#


تتوی کک و مک جدیدترین مد در بین دختران ایرانی

30 آگوست 2018 بدون نظر 1525 بازدید

تتوی کک و مک جدیدترین مد در بین دختران ایرانی

تتوی کک و مک مد جدیدی که در بین دختران ایرانی شایع شده است

یکی از بازیگران زن سینما و تلویزیون که در فیلم هایی چون «ابد و یک روز»، «خجالت نکش»، «آباجان»، «اکسیدان» و … ایفای نقش کرده است با منتشر کردن یک استوری نوشت: «امروز در جایی شنیدم، در بین دختران ایرانی مد شده است که به تقلید از سادگی صورت مگان مارکل، همسر شاهزاده انگلیس که ساده پوشی و چهره بی آرایش او گویا در سراسر جهان توجهات را به خود جلب کرده است، می روند و بر روی صورت خود کک و مک تتو می کنند که مثلا ما علاقه زیادی به سادگی داریم!

تقلیدهای منفی و کورکورانه

تکرار کردن چیزی که سایر افراد انجام داده اند، به گونه ای در ذات مردم وجود دارد و از پیش برنامه ریزی شده است که در اکثر موارد هم می تواند موثر باشد ولی مسئله این جاست چیزی که سایر افراد انجام می دهند، با باورهای شخصی فرد اختلاف داشته باشد.

نتیجه ای که به دست می آید این می شود که افراد نسبت به تغییراتی که در محیط اطراف شان به وجود می آید بی تفاوت می مانند و اکثر مواقع کارهای دیگران را تقلید می کنند تا این که خود تصمیم بگیرند.

این فرآیند را به عنوان مثال می توان در تقلید از مد، زیبایی، ثروت، شهرت یا نوع دوستی سلبریتی ها به خصوص در اقشار نوجوان و جوان امروزی مشاهده کرد.

به بیان دیگر تعدادی از افراد با تقلید نسنجیده و بدون فکر مواردی را تقلید می کنند که به غیر از این که مستحق شأن یک انسان نیست، موجب آسیب به سایر افراد جامعه نیز می گردد. زمانی که بحث تقلید به میان می آید، این تقلیدها می توانند مثبت و سازنده یا منفی و نسنجیده باشند.

یعنی می توانیم علاوه بر تقلید از رفتارهای سازنده نظیر بردباری، تلاشگری یا صرفه جویی، بلکه الگوبرداری ما نیز می تواند بسیار منفی باشد. ولی در مجموع در ذات تقلید، تغییر رفتار می باشد که دارای اهمیت بسیاری می باشد و تامل و تفکر در آن کمتر مشاهده می گردد.

در اصل الگوبرداری بیشتر با احساسات، عواطف و هیجانات عجین بوده و نوعی خودانکاری و خودپنداره منفی در ما به وجود می آورد. در این بین خانم ها در مقایسه با مردان و نوجوانان و جوانان در مقایسه با بزرگ سالان و میان سالان بیشتر به تقلید از اطرافیان خود می پردازند.

موضوع آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، رفتارهای مجرمانه و انحرافات جنسی می تواند نمونه هایی از این الگوبرداری های منفی باشد. لذا می توان به این نتیجه رسید که تمام این مسائل دارای منشأ شناختی روانی می باشند.

ما به جای آن که سعی داشته باشیم تا توانایی های خود را گسترش دهیم، به سراغ الگوبرداری می رویم و رفتارهای ساختگی و مصنوعی که به صورت تقلید است از خود نشان می دهیم. ولی افرادی که دارای عزت نفس، اعتماد به نفس و خودکارآمدی بیشتری هستند، کمتر الگوبرداری می کنند و به دام تقلیدهای نسنجیده نمی افتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *