#


همکاری اسکورسیزی و جوانا هاگ

مارتین اسکورسیزی و جوانا هاگ
23 می 2017 بدون نظر 2235 بازدید

همکاری اسکورسیزی و جوانا هاگ

همکاری اسکورسیزی و جوانا هاگ

به گزارش از من بپرس، مارتین اسکورسیزی کارگردان صاحب نام سینما که تجربه تهیه کنندگی فیلم های دیگران را نیر در کارنامه خود دارد، قرار است در پروژه آینده جوانا هاگ با او همکاری کند.

این پروژه که یادگاری نام  دارد، یک فیلم معمایی و رمانتیک است که بنا بر گفته ها از تابستان امسال فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

جوانا هاگ فیل ساز 57 ساله بریتانیایی است که در سابقه خود تنها سه فیلم سینمایی دارد: بی ربط (2007)، مجمع الجزیره (2010) و نمایشگاه (2013).

هاگ به خاطر فیلم بی ربط توانست جوایز مانند فیپرشی از جشنواره فیلم لندن، جایزه اولین فیلم جشنواره گاردین و جایزه امیدوار کننده ترین فیلم ساز تازه کار از جشنوراه ایونینگ استاندارد لندن را به دست بیاورد. او همچنین در تلویزیون و رادیو نیز برنامه هایی را ساخته و تهیه کرده است.

مارتین اسکورسیزی فیلم ساز 75 ساله آمریکایی و خالق چند فیلم از ماندگارترین آثار سینمایی است.

اسکورسیزی که از محصولات عالی مکتب راجر کورمن است، در کارنامه اش فیلم هایی مانند پایین شهر (1973)، راننده تاکسی (1976)، گاو خشمگین (1980)، رنگ پول (1986)، رفقای خوب (1990)، کازینو (1995) و به فنا رفتگان (2006) را دارد. فیلم هایی که هرکدام به تنهایی می توانند باعث افتخار یک فیلم ساز تلقی شوند.

او  که فیلم های داستانی و مستند زیادی را نیز به عنوان تهیه کننده در سابقه اش دارد، قرار است در یادگاری تهیه کننده اجرایی باشد.

اسکرین دیلی که نخستین بار خبر این همکاری را منتشر کرده نوشته که این فیلم درباره یک دانشجوی سینماست که در خلال سال‌ های دهه ۱۹۸۰ دست به تجربه نخستین رابطه عاطفی خود می زند. او که با مردی عجیب و غریب وارد رابطه شده، سعی می کند خیال پردازی در این زمینه را کنار گذاشته و واقعیت ماجرا را بپذیرد.

جوانا هاگ درباره این پروژه و همکاری با اسکورسیزی گفته داستان فیلم را چندین سال در ذهن داشته و بعد که در یک نمایشگاه با اسکورسیزی ملاقات داشته با او در این زمینه مشورت کرده است.

هاگ می گوید دو ایده را اسکورسیزی در میان گذشته؛ یکی همین فیلمی است که قرار است تابستان تولیدش آغاز شود و دیگری داستانی درباره روح.

یک همکاری قابل انتظار

باید منتظر ماند و دید که هاگ ایده هایش را چگونه به اسکورسیزی ارائه کرده است که او این یکی را پذیرفته. از سابقه هاگ این گونه بر می آید که فیلم هایش حال و هوای فیلم های خانوادگی و شخصی را دارند و این مطلوب اسکورسیزی است.

بر عکس نظر بسیاری که از این همکاری تعجب کرده اند، باید گفت اسکورسیزی در فیلم های خودش و فیلم های محبوبش در میان آثار دیگران به فضاهای شخصی بسیار علاقه مند است.

کافی است داستان راننده تاکسی را دوباره رد ذهن مرور کرد تا بفهمیم این فیلم قبل از آن که یک فیلم هالیوودی با بازی رابرت دنیرو و با موضوعی سیاسی باشد، فیلمی با فضاسازی، شخصیت پردازی و سبکی به شدت شخصی است. بی دلیل نیست که این فیلم هیچ وقت بدیلی در تاریخ سینما نداشته است.

از ارین لیبد، تام برک و ریچارد آیود به عنوان بازیگران یادگاری، محصول مشترک مارتین اسکورسیزی و جوانا هاگ نام برده می شود.

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *