#


انرژی و پشتکاری در فیلم سازی

انرژی و پشتکاری در فیلم سازی
9 آوریل 2017 بدون نظر 1305 بازدید

انرژی و پشتکاری در فیلم سازی

انرژی و پشتکاری در فیلم سازی و نخستین گامهای آن

به رغم انرژی و پشتکاری که در موج فیلم سازی اولیه به چشم می آمد ، ثابت شد که دستاورد های جداگانه در زمینه تولید به اندازه نوآوری در عرصه سازماندهی این حرفه برای شکل دادن به تجارت جهانی فیلم اهمیت ندارد .

در اینجا نیز فرانسه نخستین گام را در زمینه ی پخش خارجی فیلم برداشت . تا سال 1908 کمپانی تولید فیلم پاته _ فرر به تدریج شبکه ای از دفاتر تبلیغ تولیدات خود را که عمدتا درام ها و کمدی های کوتاه بودند در مناطق مختلف از جمله اروپای غربی و شرقی ، روسیه ، هند ، سنگاپور و خود ایالات متحده راه اندازی کرد .

در واقع در 1908 پاته بزرگترین تأمین کننده فیلم برای بازار آمریکا بود . در این زمان فیلم های شرکت های دیگر فرانسه و نیز تولیدات انگلیسی ، ایتالیایی و دانمارکی پخش جهانی داشت . این در حالی بود که موسسات تولید فیلم امریکا نقش به نسبت ناچیزی در بازار جهانی داشتند .

گرچه شرکت های آمریکایی ویتاگراف و ادیسون در اروپا نمایندگی داشتند اما این دفاتر بیش از انکه به تبلیغ محصولات خود بپردازند به خرید فیلم های اروپایی برای پخش در آمریکا علاقه نشان می دادند .

بر گرفته از کتاب سینما در چهار گوشه جهان

اثر روث ویسی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *