#


سریال مختار نامه؛ پربازدیدترین سریال در ایران

سریال مختار نامه
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 3459 بازدید

سریال مختار نامه؛ پربازدیدترین سریال در ایران

سریال مختار نامه؛ پربازدیدترین سریال در ایران

سریال مختارنامه یکی از پر بازدیدترین سریال هایی بود که در تاریخ تلویزیون وجود داشت. اگر بخواهید که این فیلم را هضم کنید شاید برای شما سخت باشد و د راواسط آن قید تماشای این فیلم را بزنید. برای قضاوت این فیلم از الآن زود است پس تا انتها آن را ببینید.

قسمت یک تا سه: مختار که بود؟

میرباقری زمان خوبی را برای ورود به این سریال انتخاب کرده است. درست زمانی که فیلم امام علی (ع) را به اتمام رساند. امام علی (ع) در سال 41هجری به دست ابن ملجم در کوفه به شهادت می رسد و امام حسن (ع) جای پدرش را می گیرد.

قبل ازا ینکه امام علی (ع) شهید شود سپاه کوفه را آماده کرده بود تا برای جنگ به صفین بروندولی این اتفاق نیفتاد. و امام حسن (ع) کار ناتمام پدرش را ادامه داد. سپاهی که پدرش آماده کرده بود را به سمت صفین به راه انداخت ولی در اواسط راه بخاطر پول و وعده هایی که معاویه می داد سپاه کوفه را از هم پاشید حتی به جایی رسید که کوفیان امام حسن (ع) را زخمی کردند.در این سریال مشاهده خواهید کرد که مختار در سن چهل سالگی به سر می برد.

او بعد از اینکه پدرش در زیر پاهای فیل ساسانی کشته شد تصمیم گرفت که جنگ و سیاست را کنار بگذارد و در جنوب کوفه به کاشت گندم بپردازد.

بعد از مجروحیت امام و پناه بردن به حاکم مدائن که عموی مختار بود به مختار دستور داده می وشد که از امام محافظت کند و اینگونه می شود که مختار به این ماجرا پا می گذارد. ولی مختار زیر بار محافظت از امام نمی رود. بخش دوم به زندگی مختار اختصاص دارد. در این سه قسمت اول فقط از مختار و شخصیت او گفته می شود. در قسمت سوم امام حسن را به شهادت می رسانند و نقش کشنده امام بر عهده ویشکا آسایش که نقش جعده را بازی می کند است.که با زهری که معاویه به او داد همسر خود یعنی امام حسن (ع) را به شهادت می رساند.

سریال مختار نامه

سریال مختار نامه

قسمت چهار تا شش: امام حسین(ع) می آید

اگر سه قسمت قبل را ندیده اید هنوز وقت را دارید چون در قسمت چهارم همه چیز تغییر می کند. از سال41هجری به سال60 هجری می رویم در این سال معاویه می میرد. بعد از معاویه پسرش یزید وارد کار می شود و فاجعه کربلا اتفاق می افتد.د رقسمت پنجم با نامه هایی که کوفیان نوشته اند که یکی از آن ها متعلق به مختار بود، امام حسین تصمیم میگیرد که مسلم را به کوفه بفرستد. اولین سکانس فیلم برداری شده این فیلم همین سکانس ورود مسلم به کوفه بود.

میر باقری در قسمت ششم دو چهره ی نام آشنای فاجعه ی عاشورا را وار بازی می کند. حاکم کوفه که نقش آن بر عهده فرهاد اصلانی و شمر که محمد فیلی این نقش را بازی می کند با گریمی عجیب و غریب.

قسمت7 تا9: روز واقعه

در قسم های 7و9 مشاهده می کنید که کوفیان با تمام بی وفایی های شان مسلم را دستگیر می کنند و مختار هم که به مسلم پناه داده بود دستگیر می شود. در قسمت نهم واقعه عاشورا رخ می دهد. مختار در زندان فقط خبر این اتفاق را می شنود. البته ماهم فقط می شنویم وتبعات را می بینیم.

قسمت 10تا14: در کنار خانه خدا

در قسمت 12رضا کیانیان ایفای نقش می کند و مصعب بن زبیر که نقش آن را جعفر دهقان بازی می کند در نقش برادر رضاکیانیان است. در این قسمت ها فضای سریال تندتر و جنگ های بزرگ تری شروع می شود. د راین قسمت از کوفه به مکه می رویم زیرا مختار بعد از آزاد شدن از زندان کوفه به مکه می رود. اولین جنگ بزرگ دراین سریال در دو قسمت بعدی اتفاق می افتد. در قسمت14 سپاه شام مکه را محاصره می کنند و یزید حسین بن نمیر را به مکه می فرستد. در این قسمت مختار سپاه شام را به عقب می کشد و کعبه به دست منجنیق های شام گلوله باران می وشد و آتش می گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *