#


تیرگی دست و پا را چگونه از بین ببریم؟

تیرگی دست و پا
30 نوامبر 2017 بدون نظر 2531 بازدید

تیرگی دست و پا را چگونه از بین ببریم؟

تیرگی دست و پا را چگونه از بین ببریم؟

دست و پاهای ما در اغلب مواقع به خاطر برخی از عواملی که به وجود می آید باعث می شود که بعضی از بخش های پوست نسبت به نواحی دیگر بدن تیره تر شوند. اگر به طور دائم در معرض نور آفتاب قرار بگیرید باعث می شود که پوست ملانین بیشتری برای حفاظت از خودش به وجود می آورد. ملانین باعث می شود که پوست تیره شود، مخصوصا در قسمت هایی از دست و پاها که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند.

علاوه بر اینکه نور آفتاب می تواند پوست را تیره کند، آلودگی، خاک و مواد شیمیایی هم می توانند باعث تیره شدن پوست شوند. اکثر افراد توجهی به زیبایی دست و پاهای شان ندارند و بیشتر به زیبایی صورت شان اهمیت می دهند. ولی باید تمام توجهات را بر روی تمام نقاط بدن گذاشت تا از تیرگی و آسیب آن ها جلوگیری کنید.

اگر دست و پاها تیره باشد ظاهر خوبی ندارد و برخی اوقات باعث احساس ناراحتی در افراد می شود. بهتر است بدانید که برای روسن کردن پوست دست و پاهای تان روش های طبیعی هم وجود دارد.

پا

1-لیــــــــمو تـــرش

یکی از راه های ارزان و ساده برای روشن کردن پوست استفاده از لیمو ترش می باشد. خاصیت اسیدی که لیمو ترش دارد می تواند مانند یک سفید کننده عمل کند. لیموترش  مقدار زیادی ویتامین C دارد که باعث می شود سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا کند و رنگ پوست را روشن و شفاف کند و همچنین می تواند تاثیر خوبی بر روی رشد سلول های جدید پوست داشته باشد.

لیمو ترشی را به دو قسمت تقسیم کنید و بر روی آن کمی شکر بریزید. سپس آن را بر روی پوست بمالید تا سلول های مرده و آلودگی ای که بر روی پوست وجود دارد از بین برود. پس از آن به مدت ده دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید این کار را باید هفته ای یک بار انجام دهید. علاوه بر آن می توانید مقداری آبلیمو و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست دست و پاهای تان بمالید. صبر کنید تا پانزده دقیقه بماند و پس از آن آبکشی کنید. این کار را باید روزی دو بار انجام دهید. این را به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از لیمو ترش از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست تان خشک نشود. بعد از این کار حداقل یک تا دو ساعت در معرض نو خورشید قرار نگیرید.

لیمو

2-ماست

یکی دیگر از عوامل سفید کننده اسید لاکتیک موجود در ماست می باشد که می تواند به روشن شدن پوست تان کمک کند. اسیدلاکتیک می تواند پوست را لایه برداری کند و باعث رطوبت رسانی به آن شود. در ضمن پروتئین و ویتامین هایی که در ماست وجود دارد می تواند پوست تان را نرم و درخشان کند. مقداری ماست ساده را بر روی قسمت های تیره پوست برای چند دقیقه بمالید و اجازه دهید که ده تا پانزده دقیقه بماند و پس از آن شست و شو دهید. این کار را می توانید در روز یک تا دو بار انجام دهید.

علاوه بر آن می توانید درون مقداری ماست عصاره رز بریزید و سپس یک قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی به آن بیافزایید و ترکیب کنید. سپس این ترکیب را بر روی دست و پاهای تان ماساژ دهید تا جذب شود. بگذارید تا در طول شب بر روی پوست تان بماند و صبح با آب سرد آبکشی کنید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

3-خیار

شما می توانید تیرگی دست و پاهای تان را در عرض مدت کمی با استفاده از خیار روشن کنید. خیار سرشار از ویتامین A می باشد که می تواند تولید ملانین پوست را کنترل کند و رنگ آن را روشن نماید.

همچنین می تواند پوست تان را مرطوب نگه دارد. یک خیار را برش دهید و به مدت پنج دقیقه بر روی قسمت های تیره پوست ماساژ دهید. اجازه دهید تا پانزده دقیقه آب خیار جذب پوست تان شود و سپس آن را آب کشی کنید. این کار را باید در طول روز دو تا سه بار انجام دهید.

همچنین می توانید آب خیار را به مقدار مساوی با آب لیمو مخخلوط کنید و آن را به مدت ده تا پانزده  دقیقه بر روی پوست تان بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد این است که خیاری ره به حالت پوره در بیاورید و با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و آن را بر روی دست وپاهای تان  ماساژ دهید. اجازه دهید تا ده دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک دستمال کاغذی روی پوست تان را پاک کنید و پس از آن آبکشی نمایید.

خیار

4-آلوئه ورا

شما می توانید با استفاده از آلوئه ورا رنگ اصلی پوست تان را بر گردانید. آلوئه ورا می تواند که هایپر پیگمانته را درمان کند و به همین دلیل می تواند باعث روشن تر شدن پوست تان شود. همچنین می تواند مانند یک مرطوب کننده پوست عمل کند و باعث درخشندگی پوست تان شود. ژله آلوئه ورا را از درون آن خالی کنید و به مدت پنج دقیقه بر روی دست و پاهای تان ماساژ دهید. اجازه دهید تا سی دقیقه بر روی پوست بماند. این کار را می توانید در طور روز دو بار انجام دهید.

علاوه بر آن می توانید 2قاشق ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید و آن را بر روی قسمت هایی که تیره هستند بمالید. آنقدر ماساژ دهید تا ججذب پوست شوند و اجازه دهید که پانزده تا بیست دقیقه بماند و پس از ان بشویید. این را به یاد داشته باشید که بعد از اینکه از آلوئه ورا استفاده کردید در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

پا

5-پوست پرتغال

شما می توانید با استفاده از پوست پرتقالی که آن را دور میندازید پوست تان را از تیرگی در بیاورید. این میوه چون دارای ویتامین C می باشد به عنوان یک عامل سفید کنند به درمان هایپر پیگمانته ها کمک می کند. در ضمت اسیدسیتریکی که در پوست پرتقال وجود دارد می تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کند. 2قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با مقداری شیر و یا ماست مخلوط کنید تا مانند خمیر به دست بیاید.

این خمیر را بر روی قسمت های تیره پوست تان قرار دهید و بگذارید تا بیست دقیقه بر روی پوست بماند. پس از آن توسط انگشتان تان این خمیر را به آرامی به صورت حرکات دورانی بر روی پوست تان ماساژ دهید تا لایه برداری کند. شما می توانید این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید.

علاوه بر آن می توانید دو قاشق غذا خوری پوست پرتقال را با مقداری عصاره رز ترکیب کنید و درون این خمیر به دست آمده یم قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری عسل اضافه کنید و آن را بر روی دست و پاهای تان بمالید. بگذارید پانزده تا بیست دقیقه بر روی پوست تان بماند و پس از آن به آرامی ماساژ دهید تا لایه بر داری شود. سپس با آب سرد آبکشی کنید. شما می توانید این کار را در هفته دو تا سه بار انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *