#


آشنایی با ماساژی که به تقویت چشم ها کمک می کند

15 می 2018 بدون نظر 1799 بازدید

آشنایی با ماساژی که به تقویت چشم ها کمک می کند

ماساژ تقویت چشم ها

تقویت بینایی و افزایش توان و قدرت دید یکی از کاربردهای ماساژ است و امروزه درمانگران طب مکمل به بیماران این ماساژ را آموزش میدهند. برای استاده از این تکنیک، از انگشت اشاره، انگشت میانی و انگشت حلقه برای ماساژ عضلات بالایی چشم استناده کنید. سه انگشت ذکر شده را درست در قسمت گودی بالای چشم، میان پل بالایی و ابروها قرار دهید و خیلی آرام به ماساژ دورانی عضلات این ناحیه بپردازید. این ماساژ ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۳ دقیقه می تواند تأثیر زیادی روی تقویت عضلات چشم و افزایش توان دید بگذارد. علاوه بر این، استمرار در انجام این ماساژ به پیشگیری از ابتلا به آب مروارید نیز کمک می کند.

ماساژ رفع خستگی چشم

ماساژ عضلات اطراف چشم یکی از مؤثرترین راهها برای کاهش فشارهایی است که در طول روز بر این عضلات وارد می شود. ماساژ این عضلات علاوه بر آنکه خستگی روزانه را از این ناحیه بیرون می کند، تأثیر مستقیمی بر اعصاب اطراف چشم داشته و می تواند از بروز خشکی چشم، سردرد و دردهای شایع چشم به ویژه در ساعت های پایانی روز پیشگیری کند. بسیاری از افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند یا ساعت های زیادی را به مطالعه و تماشای تلویزیون می گذرانند در ساعت های پایانی روز به این ماساژ احتیاج پیدا می کنند.

دریافت این ماساژ، که از ساده ترین ماساژهای رفع خستگی عضلات چشم است، کمک می کند تا نیروی از دست رفته ی عضلات چشم به آنها بازگردانده شود و با تسریع جریان گردش خون در این ناحیه از بروز خشکی و دردهای احتمالی ناشی از آن در چشم و عضلات اطراف آن پیشگیری شود.

برای ارائه ی این ماساژ و بهبودی خستگی چشم می توانید از روغن نیز استفاده کنید. یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ اطراف چشم روغن زیتون و روغن جوانه گندم است. برای شروع، صورت و چشمانتان را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کرده و آن را کاملا خشک کنید. سپس سرانگشتانتان را به روغن هایی مثل روغن زیتون، روغن جوانه گندم، روغن هسته انگور یا روغن بادام که در گروه روغن های زود جذب قرار دارند، آغشته کنید و برای ماساژ دادن صورت آماده شوید. این ماساژ را می توانید روی صورت خود یا صورت دیگر اعضای خانواده اجرا کنید. حدفاصل دو چشم فاصله ای وجود دارد که از آن جا پل بینی آغاز می شود. در دو طرف این پل نقطه ای وجود دارد که ماساژ دادن آن تأثیر زیادی در کاهش خستگی چشم و عضلات این ناحیه دارد.

برای ماساژ این نقطه ابتدا چشم های خود را ببندید و پس از آغشته کردن انگشت اشاره به روغن، این نقطه را به مدت ۳ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. دقت کنید که فشار سرانگشتانتان آرام و ملایم باشد و حرکت پوست و عضلات لطیف این ناحیه را زیر پوست خود احساس کنید. این ماساژ، نخستین مرحله برای افزایش میزان جریان گردش خون در عضلات ناحیه ی چشم و رفع خستگی محسوب میشود. توصیه می شود افرادی این ماساژ را ارائه دهند که ناخن بلند نداشته باشند. ناخن بلند مانع از انجام صحیح این ماساژ شده و امکان آسیب زدن به پوست اطراف ناحیه چشم را تشدید می کند.

عضلات بیرونی چشم درست در زاویه ی خارجی چشم قرار گرفته اند. این عضلات بسیار حساس و لطیف هستند و باید مراقب بود که با فشار بیش از حد انگشتان به آنها آسیب وارد نشود. برای ماساژ این نقطه، نرمی انگشتان سبابه را نزدیک به زاویه خارجی چشم ها قرار دهید و با حرکت های دورانی اما آرام عضلات این ناحیه را ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه علاوه بر تغذیه و آبرسانی مناسب سلول ها و بافت های این ناحیه به از بین رفتن خستگی این ناحیه کمک می کند و موجب آرام شدن عضلات چشم میشود.

هر چه میزان آرامش عضلات چشم بیشتر باشد، احتمال بروز چروکهای سطحی و عمیق در این ناحیه نیز کاهش می یابد. پس از انجام ماساژ نقطهی درونی و بیرونی چشم نوبت به عضلات شقیقه می رسد که در ارتباط نزدیک با عضلات ناحیه ی چشم است. برای ماساژ لازم است از هر دو انگشت سبابهی خود کمک بگیرید.

سر انگشتانتان را روغنی کرده و بند اول انگشتان سبابه را روی شقیقه ها بگذارید. در این مرحله با حرکات دورانی عضلات شقیقه و عضلات نزدیک به زاویه ی بیرونی چشم را ماساژ دهید. این ماساژ علاوه بر آن که به رفع تنش و خستگی چشم ها کمک می کند، موجب آرامش اعصاب این ناحیه شده و ماساژ گیرنده را آرام می کند. در ناحیه پس سر نیز دو نقطه وجود دارد که در انتقال انرژی و ایجاد جریان گردش خون مناسب در عضلات چشم بسیار مؤثر است. این دو نقطه که درست در ناحیه ی رویش موها در پشت سر قرار دارند را با کمک انگشت شست به آرامی ماساژ دهید.

بهترین ماساژ برای این نقطه ارائه ی ماساژ دورانی خفیف است که در مدت زمان ۳ دقیقه به مرور بر میزان فشار سرانگشتان شست افزوده میشود. مراقب باشید میزان این فشار به حدی نرسد که موجب آزار ماساژ گیرنده شود. این ماساژ را میتوانید هم با روغن و هم بدون روغن روی نقاط دیگر اجرا کنید. در آخرین مرحله برای ایجاد آرامش و رفع خستگی و انرژی های منفی از ناحیه ی سر، به سراغ شانه ها رفته و آنها را ماساژ دهید. دو طرف گردن، حد فاصل مساوی میان گردن و شانه را با کمک هر دو انگشت شست و سبابه ماساژ دهید. این نقطه را میان دو انگشت گرفته و با فشار هایی که به مرور قوی تر می شود ۱ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *