#


چرا شهره سلطانی فیلم خود را در شبکه خانگی عرضه کرد؟؟

شهره سلطانی
30 ژانویه 2019 بدون نظر 2211 بازدید

چرا شهره سلطانی فیلم خود را در شبکه خانگی عرضه کرد؟؟

چرا شهره سلطانی فیلم  خود را در شبکه خانگی عرضه کرد؟؟

 کارگردان فیلم سینمایی (کوتاه مثل زندگی )که به تازگی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است شهره سلطانی است .

وی بیان کرد :اگر من هم میخواستم فیلمی مفرح برای سینما و یا حتی نمایش خانگی بسازم الان در شرایط بهتری قرار داشتم، متاسفانه خیلی سلیقه‌ای و شخصی به آثار نگاه می شوند و هیچ توجهی نمی‌کنند که چقدر برای آن زحمت کشیده شده است. من در آخرین صحبت هایی که با گروه سینمایی هنر و تجربه داشتن از آنها پرسیدم که چرا این اثر به نمایش نرسید به آنها بیان کردند که سلیقه ما این بوده است.

( کوتاه مثل زندگی ) اولین فیلم سینمایی این بازیگر سینما و تلویزیون است که حدود دو سال پیش با هدف نمایش در گروه سینمایی هنر و تجربه ساخته شد اما بنا به گفته خودش درگیر انتخاب های سلیقه شد و نتوانست فیلمش را روی پرده ببرد.

 شهره سلطانی با اشاره به اینکه  از ابتدا این فیلم را برای سینمای هنر و تجربه ساختیم و بعد از مراحل تهیه فیلم بلافاصله آن را به این گروه سینمایی واگذار کردیم بیان کرد :

فیلمبرداری این اثر را من در بهمن سال ۹۵ آغاز کردم اما متاسفانه به غیر از کشمکش هایی که همیشه وجود دارد، ما خانم‌ها اگر بخواهیم به جایی برسیم و روش کنیم باید از هفت خان رستم بگذریم…. این فیلم اواخر اردیبهشت ۹۶ به همین علت  با تاخیرآماده شد. می دانم که تعداد فیلم هایی که به سینمای هنر تجربه داده میشود و در صف اکران هستند بسیار زیاد است اما چون هر شورایی که تشکیل میشود برای خود سلیقه‌ای دارند ممکن است آن شورا از سرت را نپذیرم و چند ساله برای دیگر همان اثر را بپذیرد.

 ایشان در ادامه صحبت های شان این چنین گفتند که:  گاهی اتفاق می‌افتد که پنج سال می گذرد و بعد فیلمی اکران می شود، در این میان نکته مهمی وجود داشت که سرمایه‌گذار فیلم مرا تحت فشار قرار داده بود تا پولش را پس بگیرد وگرنه می‌توانستم بیشتر صبر کنم و شاید سال بعد فیلم را اکران می کردم ، اما چون تحت فشار بودم در نهایت آن را با مبلغ بسیار پایینی به نمایش خانگی واگذار کردم از سوی دیگر چون فیلم من تجاری نبود و برای سینمای بدنه که فرم دیگری از سینمای هنر و تجربه است و علاقه مند به گیشه نبودم، چون از ابتدا هم نگاه و انتخابم هنر و تجربه بود، بر این اساس من در این دو سال هم هیچگونه اکران عمومی نداشتم و صبر کردم که ببینم آیا به نتیجه‌ای دیگری می رسد یا نه؟.

 این هنرمند افزود: افرادی که این فیلم را دیدند از آنها که نظر می خواستم می‌گفتند این اثر دارای تمامی ویژگی های هنر و تجربه می باشد.

 سلطانی درباره سختی هایی که به عنوان یک کارگردان زن با آن مواجه شده و همچنین برخوردهای سلیقه ای   با آثار گفت:

من رزومه خوبی دارم و نمی‌خواهم به کسی توهین کنم و نه فقط به لحاظ بازیگری بلکه در فیلم سازی نیز دارای رزومه خوبی می باشند زمانی برای فیلم اولی ها فرمی جداگانه وجود داشت که متاسفانه این قانون برداشته شد .الان گروهی که آمدن قوانین خاص خودشان را دارند و دارای سلیقه ای متفاوت می باشند بنابراین من در طول این سال‌ها با سلیقه‌های متفاوتی مدام برخورد کرده ام در حقیقت هیچ قانون مشخص و ضابطه معلومی وجود ندارد و این غیرحرفه‌ای ترین اتفاقی است که رخ می دهد در آن سال ها از من به خاطر این که در رزومه کاری هم دستیار کارگردان نبوده ام ده امتیاز کم داده بودند این برای من بسیار عجیب بود و من می گفتم مگر حتما باید دستیاری میکردم ؟! در صورتی که چند فیلم کوتاه سریال و مستند را خودم ساخته بودم .من خودم کارگردان این چند اثر را برعهده داشتم و اینکه مهم‌تر بود!! بنابراین از همان ابتدا با مشکلی مواجه شدم که اصلا نمی توانستم آن را بپذیرم.

 شهره سلطانی همچنین با تأکید بر این که من خودم از ابتدا سینمای هنر و تجربه را بسیار دوست داشتم اما اکنون این حس دوست داشتنم کم شده است اظهار کرد:

 گاهی اوقات فکر می کنم اگر من هم برای سینما و یا حتی نمایش خانگی فیلم ای مفرح ساخته بودم الان دارای شرایطی بهتری بودم، که البته خیلی از افراد این کار را کرده و موفق هم شده اند .بنابراین احساس می کنم که به آثار به صورت سلیقه‌ای و شخصی نگاه می‌کنند و اینکه چقدر برای آن زحمت کشیده شده است را نمی بینند.

 فیلم سینمایی کوتاه مثل زندگی نخستین تجربه کارگردانی شهره سلطانی به تهیه کنندگی مهران مهام است.

 در خلاصه داستان فیلم آمده است:

 (از ازدواج لیلا و سامان ۵ سال گذشته است و به خاطر شرایط اقتصادی دچار مشکلاتی شده اند سامان روز تولد لیلا را فراموش کرده و سولماز دوست مشترک آنها بعد از مدتها به خانه آنها مهمان آمده است و این شروع مسائل و مشکلات جدیدتر سامان در روز تولد لیلا می شود…)

 بازیگران این اثر:

 لیلا برخورداری/ لیلا بلوکات/ ایمان صفا/ بهروز پناهنده و مارال فرجاد هستند که این فیلم به تازگی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *