#


بیوگرافی پرستو صالحی

25 فوریه 2019 بدون نظر 2687 بازدید

بیوگرافی پرستو صالحی

بیوگرافی پرستو صالحی

پرستو صالحی با نام اصلی الهام صالحی سیاوشانی در ۹ آبان ۱۳۵۶ در شهر تهران متولد شد. پدرش تکنسین مهمات سازی ارتش در سال ۱۳۸۷ درگذشت و مادرش خانه دار می باشد. وی یک برادر به نام امیر شاهین دارد که مهندس کامپیوتر است. پرستو صالحی مجموعه خاطرات خواهر ناتنی اش را به صورت یک جلد کتاب چاپ کرده است و از این کار بسیار خشنود می باشد.

اولین فیلمی که پرستو صالحی به آن علاقه پیدا کرده است سلطان قلب ها می باشد و اولین فعالیت حرفه ای اش را در تئاتری با نام نغمه های خورشید شروع کرده است .

 اسطوره های پرستو ساحلی بهرام بیضایی/ محمد علی فردین /ناصر حجازی/ داریوش اقبالی و… هستند . پرستو صالحی بارها اعلام کرده که یک استقلالی است همچنین او عاشق دریا ،ماه، گل نرگس، شعر و البته سینما نیز هست.

 علاقه مندی به بازیگری و ماجرای دار زدن برادرش

 پرستو صالحی عنوان کرد ه است که از پنج سالگی اش به دیدن فیلم بسیار علاقه مند بوده است به همین علت به بازیگری گرایش زیادی پیدا می‌کند .در زمان کودکی او هر فیلمی را که می دید با بچه های فامیل در خانه بازی می کرده تا جایی که بعد از دیدن فیلم عمر مختار نزدیک بوده است تا برادرش را واقعاً دار بزند.

 تحصیلات پرستو صالحی و شروع فعالیت هنری اش

 پرستو صالحی در رشته نمایش دانشجوی انصرافی است .او با کار در تئاتر فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز نمود.

 ورود پرستو صالحی به عرصه بازیگری

 پرستو صالحی زیر نظر نادر رجب‌پور کلاس بازیگری را گذراند و در فیلم (چشم به راه) اصغر فرهادی اولین بار در یک سکانس در سال ۷۷ بازی کرد .او  شهرت خود را پس از بازی در سریال تلویزیونی زیر آسمان شهر به دست آورد.

 ازدواج پرستو صالحی

 پرستو صالحی در تاریخ ۱//۱ ۲۰۱۹ خبر ازدواج خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر نمود. پرستو صالحی در سن ۴۱ سالگی برای اولین بار قصد ازدواج داشت اما بعد از مدت کوتاهی با انتشار ویدئویی از به هم خوردن این ازدواج به مخاطبانش خبر داد و بیان کرد دلیل آن نداشتن برخی توافقات بوده است .

عقیده پرستو صالحی در رابطه با ازدواج

 به نظر من ازدواج اینگونه نیست که از قبل تصمیم بگیری که حالا می خواهم ازدواج کنم .باید ابتدا فردی در سر راه آدم قرار بگیرد که مطابق ایده‌ها و میلش باشد سپس تصمیم بگیرید که می خواهی ازدواج کنی.

همچنین در مصاحبه ای اینگونه گفته است که آقایان ایرانی فکر می کنند که خانم های بازیگر زن زندگی نیستند… ما خانم های بازیگر خواستگار زیادی نداریم …اما اگر آقایان نگاه کنند متوجه می شوند خانم های بازیگری که تشکیل زندگی دادن خیلی هم بچه هایشان را دوست دارند… نمی دانم چگونه این تصور غلط در بین مردان ایرانی جای گرفته است.

 برنامه جنجالی ماه عسل با حضور پرستو صالحی در خصوص اعتیاد پدرش

 پرستو صالحی در رمضان ۱۳۹۵ همراه برادرش امیر صالحی در یکی از برنامه های ماه عسل حاضر شد و در ارتباط با اعتیاد پدرش و صحبت از زندگی خصوصی اش افراد زیادی را متأثر نمود. پرستو صالحی در برنامه ماه عسل از زندگی دشوار خود و خانواده اش صحبت نمود که مجبور شدند پدرشان را به خاطر اعتیاد رها کنند که در نهایت به صورت تلخی به دلیل خماری پدرش فوت کرده بود. این برنامه ماه عسل توسط مخاطبین مورد تشویق و تحسین مردمی قرار گرفت..

 پرستو صالحی در صداقت کامل از پدر معتادش سخن گفت و برای برخورد با این بیماری  سعی کرد تا چشم مردم را بازکند .پرستو صالحی خطاب به مخاطبان این برنامه گفت: نیومدم که بگم پدرم بد است ،آمدم بگم که اعتیاد پدرم را ازمن گرفت .اعتیاد مانند یک سرطان در زندگی ما افتاد و باعث شد تا خوشبختی را از خانواده من بگیرد .پرستو صالحی نبخشیدن پدرش قبل از فوت او را حسرت همیشگی خودش میداندپرستو صالحی

 گفتگو با پرستو صالحی

 فکر می کنید در کجای مسیر حرفه بازیگری خود قرار گرفته اید؟

 از آن جایی که حرفه بازیگری انتهایی ندارد من فکر می کنم هنوز در اول راه هستم و با توجه به اینکه در کارم وقفه طولانی اتفاق افتاده است هم اکنون در موقعیت یک شروع مجدد می باشم. راستش فکر می‌کنم اشتباه هایی در انتخاب هایم داشته ام و این وقفه ها هم به علت این اشتباهاتم  میباشد .من الان از جایگاهی که در آن قرار دارم اصلا راضی نیستم زیرا در سال‌های اول شروع بسیار خوبی داشتم اما متاسفانه در جایی متوقف گشتم .برگشتن به سالهای پر انرژی جوانی بسیار سخت است چون گذشته… گذشته و نمی‌توان برای آن کاری کرد.

برخلاف تصویری که از دور نشان می‌دهید شما به زندگی نگاه جدی دارید با این نگاه چگونه مشکلات و مسائلی که پیش می‌آید را حل می‌کنید؟

 مشکلاتم را به سختی حل می کنم و نتیجه اش وجود همین موهای سفید است .من فکر می کنم با مرور زمان تبدیل به یک آدم تلخ شده ام ومی شود گفت که تلخی هایم بیشتر از شیرینی هایی هم شده است.

 تلخی هایتان را به تنهایی تحمل می کنید یا بروز می دهید؟

 معمولاً حال بد من موقتی است وزمانی که احساس می کنم انرژی مثبتی ندارم سعی می‌کنم زیاد به کسی نزدیک نشوم تا آن را در خودم حل کنم و بعد وارد جمع گردم ، زیرا مشکلات آدم را فقط خودش میداند و افراد دیگر کمک زیادی نمی توانند بکنند به خصوص مسائلی که مربوط به روان آدمی باشد با بیان آنها فقط دیگران را ناراحت میکنیم و اتفاق دیگری در حل آن نمی افتد.

 البته لازم است اینجا این را هم بیان کنم که من از آقای دهکردی یک چیز بسیار خوبی یاد گرفتم هر زمان از ایشان بپرسید حالتان چگونه است؟ می گویند: (عالی ) ،حتی بعد از اینکه مادرشان فوت نمودند که انیس و مونس ایشان بودند وقتی حالشان را میپرسیدی می‌گفتند: (عالی )و سعی می‌کردند که این حس را به دیگران منتقل کنند و به همه انرژی مثبت بدهند.

عمل زیبایی پرستو صالحی

 پرستو صالحی در مصاحبه گفت : تنها عمل زیبایی که از بابت آن پشیمان هستم تزریق ژل به لب بوده است .دلیل پشیمانی پرستو صالحی این است که نگاهش به زندگی با تغییر سن و سالش تغییر نموده است .او ادامه داد که الان احساس می کنم بیشتر دوست دارم که صورت طبیعی خودم را داشته باشم به جای اینکه بخواهم با عمل زیبایی خودم را به شخص دیگری شبیه کنم.

 دلیل این که می‌گویم پشیمانم این است که خیلی از چیزها هستند که قابل برگشت نمی باشند. به دوستانم نیز توصیه می کنم که کارهای این گونه ای را انجام ندهند و به فکر سن چهل سالگی خود هم باشند .در چهل سالگی نگاه شما کلا تغییر خواهد کرد و دوست نخواهید داشت که بر روی صورتتان تتو ابرو یا تزریق ژل لب و هیچ چیز اضافه ای را ببینید.

 تنهایی آزارتان میدهد؟

نه زیاد. به دلیل اینکه من در دوران کودکی هم در تنهایی هایم خیلی خوب بلد بودم تا با خودم سرگرم شوم ازپس تنهایم برمی‌آمدم، هم اکنون نیز از این تنهایی  لذت میبرم.

 اهل ورزش هم هستید؟

 من در ورزش کردن دم دمی مزاج میباشم. گاهی پیش آمده یک سال ورزش نکنم و بعد یکدفعه شروع کنم به ورزش. در رابطه با ورزش هیچ وقت برنامه منظمی نداشتم. برای لاغر شدن رژیم میگیرم و آن را هم به یکباره ول می کنم باید بگویم که در ورزش و رژیم آدم نامتعادلی هستم.

 پرستو صالحی از درآمد و علایقش می گوید:

 من اکنون معمولا در خانه هستم زیرا می توانم در خانه هم علایقم را پیگیری کنم. فیلم دیدن ،تلویزیون تماشا کردن، کتاب خواندن از علایق من هستند که می توانم در منزل به آنها برسم. البته به جز بازیگری درآمد دیگری ندارم با این که مدتی در ارتباط با گریم تدریس می کردم اما الان دیگر در این زمینه فعالیتی ندارم.

 رابطه پرستو صالحی با آشپزی

 پرستو صالحی می گویند با دوستانم عادت داشتیم که شام در کنار یکدیگر باشیم ولی مدتی است به علت ترافیک کاری زیادی که دارم نمی‌توانم به این گونه از مسائل بپردازم در خانواده آشپزی من ۲۰ هست مخصوصاً کیک های خانگی و شیرینی هایی که میپزم خیلی از دوستان بازیگرم عاشق آنها هستن.

 انگیزه آشپزی و درست کردن غذا را مادرم به من آموخته است .من آن روزها هیچ انگیزه ای نداشتم و علاقه‌ای برای درست کردن غذا در من وجود نداشت .مادرم با سختی زیادی به من آشپزی را یاد داد، در بین انواع غذاها ته چین مرغ را به خوبی درست می کنم زیرا اولین غذای بود که مادرم طرز تهیه و پخت آن را به من یاد داد .

علت ممنوع التصویر شدن پرستو صالحی

 سال ۸۴ پرستو صالحی به دلیل اعتراض ها و حرفهایی که  در اتخابات ریاست جمهوری زده بود احضار شد .او می‌گوید: از وسط سریال ارث بابام من را بیرون آوردن و ممنوع الکار شدم .یکی از جرم های من برای ممنوع الکار شدن (استفاده از تریبون برای احیای چهره های فاسد سینمای قبل از انقلاب  بود ) که باعث شد بهترین سال‌های عمر کاری ام به هدر رود و آنقدر فاصله افتاد که حتی همکارانم نیز فراموشم کردن…..

فیلم شناسی پرستو صالحی

 تخته گاز ( محمد آهنگرانی) ۱۳۹۷

مسلخ ( اصغر نصیری) ۱۳۹۵

 زیگزاگ (مجید توکلی) ۱۳۸۸

 آقا  (امید بهکار )۱۳۸۲

 خانه‌ای روی آب (بهمن فرمان آرا )۱۳۸۰

 همکلاس (سعید خورشیدیان) ۱۳۸۰

 اعتراض (مسعود کیمیایی) ۱۳۸۷

 چشمهایش (فرامرز قریبیان) ۱۳۸۷

 تو را دوست دارم (عبدالله باکیده )۱۳۸۷

 مجموعه های تلویزیونی

 همسفر /قاسم جعفری

 رسم شیدایی/ اکبر خواجویی

 عینک آفتابی/ رضا رشیدپور

 عشق سالهای جنگ/ علی بهادر

 تب/ عباس مرادیان

 ارث بابام/ جواد رضویان

 زیر آسمان شهر/ مهران غفوریان

 محاکمه/ حسن هدایت

 دوباره زندگی/ نادر مقدس

  مجموعه خط/ عباس رنجبر

شب  چراغ

 سفر باران

 تنها در تاریکی

 این زمینی ها

 شهر من شیراز

 رسم شیدایی

 فیلم های تلویزیونی

 خانه ای در غبار/ احمد امینی

برگشت ناپذیر/ امیر احمد انصاری

  تسلیم سرنوشت

 رویای سیب

 عروس و ملوس/ فرید کلهر

 آبی/ حسین تبریزی

 دلقک/ هوشنگ هدایتی

 مقبره نحس حسین تبریزی

 گذرگاه مرزی/ حسین سحرخیز

  قاتلی با بارانی مشکی/ علی نیاکان

 شکارچی

 برکت/ رضا ابوفاضلی

 شبکه نمایش خانگی

 شوخی کردم/ مهران مدیری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *