#


جراحی زیبایی صورت و عوارضی که به همراه دارد

جراحی زیبایی صورت
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 1403 بازدید

جراحی زیبایی صورت و عوارضی که به همراه دارد

جراحی زیبایی صورت و عوارضی که به همراه دارد

زمانی که اشخاص مختلف برای زیباتر شدن خودشان دست به هر کاری می زنند گاهی هم ممکن است بهای زیادی مثلا به قیمت خانه نشینی در کل عمرشان بپردازند.

یکی از راه های جراحی ای که برای زیباتر شدن در کل دنیا رواج پیدا کرده است تزریق ژل به بعضی از نقاط صورت برای از بین بردن چین و چروک های روی پوست صورت است. که این عمل به خاطر دخالت کردن بعضی از افرادی که سودجو و غیر متخصص هستند تبدیل به یک عمل پر خطر در چند سال اخیر شده است. دکتر کلانتر هرمزی رئیس انجمن جراحان پلاستیک در ایران می گوید که هیچ کدام از ژل های تزریقی که در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد استاندارد نیستند و استفاده از آن باعث عوارض هایی در سر و صورت می شود.

او می گوید این ژل ها که به نام ژل پاژ معروف هستند با اینکه برای از بین بردن چین و چروک صورت و حجم و شکل دادن آن ها استفاده می شود ولی آسیب هایی که به صورت وارد می کنند عبارتند از: تورم، آبسه، قرمزی، عفونت، ناصاف شدن پوست و آویزان شدن صورت و سایر عوارض دیگر.

توصیه ای که به شما می کنیم این است که تا جایی که امکان دارد از این ژل ها استفاده نکنید ولی اگر لازم شد حتما به پزشک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید.

دکتر هرمزی ادامه دادند و د رمورد این ژل ها فرمودند: این ژل پاژها ماده ای مصنوعی هستند و تولید آن چند سالی است که در شرق می گذرد و متاسفانه از این ژل به عنوان حجم دهنده با میزان بالا استفاده می کنند.
این ژل هایی که وارد کشورمان می شود قطعاً غیر قانونی هستند و بهداشت آن ها را تایید نکرده است و در چند سال اخیر استفاده آن باعث خساراتی شده است که جبران ناپذیر بوده اند و مجبور به عمل هایی کرده است که ضروری نبوده اند.

جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت

گونه هایی که می افتند

دکتر کلانتر هرمزی می گوید که این ژل ها انواع گوناگونی دارند. بعضی از آن ها ماهیتاً ژل بوده و برخی از آن ها ماهیتی متفاوت دارند که در رده ژل ها قرار می گیرد. به طور مثال هیالورونیک اسید هم نوعی پروتئین تزریقی به حساب می آید که جزء همین ژل ها محسوب می شود. فرق بین این ها این است که این ژل مجاز است ولی ژل پاژ ها با اینکه در دسته اول قرار دارند نه تنها انجمن جراحان پلاستیک آن را تایید نمی کنند بلکه متخصصان پوست هم استفاده از آن را توصیه نمی کنند.

ولی دکتر هرمزی می گوید متاسفانه این ژل را افراد غیر متخصص مانند پزشکان عمومی و یا سالن های زیبایی در ناحیه صورت تزریق می کنند و ان را با دوز بالا، حتی 20تا 200سی سی هم استفاده شده است. این ماده راه علمی دیگری ندارد و اگر لازم به مصرف شد فقط از طریق افراد متخصص انجام شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *