبی و خانگی است که موجب می شود دندان هایی سفیدتر و زیباتر داشته و مدت زمان بیشتری این سفیدی را حفظ کنیم. آن دسته از افرادی که از هر دو روش استفاده می کنند می توانند دندان هایی سفید و با رنگ ثابت داشته باشند و زیبایی چهره خود را افزایش دهند. البته ناگفته نماند انجام هر دو روش بلیچینگ موجب می شود هزینه درمانی شما کمی افزایش داشته باشد اما نتیجه ای که در نهایت به دست خواهد آمد ارزش این هزینه کردن را خواهد داشت بنابراین سعی کنید هر دو روش را مد نظر قرار داده و انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *