#


خستگی صورت خود را با انجام ماساژ برطرف کنید

14 می 2018 بدون نظر 1167 بازدید

خستگی صورت خود را با انجام ماساژ برطرف کنید

ماساژ رفع خستگی صورت

ماساژ عضلات و پوست صورت یکی از بهترین راهها برای رفع خستگی و انقباض های عضلات صورت و از بین بردن تنشها و استرس هاست. لازم است بدانید که دریافت ماساژ به شیوهی صحیح و استاندارد آن علاوه بر از بین بردن انقباض های عضلات صورت به فرم دهی عضلات گونه، چانه و پیشانی کمک کرده و در مواردی مانع از عمیق شدن چین و چروک های صورت میشود. پیش از شروع ماساژ صورت به منظور رفع خستگی عضلات دستمال نرم و لطیفی که به کمی آب ولرم مرطوب شده باشد، را روی صورت بگذارید. برای این کار میتوانید از انواع دستمال های مرطوب نیز کمک بگیرید تا صورتتان را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. پس از پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست یک دستمال تمیز و نخی را با آب ولرم خیس کرده و پس از گرفتن آب اضافه آن، دستمال را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

در این مرحله، برای ارائه ی ماساژ لازم است از یک روغن گیاهی و طبیعی استفاده کنید. روغن زیتون، روغن بادام و روغن گل سرخ از جمله روغن های طبیعی هستند که برای ماساژ صورت توصیه می شود. پس از آماده کردن روغن، سرانگشتانتان را به آن آغشته کنید. سپس سرانگشتان هر دو دست را در فاصله دو ابرو، روی پیشانی قرار داده و به آرامی یک نیم دایره از مبدا پیشانی به مقصد چانه رسم کنید. در این حالت اجازه دهید که سرانگشتانتان به آرامی پوست و عضلات صورتتان را لمس کند. این کار را ۳ تا ۵ بار روی صورتتان تکرار کنید و اجازه دهید عضلات صورت آرام شوند. در این فرصت سرانگشتانتان را روی پیشانی قرار داده و همان مسیر را طی کنید تا به شقیقه ها برسیده در این حالت به کمک دو انگشت سبابه و میانی با حرکت های دایره ای شکل شقیقه های خود را به آرامی ماساژ دهید.

این کار به از بین رفتن استرس ها و تنشهایی روزانه بسیار کمک می کند. در این حالت سعی کنید به مدت ۱ تا ۲ دقیقه حرکت دایره ای شکل را به روی شقیقه ها ادامه دهید. و پس از آن طبق روال قبل اجازه دهید تا سرانگشتان دست، مسیر قبلی را سپری کرده و در چانه به هم نزدیک شوند. در این مرحله دو انگشت سبابه و میانی هر دو دست را از فاصله میان دو ابرو و کمی بالاتر از ابروها روی پیشانی قرار داده و با فشاری نسبتا عمیق به سمت گوشه های بیرونی چشم حرکت کنید این کار را ۳ تا ۵ بار انجام دهید و پس از آن با کمک همین دو انگشت از گوشه های داخلی چشم ماساژ عضلات حلقه پایین چشم را آغاز کرده و سرانگشتانتان را به سمت شقيقهها در اطراف صورت هدایت کنید. این حرکت را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید. این کار کمک می کند تا عضلات حلقوی اطراف چشم نیز ارام شده و از میزان خستگی و انقباض آنها کاسته شود. تداوم این ماساژ به صورت روزانه تأثیر زیادی در تقویت دید و همین طور کاهش میزان چین و چروک در ناحیه ی اطراف چشم دارد.

در این مرحله با کمک تمامی انگشتان دست، فشارهای بسیار نرم و کوچکی به عضلات چانه و فک وارد کنید و این فشارهای خفیف را با کمک هر دو دست در مسیر فک پایینی تا لاله گوش ادامه دهید. دقت کنید فشارهایی که به عضلات این ناحیه وارد می کنید ماساژ گیرنده را آزار ندهد. این ماساژ را ۳ تا ۴ بار به روی چانه و عضلات فک انجام دهید و پس از آن اجازه دهید تا سرانگشتانتان از چانه به سمت شقیقه ها حرکت کنند و برای دومین بار به مدت یک دقیقه ت شقیقه ها را با حرکت دایره وار ماساژ دهند.| در این مرحله سرانگشتانتان را در صورت نیاز با یکی از روغن های گیاهی آغشته کرده و با کمک انگشتان هر دو دست با حرکتهای دایره ای شکل تمامی سطح پیشانی را ماساژ دهید. بهتر است این حرکت های دایره ای را با دقت در تمامی سطح پیشانی تا بالای ابروها تکرار کنید. ماساژ صورت به شکل دایره های کوچکی معمولا از قسمت های میانی صورت شروع شده و با نظم خاصی به طرفین صورت و گردن امتداد می یابد و در همان حال نقاط خاصی از پوست، که در بالا به آنها اشاره شد، تحت فشار و تحریک موضعی قرار می گیرند. از شایع ترین این نقاط می توان نقاطی در بینی، دو طرف گوشه های دهان، جلوی گوش، گوشه های داخلی چشم، روی گیجگاه و نقطه ای بین لب فوقانی و چانه را نام برد. توجه کنید که ماساژ باید به صورت حرکت آهسته و نقطه به نقطه انگشتان انجام گرفته و این حرکت باید کاملا ملایم و بدون فشار باشد و در ضمن نباید باعث کشیده شدن پوست شود. جهت حرکت دست باید به صورت دایره ای کوچک به سمت بالا باشد و عضلات صورت نباید به طرف پایین کشیده یا فشرده شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *