#


از مادرهایی که دوست داری بگو؟

لحظه گرگ و میش
27 فوریه 2019 بدون نظر 2639 بازدید

از مادرهایی که دوست داری بگو؟

فاطمه گودرزی درباره نقش هایی که در قالب مادر بازی کرده است می گوید:  از هر ده نقشی که به یک زن پیشنهاد می شود ۹ نقش آن در موقعیت مادر قرار می گیرد .مگر زنی باشد که شوهر و بچه نداشته باشد که این دیگر مادر نیست . برای ما نقش‌ها اینگونه نوشته می‌شود به ویژه وقتی زنی در سن و سال من باشد نقش مادر را باید ایفا کند .گاهی اوقات ممکن است این مادر دارای ابعاد مختلفی باشد مثلا مادری عاشقی فرزندش باشد و یا متعلق به یکی دیگر از نقاط بومی کشورمان باشد یا یک مادر وسواسی باشد.

هم چنین او گفت :مادرهای دیگری  که تاکنون آنها را بازی کرده ام هر کدام متفاوت از دیگری بوده است برای مثال من ماه منیر را بسیار دوست داشتم زیرا مخاطبان از آن استقبال کردند .ماه منیر به نوعی یک مادر است و به بچه ها زندگی درست را یاد میدهد .اعتقادی ندارم این نقش تیپ شده ،حداقل خودم تلاش کردم تا در آن نقش متفاوت باشم.

در سال ۸۷ ترانه مادری یکی از کارهای پر مخاطب و به یادماندنی فاطمه گودرزی در تلویزیون بود که در آن نقش یک مادر حساس را ایفا کرد.

لحظه گرگ و میش

بررسی نقش مادر در سریال لحظه گرگ و میش

در سریال لحظه گرگ و میش ،فاطمه گودرزی در قالب یک مادر مستقل و روشن‌بین ظاهر شده است .مادری که با گذشت برگه های مهمی از تاریخ انقلاب و از دست دادن همسرش ،جنگ و شهادت فرزندش و همچنین فراز و نشیب های بسیاری که داشته ،زندگی اش همچنان سرپا است .ایشان در گفتگویی درباره حضور خود در این سریال و همچنین ایفای نقش مادر صحبت کرد که در این مطلب شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

فاطمه گودرزی در رابطه با باورپذیر شدن نقش مادر در سریال لحظه گرگ و میش گفت: در سریال ها و فیلم های سینمایی تصاویر ماندگاری از نقش مادر ایجاد شده است اما واقعیت این است که برای ایفای نقش توران در این سریال از مادران سینما و تلویزیون هیچ الگویی را نگرفته ام به این دلیل که من یک بازیگر و یک مادر هستم سبب میشود که تجربیاتی که دارم را از نظر یک مادر در بخش‌هایی از نقش‌های استفاده کنم. این تجربیات در ناخودآگاه من قرار دارد.

ایشان با اشاره به ظرافت‌های نقش تو را در لحظه گرگ و میش گفت :مادر بودن در ایران همان چیزی است که ما در این سریال مشاهده می‌کنیم .مادر یعنی استقامت، مهربانی ففداکاری و هر صفت درستی را می توان به یک مادر نسبت داد.در سریال لحظه گرگ و میش توران این فرصت را داشت که بتواند برای خودش زندگی جدیدی را بسازد ولی تمام زندگی خود را وقف فرزندانش می کند زندگی و عشق توران  بعد از مرگ همسرش فرزندانش می شوند و این عشق را با آنها تقسیم می کند این حس تو ران از من دور نبود.

فاطمه گودرزی با اشاره به انطباق کامل این نقش با دل نگرانی های مادران رزمندگان اضافه کرد: این حس ها از دل و درون فرد بر می آید هر چند ممکن است بخشی از آن تکنیک جلوی دوربین باشد اما در واقع بسیاری از آنها حسی هستند و در آن لحظه به وجود می آیند تداعی می شود و می توانم خودم را در جای آن فرد قرار دهم .این حس ها  در لحظه به من منتقل می گردد و نیازی به تکنیک خاصی ندارم که با آن بتوانم بیننده را به باور آن نقش برسانم.

گودرزی افزود: چون من همیشه با قلبم بازی می کنم  بیننده به راحتی آن را قبول می کند همیشه بازی هایم را حسی بازی کرده ام.

ایشان در ارتباط با بازخوردها بعد از پخش سریال و مخاطبان با کاراکتر توران  گفت :هرکاری مشکلاتی دارد که گاهی اوقات به گروه و گاهی نیز به مسائل بیرون کار مرتبط می‌شود. ممکن است اگر مشکلی وجود دارد به بودجه امکانات و یا سایر مسائل باز گردد که خارج از دست گروه بوده است ولی خدا را شکر که پس از تماشای سریال میزان بازخورد مخاطبان بسیار عالی بوده است.

ایشان با اشاره به تلخی های سریال بیان کردند :ممکن است به کار ایراداتی وارد شود و می توان گفت ما هرگز یک کار بی‌عیب نداریم و این کاملاً طبیعی است. یکی از ناراحتی های مخاطبان به علت تاخیر های سریال است که البته این تلخی ها اقتضای این قصه بود.

این بازیگر افزود چون من آدم بسیار احساساتی هستم این قصه آنقدر برایم دلنشین بود که با تک تک لحظه های آن زندگی کردم .من همیشه سعی می کنم تا کاری را انتخاب کنم که بدانم مخاطبان آن را دوست دارند و با آن همراهی می‌کنند.

فاطمه گودرزی در ارتباط به تجربه همکاری با بازیگران جوان‌تر اظهار کرد: اینکه با بازیگران جوانتر همکاری داشتم برای من بسیار لذت بخش بود و خیلی خوشحال هستم که در کنار جوانان در این سریال من نیز نقش‌آفرینی کردم. یقین دارم برای تک تک این بازیگران آینده خوبی در انتظار است ما در این مجموعه پشت صحنه بسیار آرامی را داشتیم و همگی از این همکاری لذت بردیم و با اغلب صحنه های سریال زندگی کردیم.

سریال تلویزیونی همایون اسعدیان (لحظه گرگ و میش )که در ۵۰ قسمت آماده شده است هر شب ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه به روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *