#


راه هایی برای جلوگیری از شکنندگی مو در تابستان

26 آگوست 2018 بدون نظر 1117 بازدید

راه هایی برای جلوگیری از شکنندگی مو در تابستان

چگونه از شکننده شدن موها در تابستان جلوگیری کنیم؟

برخی از کارها مانند شنا کردن با اینکه روزهای گرم تابستان را تبدیل به اوقاتی خوش می کند ولی با شکسته شدن مو روبه رو است. بسیاری از افراد تابستان ها را تنها به ضد آفتاب اکتفا می کنیم ولی توجه نمی کنیم که موها نیز در خطر هستند. راهکار هایی را در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم تا از شکننده شدن موها در فصل تابستان جلوگیری کنید.

مقدار کف را کاهش دهید

نور خورشید منجر به شکننده شدن موها می شود، بنابراین اگر هر روز موهای خود را شامپو بزنید سبب می شود تا وضع بدتر گردد. به مدت یک تا دو روز موهای خود را شامپو نزنید تا استراحت کنند. وقتی هم که به موهای تان شامپو می زنید زیاد این کار را انجام ندهید، زیرا شامپو می تواند روغن طبیعی موجود بر روی موها را از بین ببرد. پیش از شست و شو از اواسط موها تا انتهای آن ها را نرم کننده بزنید. پس از آن ریشه ی موها را به تنهایی شست و شو دهید. بگذارید تا کف خودش به آرامی به پایین موها برود و پس از آن موها را آبکشی کنید.

رطوبت را افزایش دهید

موهایی که جنس شان خشک است علاقه بسیاری به رطوبت دارند. پس از هر بار شامپو زدن از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده ای را مورد استفاده قرار دهید که دارای مواد مرطوب کننده باشد. هر دو هفته موهای تان را در حالی که نرم کننده زده اید شانه بزنید. این کار شبیه به کاردک کشیدن است و چاله هایی که در طول کوتیکول به وجود آمده اند را پر می کند تا موها تقویت گردند. پس از انجام این کار موهای خود را عقب ببندید و بگذارید نرم کننده به مدت بیست دقیقه بر روی موهای تان بماند.

آخر موها را ترمیم کنید

در صورتی که موهای تان موخوره دارند کمی از انتهای آن ها را کوتاه کنید و برای جلوگیری از شکستگی دوباره بر روی آن ها مقداری روغن ارجا بزنید. انتهای موها در مقایسه با سایر نقاط دیگر مو بیشتر از درمان با روغن سود می برد، چرا که منفذ بسیاری دارد. روغن را به فاصله دو تا پنج سانتی کف سرتان بر روی موهای تان بمالید. بهتر است هر هشت هفته کمی از انتهای موها خود را کوتاه کنید. هر چه انتهای موها سالم تر باشد باعث می شود رطوبت بهتر جذب شود.

به موها نیز ضد آفتاب بزنید

ضد آفتاب باعث می شود که از نفود اشعه های خورشید به درون مو و شکستن مولکول های رنگدانه جلوگیری شود. برای این کار می توانید داخل یک بطری دو قاشق ضد آفتاب و یک فنجان آن را با یکدیگر ترکیب نمایید و به موهای خود بمالید.

موها را براق کنید

برای اینکه تارهای موی بی رنگ شده در بین سایر موها زنده کنید، هر چهار هفته یک بار به موهای خود براق کننده بزنید. براق کننده هایی که دارای فرمول بی رنگ هستند موجب درخشش موها می شوند، با وجود اینکه فرمول های دارای رنگ موجب برگشت رنگ آن بخش مو می گردند. این براق کننده در اطراف کوتیکول مو می ایستند و موجب صافی و محافظت از موها می شوند.

موها را لایه لایه کنید

اگر موهای فر را صاف کنید باعث می شود پایین موها پر و زشت شوند. لایه دادن به موها موجب می گردد که وزن پخش شود و بافت و ظاهر مو بهتر شود. موهای خود را با تیغ کوتاه نکنید، چنانچه از تیغ به درستی استفاده نشود امکان دارد پایین موها خرد شود و ظاهر آن ها خراب گردد.

برای جلوگیری از شکننده شدن موها کمی صبر داشته باشید

چنانچه از شسوار استفاده می کنید پیش از اینکه آن را خاموش کنید اطمینان حاصل فرمایید که موهای تان به طور کامل خشک شده باشند. در صورتی که حتی کمی موهای تان مرطوب باشند دیگر صاف نمی ایستند.

سبکش کنید

با توجه به اینکه موهای بلند و باریک به خاطر رطوبت و عرق کردن به راحتی کثیف می شوند، باید طوری آن ها را تمیز کنید که زیاد سنگین نشوند. شستن موها را با یک شامپو حجم دهنده و یک نرم کننده آغاز نمایید. نرم کننده را می توانید با کمی آب مخلوط نمایید و اینکه مقدار اندکی از آن را بر روی موهای تان بزنید. این را به یاد داشته باشید که نرم کننده را بر روی ریشه موهای تان نزنید. از نرم کننده بر روی قسمت هایی که می خواهید استفاده کنید و سپس به طور کامل آبکشی نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *