#


جشنواره گافهای بچه مهندس به روایت تصویر

بچه مهندس
1 فوریه 2019 بدون نظر 2383 بازدید

جشنواره گافهای بچه مهندس به روایت تصویر

جشنواره گافهای بچه مهندس به روایت تصویر

 رمضان ۹۷ فصل اول سریال بچه مهندس به روی شبکه دو آنتن رفت و داستان این فیلم  به دوران کودکی زندگی جواد که شخصیت اصلی سریال است متمرکز بود وحالا کمتر از یک ماه است که فصل دوم این سریال  آغاز به پخش شده است و در این فصل دوره نوجوانی زندگی شخصیت جواد روایت می شود.

 رمضان ۹۷ فصل اول سریال بچه مهندس به روی شبکه دو آنتن رفت و داستان این فیلم  به دوران کودکی زندگی جواد که شخصیت اصلی سریال است متمرکز بود. حالا کمتر از یک ماه است که فصل دوم این سریال  آغاز به پخش شده است و در این فصل دوره نوجوانی زندگی شخصیت جواد روایت می شود. پرداختن به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان در محیطی که پرورشگاه نام دارد و قصه پر کشش آن سبب شد تا سریال بچه مهندس در فصل اول و در فصل دوم مورد توجه مخاطبان به ویژه نوجوانان قرار بگیرد و به خصوص خانواده ها رغبت زیادی نسبت به تماشای آن داشته باشند.

 در کنار تمام نقاط قوت این سریال طراحی صحنه یکی از مشکلات مهم سریال است که ضعف آن باعث شده تا لطمه بزرگی به باورپذیری آن  وارد کرده باشد.

 در قسمت هفدهم از زبان ژاله شنیده ایم که در سال ۶۷ جواد به پرورشگاه سپرده شده است و اکنون ۱۶ سال دارد پس با این حساب قصه سریال اکنون در سال ۸۳ اتفاق می افتد .این اتفاق در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف رخ می‌دهد اما در مورد سریال بچه مهندس برای ساختن فضای اوایل دهه ۸۰ یا ۸۳ انگار هیچ تلاشی صورت نگرفته است و امکاناتی که در این سریال دیده می‌شود به چند سال جلوتر است.

در ادامه این مطلب به چند سکانس از این موارد اشاره کرده ایم

در یکی از سکانس های فیلم یکیا ز مدل های جدید خودروی اسپورتیج که در حاشیه خیابان پارک شده است دیده می‌شود! اگر در جریان داستان نباشید تصور می‌کنید که این سکانس مربوط به زمان حال است.

 به روز بودن خودرو هایی که در سریال بچه مهندس ۲ میبینیم تنها مربوط به خودروهای پارک شده یا عبوری محدود نمی‌شود در این سریال ماشین علی اوسیوند با شخصیت وثوق مرسدس بنز مدل سال ۱۳۸۵ است

 علاوه بر مدل ماشین ها پلاک خودروها هم در این سریال جدید است .در صورتی که قبل از سال ۸۴ طرح پلاک خودرو ها قدیمی بوده است و پلاک های جدید مربوط به بعد از سال ۸۴ می باشد.

 در قسمت پنجم سریال یک مدل قدیمی کامپیوتر استفاده می شود اما به ناگهان در قسمت ۸۳ تکنولوژی پیشرفت می کند و یکی از مدل های جدید لپ تاپ روی میز شخصیت وثوق دیده می شود.

 علاوه بر این در سکانسی که ژاله وارد فروشگاه می شود فروشنده و دوستش در ارتباط با بازاریابی شبکه ای با همدیگر صحبت میکردند این پدیده در اواخر دهه ۸۰ در ایران رواج پیدا کرد و در سال ۸۳ خبری از آن نبود.

 در سکانسی که ژاله با صورت زخمی در کتاب فروشی مواجه می شود کتاب (رفیق مثل رسول )در قاب تصویر دیده می‌شد که در سال ۹۶ چاپ شده است و زندگی یکی از شهدای مدافع حرم ،رسول خلیلی است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *