#


بیوگرافی یوسف تیموری

2 مارس 2019 بدون نظر 4073 بازدید

بیوگرافی یوسف تیموری

بیوگرافی یوسف تیموری

یوسف تیموری در تاریخ6 دی سال1358 در غرب تهران به دنیا آمده و دومین فرزند در خانواه بوده و دارای یک برادر و دو خواهر دیگر است. تحصیلات یوسف تیموری تا مقطع فوق دیپلم رشته هنر بوده و درحال حاضر یکی از بازیگران مطرح ایرانی است که اغلب در فیلم های کمدی ایفای نقش داشته است. یوسف تیموری در زندگی شخصی ود هیچ علاقه ای به تیم های باشگاهی نداشته و از هیچ تیمی طرفداری نمی کند اما نسبت به بازی های تیم ملی علاقه مند بوده و آرزوی موفقیت دارد.

علیرغم اینکه نسبت به تیم های باشگاهی علاقه ندارد اما در گفتگویی اظهار کرده اگر وارد عرصه بازیگری نمیشد حتما دروازه بانی را انتخاب می کرد. یوسف تیموری در دوران تحصیلات دانشگاهی خود با نام بابک شناخته می شود و نسبت به موسیقی علاقه زیادی دارد و مهم ترین سازی که با آن آشنایی دارد گیتار است. همسر یوسف تیموری یک بانوی تایلندی بوده که دارای یک فرزند است اما با این حال رابطه عمیقی بین او و یوسف تیموری به وجود آمده و با یکدیگر ازدواج کرده اند.

همسر یوسف تیموری در صحبت های خود گفته: در ابتدا کمی برایم سخت بود تا باور کنم که یوسف بازیگری مطرح و شناخته شده است. گمان می کردم او دروغ گفته و با چندتا از دوستانش هماهنگ کرده تا در جایی که من هم حضور دارم پیش آمده و از او امضا بگیرند و یا با او عکس بیاندازند. اما هرچه جلوتر رفتیم متوجه شدم اشتباه می کردم و او هیچ دروغی به من نگفته و واقعا جزو یکی از بازیگران خوب ایرانی است که همه او را دوست دارند.یوسف تیموری

فعالیت بازیگری یوسف تیموری

یوسف تیموری یکی از شاگردان استاد سمندریان است که دوره های بازیگری خود را در کلاس های ایشان سپری کرده و به عنوان یکی از شاگردان ممتاز در این کلاس ها معرفی می شود. نحستین کار تلویزیونی یوسف تیموری بازی در مجموعه طنز سیب خنده است که در سال1376 توسط رضا عطاران کارگردانی شده است. مجموعه عروسکی مجید دلبندم از دیگر کارهایی است که یوسف تیموری در آن به ایفای نقش پرداخته و توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

طنز مجید دلبندم درخصوص عروسکی است که دست های درازی داشته و کلمات را اشتباه تلفظ می کند. شیرین کاری های این عروسک موجب می شود تا هر قسمت از سریال ماجرای خنده داری داشته باشد و موجب شادی مردم شود. زیرآسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان از دیگر مجموعه های تلویزیونی است که یوسف تیموری در آن بازی کرده و نقش پسر حمید لولایی را داشت. زیر آسمان شهر یک مجموعه طنز اجتماعی است که درسال1380 برای نمایش از شبکه سوم سیما ساخته شد. این سریال هر شب پخش شده و عوامل موفقی در آن حضور داشتند که موجب شد به عنوان مجموعه ای موفق معرفی شده و نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند.

ورود یوسف تیموری به عرصه سینما در سال1380 و با بازی در فیلم سینمایی دختر شیرینی فروش بود. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ایرج طهماسب ساخته شد و توانست کاری موفق از آب دربیاید.

افشاگری یوسف تیموری از زندگی خصوصی اش

تا پیش از چند وقت پیش همه گمان می کردند آرمین پسر یوسف تیموری است اما به تازگی این هنرمند طنز کشورمان از مساله ای خصوصی پرده برداری کرده و گفت که آرمین پسر همسر او بوده و برای اینکه بتواند تحصیلات خود را ادامه دهد او را به همراه مادرش راهی تایلند کرده است. البته او گفته زود به زود به آن ها سر زده و در کنار آن ها خواهد بود. یوسف تیموری به همراه همسر خود پس از اینکه با پزشکان و مشاوران مشورت کردند تصمیم گرفتند تا واقعیت را به آرمین گفته و حق انتخاب و تصمیم گیری را به خود او بدهند.

شغل دوم یوسف تیموری

یوسف تیموری به دلیل اشتغال به شغل دیگری طی سال های اخیر کم کار تر شده است و علت آن را اشتغال به کسب و کار و تجارت عنوان کرده است. زمانی که پیشنهاد بازی در سریال پنچری به او داده می شود فیلمنامه را خوانده و آن را کاری استخوان دار معرفی م یکند. شخصیت های مکمل او حمید لولایی و محمدرضا داوودنژاد بازی می کنند که این مساله نیز موجب می شود نسبت به بازی در این سریال علاقه بیشتری داشته باشد. سریال پنچری از بازیگران بسیار خوبی استفاده کرده که این موضوع به عنوان نقطه قوت این مجموعه محسوب می شود.

در سریال پنچری یوسف تیموری کاراکتر متفاوتی را بازی کرده و موقعیت های مختلفی که در جریان فیلم در آن ها قرار می گیرد را شیرین می داند. او در ادامه صحبت های خود عنوان کرده: خدارا شکر که تلویزیون به سراغ سریال های کمدی رفته و با این کار بازیگران کمدی نیز می توانند نقش بیشتری در تلویزیون داشته باشند. از نظر او مخاطبان بیشتر ترجیح می دهند شخصیت همیشگی بازیگر در یک کار کمدی دیده شود و اگر بازیگری تیپ گرفته و سعی کند به گونه ای دیگر بازی کند مسلما مصنوعی از آب درآمده و کار چندان جالبی نیز نخواهد بود. بازیگران سلایق مختلفی دارند که مختص آن ها بوده و من هم تمایل دارم کارهایم با کمدی موقعیت آغاز شود.

یوسف تیموری برای دومین بار وارد عرصه کسب و کار و تجارت شده که این مساله او را کمی از عرصه بازیگری دور کرده است. البته وجود مشکلات مالی و یا تعهداتی که در عرصه بازیگری داده شده اما عملی نشده اند از دیگر مواردی هستند که موجب دلسردی او از این عرصه شده و موجبات کم کاری او را فراهم کرده اند. البته یوسف تیموری در زمینه تجارت نیز با موفقیت چندانی مواجه نبوده و برای دومین بار شکست خورده و به بازیگری روی آورده است.

او خود را در آغاز راه تصور کرده و می گوید نقش های متعددی وجود دارد که می توانم آن ها را بازی کرده و دیده شوم. او اغلب نقش هایی را انتخاب می کند که نسبت به آن ها احساس رضایت قلبی داشته باشد و بتواند ارتباط موثری را با مخاطبان برقرار کند. از نظر یوسف تیموری کوتاه یا بلند بودن نقش هیچ اهمیتی ندارد و تنها چیزی که بسیار حائز اهمیت است درست اجرا کردن نقش است.

احساس رضایت نسبت به نقش ها

از نظر یوسف تیموری گاهی اوقات پیش می آید که فیلمنامه و یا کارگردان با سلیقه بازیگر همخوانی نداشته باشند اما تاجایی که امکان داشته سعی کرده ام به نقش هایی که انتخاب می کنم احترام بگذارم. او برای اینکه بتواند در عرصه بازیگری به جایگاه خوبی دست پیدا کند زحمات زیادی کشیده است و از این رو سعی می کند کارنامه ای روشن و واضح داشته باشد.

تاثیر تلویزیون در معرفی یوسف تیموری

یوسف تیموری تلویزیون را به عنوان یک ابزار موثر در معرفی خود نام برده و عنوان کرده: از آنجایی که آغاز کار من با تلویزوین بوده و در طول سال های فعالیت خود در مجموعه های تلویزیونی مختلفی حضور داشته ام به همین دلیل آن را در معرفی خودم بسیار موثر می دانم و هیچگاه نسبت به کارهایی که در این عرصه انجام داده ام احساس پشیمانی و ندامت ندارم.

کارهای سینمایی که یوسف تیموری در آن ها حضور داشته است

    1389 به روح پدرم

    1388 پرستوهای عاشق

    1387 چشمک

    1387 در شب عروسی

    1387 موش

    1386 مجنون لیلی

    1385 خواستگار محترم

    1385 دختر میلیونر

    1382 بوتیک

    1382 معادله

    1380 دختر شیرینی فروش

مجموعه های ویدئویی یوسف تیموری

        1393 بچه های نسبتا بد

        1391:بچه های عوضی

        1391:ماشین عروس

        1390:کبری 0012

        1389:سیا زنگی

        1389:مواضب خودت باش عزیزم

        1389:عاشقی با اعمال شاقه

        1389:ارث شیرین

        1389:کات کلانتری

        1389:وفا 2012

        1389:گوهر

        1389:با من شوخی نکن

        1389:یک بام و دو هوا

        1388:هشت

        1388:کادوی در به در

        1388:دامادی به نام صفر

        1388:به روح پدرم

        1388:کبری 0011

        1387:قاتلین پیرمرد

مجموعه های تلویزیونی یوسف تیموری

        1394:حالت خاص (افشین اربابی)

        1394:آمین

        1392:خروس

        1391:سایه سلطان

        1391:تجربه های آقای خوشبخت

        1390:سایه سلطان

        1390:دست بالای دست

        1389:سه دونگ، سه دونگ

        1389:راه در رو

        1388:باغ شیشه ای

        1387:ماه عسل

        1387:غیر محرمانه

        1387:خط شکن

        1386:تله فیلم «بختک»

        1386:یک وجب خاک

        1386:قرارگاه مسکونی

        1385:زندگی به شرط خنده

        1383:کوچهٔ اقاقیا

        1382:زیر آسمان شهر 1

        1382:آشتی کنان

        1378:این چند نفر

        1377:مجید دلبندم

        1376:سیب خنده

جوایزی که یوسف تیموری دریافت کرده است

    بهترین بازیگر مکمل مرد در اولین دوره جشنواره جام جم (1390)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *