#


هیس، این بار پسرها گریه نمی کنند!!

پوران درخشنده
23 می 2017 بدون نظر 2475 بازدید

هیس، این بار پسرها گریه نمی کنند!!

هیس، این بار پسرها گریه نمی کنند!!

به گزارش از من بپرس، پوران درخشنده مشغول نوشتن فیلم نامه ای با عنوان هیس! پسرها گریه نمی کنند، درباره مشکلات پسران در ایران است.

درخشنده که چند سال پیش فیلم هیس!! دخترها فریاد نمی زنند را درباره مسائل دختران ساخته بود، با یادآوری قول خود مبنی بر ساخت فیلمی با تمرکز بر پسران، از هیس! پسرها گریه نمی کنند به عنوان جدیدترین فعالیت خود نام برد. بر اساس گفته های درخشنده این فیلم نامه در مرحله پژوهش قرار دارد.

این فیلم ساز اجتماعی با اشاره به تلاش برای رساندن این فیلم به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفته که در فصل تابستان به احتمال زیاد تولید فیلم را شروع خواهد کرد.

درخشنده درباره آخرین فیلمش که زیر سقف دودی نام دارد و در انتظار نمایش است، نیز گفته که این فیلم در عید فطر امسال اکران خواهد شد. مسئولیت پخش زیر سقف دودی با حوزه هنری است.

هیس! دخترها فریاد نمی زنند

هیس!! دخترها فریاد نمی زنند نیز در عید فطر سال 1392 به نمایش درآمد و توانست بیش از 5 میلیارد تومان فروش داشته باشد. این فیلم جزو بهترین تجربه های درخشنده به عنوان کارگردان بود.

در این فیلم لشگری از بازیگران نام آشنای سینمای ایران همچون طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، جمشید هاشم پور، امیر آقایی، فرهاد آئیش، شیرین بینا و ستاره اسکندری بازی می کردند.

هیس!! دخترها فریاد نمی زنند با داستان آازر دهنده اش روایت گر زندگی دختری است که در کودکی مورد تجاوز قرار می گیرد، اما کسی را پیدا نمی کند تا این مسئله را با وی در میان بگذارد. این اتفاق زندگی آینده دختر را نیز در معرض نابودی قرار می دهد.

این فیلم که به یکی از معرف ترین کارهای کلینت ایستوود به نام رودخانه مرموز بی شباهت نیست؛ توانست جوایز زیادی را برای عواملش باعث شود.

جوایز هیس! دخترها فریاد نمی زنند

پوران درخشنده جایزه بهترین فیلم داستانی را از جشنواره Action on film و همچنین جایزه بهترین فیلم نامه را از جشنواره فیلم زنان مستقل هر دو در کشور آمریکا به دست آورد.

شهاب حسینی نیز در جشنواره Action on film جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرد.

طناز طباطبایی هم در دو جشنواره زنان مستقل آمریکا و جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو جایزه بازیگری گرفت.

علاوه بر آنها بابک حمیدیان نیز به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال ۱۳۹۲ به دست آورد.

درخشنده که اولین فیلم بلند داستانی اش را در سال 1365 با عنوان رابطه ساخته، تا کنون 12 فیلم را کارگردانی کرده است. وی همچنین نویسنده بیشتر این آثار نیز بوده و در مواقعی تهیه کنندگی هم کرده است. درخشنده به همراه رخشان بنی اعتماد از با سابقه ترین فیلم سازان زن ایران محسوب می شود.



دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *