#


با انواع ماسک های میوه ای مفید برای پوست صورت بیشتر آشنا شوید

14 می 2018 بدون نظر 1957 بازدید

با انواع ماسک های میوه ای مفید برای پوست صورت بیشتر آشنا شوید

ميوه و زیبائی

آیا میدانید چه اثر معجزه آسانی میوه ها در زیبائی شما دارند ؟

بانوان گرامی حتما این مقاله را بخوانید میوه بشما نه تنها سلامتی می بخشد بلکه زیبائی و طراوت شما مدیون میوه ها و ویتامینها و شادابی آنها می باشد.

در بولیوی در امریکای جنوبی ، نامزدها چهار هفته قبل ازدواج هیچ چیز جز میوه نمی خورند ، آنها بخاطر داشتن فرزندی زیبا پیش از عروسی بجای همه چیز میوه می خورند. در نیوزلند ، از کشورهای آسیای جنوبی ، در آنجا که بیش از هر ماده غذائی گوشت مصرف می شود و غذای عموم مردم آنجا گوشت می باشد ، بانوان هنگامیکه به ششمین ماه بارداری می رسند ، بجای غذا میوه و سبزی می خورند. آنها می گویند با این رژیم دارای فرزندی سالم و زیبا خواهند شد. آنها با این رژیم وسنت ملی خود فرزندانی زیبا ، سرخ و سفید بدنیا می آورند . بر خلاف ما و مادران جوان ما .

گرچه تاکنون خواص سلامتی بخش و زیبائی و شادابی دهنده میوه جات و سبزیجات به طور تفصیل گفته شده ولی باز برای آشنائی بیشتر بانوان . اینك گذشته از ذکر خواص و اثرات سلامتی بخش و اینکه چگونه در تأمین نشاط و سلامتی انسان میوه ها و سبزیجات تأثیر می کند ، بذکر اثر طراوت و زیبایی که در روی پوست می گذارند می پرداریم .

ما در اینجا با توجه به وضع پزشکی و زیبائی خواص هريك از میوه ها که ممکن است در طراوت و تامین زیبایی بانوان رل مؤثری داشته باشند دستورات لازم جهت بکار بردن آنها ذکر خواهیم کرد.

اگر توجه کرده باشید با ذکر مواد تر کیبی میوه ها و سبزیجات از ویتامینها و مواد معدنی موجود در آنها نام برده ایم و نیز بیان داشته ایم که چگونه میوجات موجب سلامتی و بهبودی کبد و بیماریهای آن بوده و چطور در تقویت روده ها و رفع یبوست و سموم مؤثر است و نیز از بعضی خواص آن ها که در تقویت قلب و سلسله  اعصاب مؤثرند نام برده ایم ، اینك می خواهیم بگوئیم میوه جات همان اندازه که از داخل موجب سلامتی و نشاط و زیبائی می شوند، به طور مؤثر و معجزه آسائی  در سلامتی و طراوت ، بالاخره زیبایی پوست مؤثر بوده و نیز با بکار بردن صحیح  آنها در پوست می توان بسیاری از عواملی که موجب نازیبائی و نارضایتی شما  بانوان گرامی است برطرف کرد . شاید تا کنون شما شنیده و با خودتان از ماسکهائی که از خیار و پوست آن و با روغن زیتون و امثال آن برای طراوت پوست متداول است بکار برده باشید .

ما در این جا سعی می نمائیم به طور صحیح شما را باین راز بزرگی طبیعت و زیبائی آشنا سازیم و توصیه می کنیم که بانوان گرامی دستوراتی را که می دهیم نگهداری نموده تا بتوانند همیشه از آن استفاده نمایند .

نکته مهم

نکته مهم و جالب توجه در بکار بردن میوه ها اینست که نخست باید میوه و یا سبزی که جهت ماسك بکار می برند تازه و کاملا رسیده باشد ، و نیز باید ماده ای که از میوه و سبزی تهیه می کنند معمولا در ظرف یا کاسه چینی و بلور باشد نه در ظرف فلزی و همچنین دقت شود که غلظت این ماده و محلول نباید خیلی زیاد بوده و یا خیلی رقیق باشد ، بهتر است بصورت کرمی شل باشد .

ماسك هویج

ساده ترین و ارزانترین ماسک برای پوستهای تیره و آفتاب سوخته یك هویج تازه تازه و خوب را به قطعات پهنی تقسیم کرده مدت ۳۰ دقیقه روی صورت بگذارید و در این مدت استراحت کنید ، سپس صورت را با آب تمیز نه خیلی گرم و نه خیلی سرد بشوئید .

ماسك خیار

باید دانست که خیار و پوست آن بهترین ماسك جهت پوست های تحريك شده و خسته می باشد، بخصوص بانوانی که زیاد لوازم آرایش به کارمی بر ند ضروری است با این ماسك خستگی پوست خود را رفع نمایند.

خیار تازه را قطعه قطعه نموده مدت سی دقیقه روی چهره خود قرار می دهند البته می توان يك نوع ماسك را با خیار رنده شده و زرده تخم مرغ درست کرده آن را هم نیم ساعت باید روی چهره و گردن مالید و استراحت کرد .

ماسك بنان (موز)

اکنون که موز فراوان است ، بهتر است با توان استفاده کرده و از اثرات زیبائی بخش آن بنحو شایسته ای استفاده کنند . بنان سالم و رسیده را خوب له یا نرم کنید و سپس با يك قاشق و نصف مرباخوری عسل به آن اضافه کرده خوب مخلوط وممزوج کنند ، آنگاه این محلول را به چهره و ناحیه گردن خوب بمالید . بگذارید. ۳۰ دقیقه بماند ، سپس با آب ولرم آن را بشوئید بهترین ماسک برای چهر ه های خسته و بی خوابی کشیده وتیره می باشد .

ماسك عسل

این ماسک بسیار ساده بوده و برای چهره های خسته و پوف کرده بسیار مؤثر است معمولا عسل را با میوه جات به کار می برند و می توان عسل خوبی را پس از آنکه صورتتان را با آب ولرم شستشو دادید بمالید و مدت بیست دقیقه استراحت کنید .

ماسك پیاز

این ماسک بسیار تاثیر خوبی بر روی چهره های خسته و تحريك شده دارد. برای این کار دو پیاز درشت و سالم را در کمی آب خوب بپزید ، سپس آنرا کاملا له و نرم کنید و کمی کرم لانولين با آن مخلوط کنید، به چهره و گردن بمالید . مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنید و نیز می توانید ، خود پیاز پخته و له شده را به چهره بمالید.

ماسك نارنج و پرتقال

این ماسک برای چهره های خشك و چین خورده بسیار خوب و ثمر بخش است نخست يك نارنج را به دو نیم کرده به چهره و گردن بمالید ، بعد یک زرده تخم مرغ را با آب نارنج و پرتقال مخلوط کرده و این لوسیون را خوب به صورتتان بمالید و بتدریج با نیمه دیگر نارنج روی چهره خودتان بفشارید که خشك نشود ، مدت بیست دقیقه این ماسك را حفظ کنید و سپس با آب بشوئید.

ماسک گوجه فرنگی

از این ماسک برای طراوت پوست های خسته و چین خورده و پوف کرده استفاده می کنند گوجه فرنگی را به دو نیم کرده روی چهره قرار م یدهند پس از نیم ساعت صورتتان را بشوئید .

ماسك لبو

این ماسک برای نرمی و طراوت پوست بسیار مؤثر و رفع خستگی و خشونت پوست را خواهد کرد . ۱- می توانید لبو را به دو نیم کرده بروی چهره بمالید و مدت بیست دقیقه ادامه دهید .

۲- يك زرده تخم مرغ تازه را بزنید و يك عدد لبو را به دو نیم کرده و آن را بفشارید و آبلیمو راخوب با زرده تخم مرغ مخلوط کنید سپس بصورت و گردنتان بمالید .

ماسك سیب

از این ماسک کسانی که دارای پوست خشک و چروکیده هستند استفاده می نمایند،  سیب تازه را خوب رنده می کنید به طوری که بصورت پوره در بیاید و آنگاه يك قاشق روغن زیتون بان اضافه کنید خوب بصورت و گردنتان بمالید مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بگذارید باشد، آنگاه با شیر این ماسك را پاك كنید.

ماسك سیب زمینی

سیب زمینی را خوب پوست کرده و خوب رنده و نرم کنید که بصورت پوره در بیاید، آن وقت یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید، مدت نیم ساعت بگذارید بر روی صورت و گردنتان باشد، برای صورت هایی که خسته و بی خوابی کشیده و یا زیاد از کرم های مختلف به کار برده اند بسیار موثر و موجب طراوت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *