#


خالکوبی و تاتو

17 ژانویه 2019 بدون نظر 1601 بازدید

خالکوبی و تاتو

خالکوبی و تاتو چیست؟

خالکوبی و تاتو ، عملی است که با کشیدن طرح به روی پوست بدن بوسیله دستگاه کوچکی که دارای سوزن های ریزی می باشد صورت می گیرد که این فرآیند بدون بی حسی انجام می شود و در بیشتر مواقع با درد و خونریزی به پایان می رسد.

در زمان های گذشته خالکوبی و تاتو فقط برای خلاف کارها و سرکش ها بود و در جامعه به دید مثبت به آن نگاه نمی کردند اما امروزه در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و حتی جنبه افراطی به خود گرفته تا جایی که بعضی از افراد تمان اعضای بدن خود را خالکوبی و تاتو می کنند و این امر باعث می شود که زندگی اجتماعی خود را از جنبه سلامت، موقعیت شغلی و حتی تعاملات اجتماعی زیر سوال ببرند.

بسیاری از افراد معتقدند کسانی که از خالکوبی و تاتو استفاده می کنند دارای مشکلات اخلاقی هستند و به نحوی در زندگیشان سرخورده شده اند که برای جلب توجه بیشتر دست به چنین عملی می زنند.

خالکوبی

عوارض خالکوبی و تاتو

خالکوبی و تاتو به خاطر عوارضی که دارد بسیار خطرناک بوده و حتی اگر شما تاتو را پیش یک فرد خبره و ماهر و یا حتی در سالنی بسیار پیشرفته بزنید مضراتی را برای شما به دنبال خواهد داشت. از جمله عوارضی که می توان به آن اشاره کرد:

حساسیت و آلرژی

در یک تحقیق و بررسی انجام شده، مشخص گردیده 22 درصد از افرادی که خالکوبی و تاتو انجام میدهند تا یک ماه بعد دچار خارش های شدید در ناحیه تاتو می شوند.

رنگ های مورد استفاده در خالکوبی به خصوص رنگ قرمز، سبز، زرد و آبی می تواند باعث ایجاد حسایت و آلرژی در پوست شما شود.

ایجاد کلوئید و گرانولوم

در بعضی اوقات خالکوبی و تاتو می تواند باعث ایجاد کلوئید در اطراف خالکوبی شود. کلوئید به صورت یک زائده گوشتی صورتی رنگ که در اثر تجمع کلاژن ها می باشد ایجاد می شود و حتی گاهی موجب ایجاد تومورهای التهابی از جوانه های گوشتی به نام گرانولوم که در اثر التهاب در سیستم لنفاوی بدن می باشد ایجاد می شود.

آلودگی خون

در برخی از کشورها تا یک سال از افرادی که خالکوبی و تاتو کرده اند خون اهدایی پذیرفته نمی شود زیرا ممکن است آلودگی های در خون ایجاد شده باشد که تا یک سال خود را نشان ندهد.

هپاتیت و ایدز

در زمان خالکوبی و تاتو اگر تجهیزات مورد استفاده آلوده باشد می تواند باعث ایجاد بیماریهای خونی مانند هپاتیت و ایدز در افراد شود.

سرطان پوست

در بررسی های انجام شده در دانمارک مشخص شده که خالکوبی و تاتو در بعضی افراد باعث ایجاد سرطان پوست می شود به علت وجود مس، باریم و جیوه که در برخی از جوهرها وجود دارد خون آلوده و سمی شده و در نهایت منجر به سرطان پوست می شود.

خالکوبی و گرفتگی عضلات

محققان آمریکایی معتقدند که خالکوبی و تاتو باعث کاهش توانایی بدن جهت تولید عرق و در نهایت دفع بیشتر سدیم می شود و این عامل موجب شده بدن در برابر تغییرات دمایی کم توان شده و گرفتگی عضلات افزایش پیدا کند.

عوارض تاتو ابرو، خط لب و خط چشم

خوب است بدانیم که تاتو ابرو، خط لب و خط چشم بسیار خطرناک می باشد زیرا عوارضی همچون خونریزی، تورم، حساسیت، کبودی، کلوئید را به دنبال خواهد داشت.

در بسیاری از مراکز تاتو هیچ نوع نظارتی بر فعالیت آنها در کشور وجود ندارد. با استفاده از رنگ های غیر بهداشتی و یا سوزن های تاریخ مصرف گذشته در شرایط غیر استریل که به انجام این کار مبادرت می کنند یک تهدید جدی برای سلامت افراد می باشد.

انجام خالکوبی و تاتو در هیچ نقطه ایی از بدن توصیه نمی شود زیرا آسیب پذیری شدیدی را برای پوست به دنبال خواهد داشت. پوست، نخستین سد دفاعی بدن در برابر ورود میکروب ها می باشد که با سوزن های خالکوبی و تاتو این سد مورد حمله قرار گرفته و میکروب وارد بدن می شود.

معایب خالکوبی و تاتو

یکی از بزرگترین معایب خالکوبی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد دائمی بودن آن به روی پوست می باشد به یاد داشته باشید که از بین بردن خالکوبی و تاتوکار بسیار کار دشواری می باشد در بعضی از خالکوبی ها هیچ شانسی برای از بین بردن آن وجود ندارد.

زیرا رنگ تاتو به لایه های ماندگار پوست تزریق می شود و تداوم بسیار طولانی خواهد داشت اما اگر رنگ در لایه های سطحی پوست تزریق شود به تدریج کم رنگ شده و از بین می رود. اگر ماده تاتو کربنی باشد می توان آن را با لیزر برداشت اما مواد رنگی به خصوص رنگ قرمز، قهوه ایی و زرد به دلیل وجود ترکیبات آهن تداوم زیادی دارد و امکان برداشت وجود ندارد.

توصیه

خالکوبی و تاتو نه تنها عمل پسندیده ایی نیست بلکه در بسیاری از جوامع کسانی که از تاتو استفاده می کنند جزء طبقه ضعیف جامعه بوده و معمولاً افراد سرشناس و چهره های تجاری، علمی و سیاسی و فرهنگی برجسته جزء طرفداران این عمل به شمار نمی آیند.

آمار و تحقیقات

طبق بررسی و تحقیقات انجام شده در سال 2012 تقریباً 36 درصد از افرادی که خالکوبی و تاتو می زنند در سن 18 تا 25 سال هستند و افراد 26 تا 40 سال تقریباً 40درصد آمار کل خالکوبی را به خود اختصاص داده اند و با توجه به آمار ارائه شده خالکوبی ها در حال افزایش می باشد.

در یک نظرسنجی به عمل آمده در سال 2006 حدود 49 درصد از کارفرمایان خالکوبی و تاتو را یک عامل منفی برای پذیرش نیروی جدید به حساب آورده اند و گفته اند که در مصاحبه های شغلی این عمل دارای امتیاز منفی می باشد.

در برخی ادیان نیز از خالکوبی و تاتو حمایت نمی کنند و ممکن است بوی نژادپرستی و توهین بدهد. از این رو شما ناخواسته برای موقعیت های شغلی و اجتماعی خود امتیازات منفی را رقم می زنید و این کار به نفع شما نخواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *