#


اکسیدان؛ از میلیاردی شدن تا حضور رضا عطاران در اکران مردمی و انتقاد حمید فرخ نژاد از حوزه هنری

اکسیدان
29 ژوئن 2017 يك نظر 2671 بازدید

اکسیدان؛ از میلیاردی شدن تا حضور رضا عطاران در اکران مردمی و انتقاد حمید فرخ نژاد از حوزه هنری

اکسیدان؛ از میلیاردی شدن تا حضور رضا عطاران در اکران مردمی و انتقاد حمید فرخ نژاد از حوزه هنری

به گزارش از من بپرس، رضا عطاران در اکران مردمی فیلم اکسیدان که توسط حوزه هنری تحریم شده و سینماهای زیر نظر این نهاد از اکران آن خودداری می کنند، شرکت می کند.

فیلم اکسیدان علی رغم خودداری سینماهای متعلق به حوزه هنری از اکران آن، در 9 روز نمایش عمومی به فروش یک میلیارد تومانی رسید.

اکسیدان یک کمدی انتقادی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است که داستان سفر زنی به خارج بدون اجازه شوهرش را روایت می کند.

در یکی دو روز گذشته نیز درگیری قلمی بین کارگردان این فیلم با بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) انعکاس وسیعی در رسانه ها داشت که در از من بپرس نیز انتشار یافت.

گفتنی است که اکسیدان پس از مادر قلب اتمی دومین فیلمی است که یکی دو ماه اخیر توسط حوزه هنری تحریم می شود.

مادر قلب اتمی با رسیدن به کف فروش از اکران خارج می شود، ولی به نظر می رسد اکسیدان بی توجه به تصمیم حوزه هنری در صدد شکستن رکوردهای فروش باشد.

در خبری که امروز منتشر شده، آمده که اکران مردمی این فیلم ساعت 18 امروز 8 تیر ماه در پردیس زندگی برگزار می شود.

در این مراسم رضا عطاران، ابوالحسن داوودی، مهران احمدی و جواد عزتی حضور دارند و همراه مردم به تماشای اکسیدان خواهند نشست.

همچنین در خبری مرتبط، حمید فرخ نژاد در صفحه اینستاگرام خود نسبت به رفتار حوزه هنری با اکسیدان و فیلم های مشابه انتقاد کرده است.

فرخ نژاد چند وقت پیش به دلیل به بازار آمدن نسخه های قاچاق فیلم گشت 2 که در آن بازی داشت، به انتقاد از مسئولان سینمایی کشور نیز پرداخته بود.

حمید فرخ نژاد در دفاع از اکسیدان، همراه با انتشار پوستر این فیلم نوشته:

اين هرج و مرج مديريتی و اين حكومت خود مختار حوزه هنری و اين ده چهل كدخدا، از اين آقايون بپرسين چند چندين باخودتون؟!

پست فرخ نژاد در اینستاگرام

پست فرخ نژاد در اینستاگرام

بنابراین در حالی که بسیاری از چهره های سینمایی به این رفتار خودسرانه حوزه هنری انتقاد کرده اند، حوزه بدون گذاشتن هیچ وقعی به این انتقادات، تا کنون هیچ توضیحی نیز در این باره ارائه نکرده است.

با این شرایط و اوضاع و احوال معلوم نیست چه کسانی و در چه موقعیتی باید رفتار خلاف عرف حوزه هنری را زیر سؤال ببرند که مسئولان این نهاد عریض و طویل بفهمند رفتارشان به نفع سینمای شکننده این مملکت نیست.

چیزی که جالب است اینکه مسئولان دولتی و وزارت ارشاد تا کنون اقدام جدی ای در این باره انجام نداده اند. در حالی که حوزه هنری از اکران فیلم هایی خودداری می کند که از طرف مسئولان منتسب به وزارت ارشاد مجوز ساخت و پخش می گیرند.

بنابراین با وجود اینکه هیچ نهادی مانند ارشاد از ظرفیت گفت و گو با حوزه برای حل مشکلات تحریم فیلم ها برخوردار نیست؛ هنوز اقدامی عملی از طرف دولتمردان مستقر در وزارت ارشاد در این زمینه صورت نگرفته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *