#


دانستنی هایی که باید درباره لاک ناخن بدانید

لاک ناخن
15 اکتبر 2017 بدون نظر 957 بازدید

دانستنی هایی که باید درباره لاک ناخن بدانید

دانستنی هایی که باید درباره لاک ناخن بدانید

علاوه بر اینکه لاک جذابیت و زیبایی هایی را به همراه دارد ممکن است که خطراتی را هم برای بعضی افراد داشته باشد. یکی از وسایلی که انواع و اقسامش بر روی میز آرایشی بانوان قابل مشاهده است لاک می باشد. مخصوصا این که علاوه بر رنگ در غلظت و مدل هم تنوع بسیاری وجود دارد. بعضی از لاک ها رنگی و بعضی دیگر فقط اکلیلی می باشند. از طرفی دیگر انتخاب با لاک های طراحی ناخن و برق ناخن سخت تر می شود.

در کارخانه ها برای تولید ناخن سختی های زیادی می کشند. اگر می خواهید از لاکی راضی باشید باید خصوصیاتی را داشته باشد مانند: باید بتوانیم آن را به راحتی مصرف کنیم، در بهترین زمان خشک شود و ظاهر زیبایی داشته باشد ولی در عین حال از دوام بالایی برخوردار باشد.

لاک ناخن

لاک ناخن

چنانچه لاک انتخابی تان خیلی شل باشد باعث می شود که موقع استفاده پخش شود و پوشش یک دستی نداشته باشد. اگر غلظت آن زیاد باشد باعث لخته لخته شدن لاک بر روی ناخن می شود و حالت برجسته به خود می گیرد. در کل غلظت ناخن باید طوری باشد که موقع استفادعه از آن جای فرچه بر روی ناخن نماند. مدت زمانی که لاک خشک می شود باید به قدری باشد که اگر لاک دیگری را بر روی آن زدید سریعا خشک شود. در نتیجه لاک خوب باید طوری باشد که به مدت 5تا7 روز بر روی ناخن بماند بدون اینکه شفافیت و حالت اولیه خود را از دست بدهد و پوسته پوسته و ترک بر روی آن بیفتد.

شیمی لاک ناخن

لاک ناخن تولید شده از نیتروسلولز، یک پلاستی سایزر، یک حلال و نوعی رنگینه است. می توان از سایر مولکول پلیمر که خاصیتی شبیه به سلوز دارند را جایگزین آن کنند. نیتروسلولز باعث می شود که قشر نازک براقی را به وجود آورد، پلاستی سایزر از شکنندگی این قشر نازک می کاهد و رزین کمک می کند که بهتر به ناخن بچسبد و از پوسته پوسته شدن آن پیشگیری کند. اگر عطری را به لاک اضافه کنید باعث می شود که بوی اجزای آن را بپوشاند.

لاک ناخن

لاک ناخن

پاک کننده لاک

پاک کننده های لاک ناخن حلال هایی هستند که باعث می شود قشر نازک لاک را که باقی مانده است را در خود حل کند. این حلال ها ساخته شده از استون یا اتیل استات و یا هر دوی آن ها می باشد. که مقدار خیلی کمی بوتیل استئارت و دی اتیلن گلیکول و مونواتیل اتر درون آن ها اضافه شده است تا باعث کاهش خشک کنندگی حلال شود. هم لاک و هم پاک کننده های ناخن محلولی را در خود دارند که اگر مواظب نباشیم باعث می شود تا آتش بگیرند پس سعی کنید که آن ها را در مقابل شعله آتش و یا سیگار نبرید.

طراحی ناخن

در چند ماه آخر لاک هایی وارد بازار شده اند که با استفاده از آن ها می توانید ناخن های تان را طراحی کنید. فرچه ای که برای لاک استفاده می کنند نازک تر و ظریف تر از فرچه های دیگر است که شما می توانید با آنها به راحتی بر روی ناخن های تان طراحی کنید. این لاک ها را می توان بعد از پدیکور و مانیکور برای طراحی ناخن استفاده کرد.

لاک ناخن

لاک ناخن

لاک زدن در بارداری

هر خانمی بارداری ممکن است که در دوران حاملگی دچار تغییرات هورمونی شود و لوازم آرایشی که در قبل از بارداری بدون هیچ حساسیتی استفاده می کرد در این دوران برایش حساسیت ایجاد کند. البته این را بدانید که این موضوع در همه ی بانوان صحت ندارد. خانم هایی که باردار و شیرده هستند می توانند از لاک ناخن استفاده کنند و هیچ مشکلی پیش نمی آید. زیرا ماده ای که در لاک وجود دارد جذب بدن نمی شود. حتی پاک کننده ای که برای لاک ناخن استفاده می شود هم جذب نمی شود و شما می توانید د این دوران از آن ها استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *