#


گفته های محسن تنابنده و سیروس مقدم در مورد سانسور سریال «پایتخت 5»

11 آوریل 2018 بدون نظر 1881 بازدید

گفته های محسن تنابنده و سیروس مقدم در مورد سانسور سریال «پایتخت 5»

صحبت های محسن تنابنده و سیروس مقدم در خصوص سریال «پایتخت5»

با توجه به این که سیروس مقدم دو روز قبل صراحتا اعلام کرده بود که فصل پنجم سریال «پایتخت» سانسور نشده و موارد حذف شده این سریال را «درایت و هوشمندی» خوانده بود، محسن تنابنده بازیگر و نویسنده این سریال دوست داشتنی بیان کرد که سانسور «پایتخت 5» فراوان بوده است!

سیروس مقدم روز شنبه در مصاحبه ای که با روابط عمومی سازمان صدا و سیما داشته است گفته بود: «احتمال دارد ما یک چیزی را نشان بدهیم که هم اکنون خوب باشد، اما شش ماه دیگر خوب نباشد. ما در مرحله ‌ای رابطه خوبی با فلان کشور داریم و همچنین سفارش نیز می‌ شود که در سریال قرار دهیم، ولی یک ماه دیگر بر اساس دلیل هایی ارتباط به هم می‌ خورد و وزارت امور خارجه اعلامیه ای می ‌دهد، اینک نمی ‌شود که ما روی آنتن برویم و در سریال بگوییم ارتباط ما خوب می باشد و جنگ به وجود بیاوریم. باید مطابق با وضغیت روز داشته باشیم و این نامش ممیزی و سانسور نمی باشد، بلکه درایت و هوشمندی است.»

وی علاوه بر این در پاسخ به این پرسش که ممیزی ‌های سریال «پایتخت 5» نسبت به سایر فصل‌ ها چقدر بوده، توضیح داده بود: «در صورتی که هم باشد، پیشنهاد به نفع کار خواهند داد و نه طبق سلیقه شخصی. زمانی که پیشنهادی در خصوص راستای بهبود سریال داده شود چه ایرادی دارد؟ برای تان یک مثال می‌ زنم. در یک صحنه نقی در سوریه زمانی که با خطر مواجه می ‌شود به بچه ‌هایش می ‌گوید «بتمرگید». در آوردن این صحنه به طور کامل صحیح است. با این که از نظر منطق شخصی که در حالت ترس و هیجان قرار دارد، هر حرفی خواهد زد، ولی از نظر اخلاقی صحیح نمی باشد پدر به بچه‌ های خود بگوید بتمرگید. بی‌ انصافی است که بگوییم پایتخت ممیزی و سانسور شده می باشد.»

محسن تنابنده: سانسور زیاد بود

ولی محسن تنابنده در مصاحبه ای که داشته است و روزنامه شرق منتشر کرده، در خصوص تولید فصل پنجم «پایتخت» توضیحاتی داده و بیان کرد: «این که اوج کمک کرده است و یا این که جلوی ما را گرفته ، تمام این ها به جبهه ‌های سیاسی‌ الکی که در مقایسه با ماجرا گرفته اند، باز می ‌گردد. ما یک‌ سال ‌و نیم قبل قرار بود اثر سینمایی «پایتخت» را تولید کنیم و با داغ‌ شدن ماجرای داعش، نظریه  جدیدی به ذهنمان رسید. این مسئله چیز عجیبی نمی باشد. برای سریال «پایتخت» واجب بود که وارد یک فضای جدید و جذاب گردد و از‌ آن جایی‌ که خانواده موضوع «پایتخت» می باشد، خانواده را در موقعیت‌ های گوناگون قرار دادیم و چه موقعیتی جذاب ‌تر از این که آن ها به طور اتفاقی وسط جنگ گرفتار گردند. به خاطر نوع قصه‌ ای که داشته ایم، به سراغ سازمان اوج رفتیم و انصافا هیچ تیمی در کار ما دخالت نکرد که به مبحث سریال سمت و سوی دیگری بدهد؛ با این که طبق فشارهایی که دلواپسان داشته اند، قسمت ‌هایی از سریال سانسور شد ولی فشاری از جانب تلویزیون و اوج روی ما نبود.»

وی در پاسخ به این پرسش که «بعد سانسور هم زیاد بود؟» گفته است: «بله. اما قصد ندارم که در موردش صحبت کنم.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *