#


اشتباهاتی که بازیگران سریال «حوالی پاییز» انجام دادند

24 نوامبر 2018 بدون نظر 1939 بازدید

اشتباهاتی که بازیگران سریال «حوالی پاییز» انجام دادند

مامان پروین، مهران، ساره و دیگران چه اشتباهاتی را مرتکب شدند؟

مجموعه های شبانه صدا و سیما می تواند اثر زیادی را بر روی سطح فکر و رفتارهای مخاطبانش بگذارد. مخاطبانی که مرد و زن، پیر و جوان و افراد با سلیقه های فکری گوناگون را در ساعات اولیه شب به پای این جعبه جادویی می کشاند. بر همین اساس منطقی می باشد که به صحبت ها و سوژه این فیلم ها از دید روان شناختی بیشتر پرداخته و در تدوین آن ها هم به این موضوع توجه بیشتری شود.

مامان پروین باید شیوا را جدی می گرفت

در این مجموعه، پروین روایت مادری است که کلام و رفتاری اثرگذار بر روی افراد خانواده خود دارد و تمامی افراد خانواده هم احترام وی را به خوبی حفظ می کنند. وی سعی دارد که دیگران را با نظر و طرز فکر خود همراه نماید.

با توجه به این به شخصیت و عقاید پسران و عروس های خود احترام زیادی می گذارد ولی زمانی که نوبت به دختر خودش می رسد، کمترین اهمیتی به وی نمی دهد. چیزی که در این میان می بایست بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، ارتباط میان مادر و دختر است که هر روز ضعیف تر می شود.

به این ترتیب وقتی دختر(شیوا) دچار مشکلی می شود، در واقع درمانده می ماند که برای برطرف نمودن مشکل خود چه کاری باید انجام دهد؟ داستان لو رفتن عکس وی در یک پارتی را به یاد بیاورید. او به جای مشورت با مادر خود و … از ترس موضوع پیش آمده به باج دادن به آن پسر روی می آورد.

به نظر می آید که چنانچه مادر رابطه بهتری با دخترش داشت، شیوا هیچ وقت اقدام به این کار نمی کرد.

مامان پروین در این مجموعه به هیچ عنوان به دخترش به عنوان یک فرد صاحب یک شخصیت عاقل نگاه نمی کند و در واقع به هیچ وجه وی را جدی نمی گیرد که نتیجه آن، بی آبرویی در جمع های دوستانه و خانوادگی برای خودش است.

پنهان کاری سامان در مورد مشکل بارداری همسرش درست نبود

همسر سامان یک زن درس خوانده است و به عنوان یک زن شاغل در اجتماع حضور دارد. در این مجموعه برخی مواقع به لحاظ سادگی فکری، مخاطب در حد و اندازه یک بی سواد مطلق در زمان های گذشته تصور می شود!

چرا یک زن به ظاهر امروزی نباید حتی یک لحظه به این فکر کند که وقتی همسرم می گوید که برای باردار شدن با مشکل مواجه است، پس چرا من باید دارو مصرف کنم؟

گذشته از این موضوع، احترام گذاشتن و نگه داشتن شأن و آبرو همسرش برای مرد خیلی قابل ستایش است ولی زمانی که موضوع پزشکی و سلامت و بچه دار شدن به میان می آید، پنهان کاری اصلاً جالب نیست.

مگر همسرش جرمی را مرتکب شده که مشکل ناباروری پیدا کرده که به هیچ وجه نمی خواهد در خصوص آن با همسرش حرف بزند؟ قرار نیست تمامی اطرافیان را مطلع کند ولی باید با زن خودش درمیان بگذارد و بر اساس نظر متخصص از روش های پیشرفته بارداری بهره می گرفتند.

علم پزشکی پیشرفت بسیاری کرده است و این مخفی کاری ها تنها روند درمان را به تعویق می اندازد بدون هیچ نتیجه مثبتی. هرچند که اگر همسرش در طی دروه درمان و پیش از داستانی که برای سامان اتفاق افتاد، متوجه می شد از این کار شوهرش هم شاکی می شد.

رفتار سامان در این رابطه، نباید کمک به ساختن توقعات غیر منطقی در ذهن مخاطب کند. در جایی که وی قادر بود با بهره گیری از راهکارهای درست برای مواجه شدن با این موضوع برخورد نماید، تصمیم احساسی می گیرد که از نظر روان شناسی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

دروغ مصلحتی هم دردسرساز می شود

یک نکته عبرت آموز و جالب در رابطه با این مجموعه، نشان دادن سرانجام دروغ گفتن بود. گر چه مقداری بزرگ این اتفاق می افتاد، ولی هر یک از افراد خانواده که دروغی می گوید، خیلی سریع همان دروغ برایش دردسرساز می شود و یک مشکل تازه برای خانواده به وجود می آورد.

تمام اعضای خانواده ها باید دقت داشته باشند که دروغ، مشکلات خاص خودش را دارد گرچه مثل این مجموعه، ظاهرا بیشتر آن ها مصلحتی و نیت خوبی پشت گفتن شان باشد.

پنهان نمودن خبر بد از ساره باردار هم اشتباه بود

قبول داریم که ساره زن مهران ایرانی نمی باشد اما درک و فهم خاص خود را که دارد! وی باردار است و تمام افراد خانواده تصمیم می گیرند که ماجرای تلخی را که برای همسرش افتاده از او پنهان نمایند.

این تصمیم هم یکی از اشتباهات دیگری می باشد که خانواده های زنان باردار نباید مرتکب آن شوند. هر چند همان گونه که در این فیلم هم نمایش داده شد، ساره توسط فرد بیرون از خانواده از این اتفاق باخبر و به شدت هم از اطرافیانش ناراحت شد که حق هم داشت.

این که این گونه خبرها را به چه صورت باید به یک زن باردار بدهند، ملاحظاتی دارد ولی پنهان کردن آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در این رابطه، مامان پروین تصور می کرد که تا ابد می تواند همه چیز را پنهان کند و هیچ وقت قرار نیست که واقعیت مشخص شود. ظاهرا وی عروس خود را به صورت یک بچه می دید که اشتباه بود و هر چند سرانجامش را هم دید!

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *