#


معرفی آلبو های پرفروش و جدید موسیقی ایران

18 اکتبر 2018 بدون نظر 2287 بازدید

معرفی آلبو های پرفروش و جدید موسیقی ایران

با آلبوم های پرفروش و جدید موسیقی ایران آشنا شوید

این طور که مشخص است موسیقی پاپ درجه ای که در سال ‌های گذشته به اوج شهرت خود رسیده بود، به تدریج آتشش در حال سرد شدن است. در این مدت، خوانندگان و گروه های متعدد، بدون داشتن هیچ تجربه و ایده ای، پا به عرصه موسیقی پاپ گذاشته و با منتشر کردن تک‌ آهنگ های تنظیم شده با دستگاه های پیشرفته، در مدت زمان کمی به اصطلاح دیده شدند و به شهرت دست پیدا کردند ولی اخیراً که به فروش آلبوم ها نگاهی می اندازیم، مشاهده می کنیم که خبری از آن موسیقی ‌های سطحی با شعرهای دم دستی وجود ندارد و موسیقی پاپ، در درجه و کیفتی بالاتر( اغلب در سبک پاپ راک ) به زندگی خود ادامه می دهد.

در این مطلب به پرفروش‌ ترین آلبوم های چند ماه گذشته و جدیدترین آلبوم های منتشر شده در زمینه موسیقی نگاهی کوتاه می اندازیم:

پرفروش ترین ها

1-والسی برای جانان

آلبوم «والسی برای جانان»، یک اثر از امیر عظیمی.

وی قبل از این نخستین آلبوم خود به نام «در سوگ خاطرات از دست رفته» را معرفی کرده بود.

مجموعه آینده دارای ده آهنگ بی‌ کلام و نخستین اثر امیر عظیمی در حوزه تکنوازی ویولن و پیانو به همراه آهنگ سازی آلبوم است. اغلب آهنگ‌ ها ریتمی ملایم و آرامش‌ بخش دارند. از نوازندگان دیگر این آلبوم می ‌توان به بردیا کیارس، داریوش بیژنی، پدرام یوسفی و رضا فدوی ‌نیا اشاره نمود.

این اثر دارای ده تک آهنگ با نام های: «ایرانه خانوم»، «والسی برای جانان»، «آذر»، «آغوش طولانی»، «برف دانه»، «باران بی پایان»، «جهان بعد از تو»، «تهران زیبای من»، «ماه» و «ستاره های سوخته» می باشد.

این اثر در شهریور ماه منتشر شده است.

2-در مزرعه

«در مزرعه» جدیدترین آلبوم گروه آدمک ببه حساب می آید.

قبل از این آلبوم «نمک» در دو نسخه با کلام و بی‌ کلام توسط این گروه منتشر شده‌ بود.

آلبوم مزرعه برای کودکان نواخخته شده است و همان گونه که از اسمش می توان حدس زد این اثر در مورد حیوانات مزرعه است. فضای کلی این آلبوم آرامش بخش است. از سازهای اُرف، ضربی و فلوت‌ ریکوردر در بیشتر آهنگ ها استفاده شده اند.

دومین بخش آلبوم شامل همه ی آهنگ‌ های بخش اول به صورت بی ‌کلام می باشد. قطعه بی کلام هر آهنگ به منظور هم ‌خوانی یا ساخت حرکت، بازی به صورت فردی یا گروهی آورده شده است. در نسخه های بدون کلام ملودی توسط فلوت ریکوردر نواخته شده است و جلوه ‌های صوتی هم حذف شده تا کودکان و مربیان بتوانند حرکات، بازی یا شعرهای ساخته خود را با هر موضوعی روی موسیقی قرار دهند.

خوانندگی این آلبوم توسط ماکان اشگواری و شهرزاد بهشتیان انجام گرفته است. فلوت ریکوردر را فرهود بیگلربیگی نواخته و تنظیم آهنگ و اجرای سازهای دیگر بر عهده گروه آدمک بوده است.

3-ابراهیم

آلبوم جنجالی «ابراهیم» آخرین آلبوم محسن چاوشی بعد از پخش موفقیت آمیز امیر بی ‌گزند در سال۹۵، طرفداران این هنرمند در انتظار پخش جدیدترین آلبوم وی ماندند. این آلبوم که نام ابراهیم برای آن انتخاب شد، با فراز و نشیب ‌های زیادی مواجه شد تا جایی که تصور می شد مجوز انتشار آلبوم صادر نشود و پخش آلبوم به صورت غیر مجاز انجام پذیرد. ولی در نتیجه مجوزهای لازم داده شد و انتشار رسمی آلبوم در کشور انجام گرفت.

هیچ یک از قطعه های آلبوم پیش از این به صورت تک ‌آهنگ وارد بازار نشده که این موضوع بر جذابیت این آلبوم افزوده است. با توجه به رویکردی که چاوشی در آلبوم پیشین خود به موسیقی راک نشان داده بود، به احتمال زیاد در آینده شاهد اثرهای بیشتری از این خواننده در فضای موسیقی راک و پاپ ‌راک باشیم.

این آلبوم دارای شش تک آهنگ است با نام های: «لطفا به بند اول سبابه ات بگو»، «همراه خاک ارّه»، «بِبُر به نام خداوندت»، «در آستانه پیری»، «ای ماه مهر» و «جهان فاسد مردم را».

4-ایران من

«ایران من»، جدیدترین آلبوم همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است.

«آلبوم امشب کنار غزل ‌های من بخواب» آخرین آلبومی می باشد که همایون شجریان قبل از این انتشار داده بود.

آلبوم ایران من دارای دوازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از اشعار شاعران قدیمی و معاصر مانند فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌ الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان استفاده شده است.

در این اثر به غیر از نوازندگان سرشناس ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی هم حضور دارند و قسمت هایی از ضبط این آلبوم در خارج از کشور انجام شده است. در این آلبوم دلنیا آرام به عنوان خواننده سوپرانو حضور دارد و از نوازندگان آن می ‌توان تهمورث پورناظری، حسین رضایی ‌نیا، آزاد میرزاپور، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین را نام برد.

««تصنیف قلاب»، مقدمه قلاب و آواز قلاب»، «آواز من کجا باران کجا»، «خوب شد»، «اسفند»، «نوروزخوانی»، «نوروز»، «کمانچه، مقدمه و آزوار مرگ اسفندیار»، «مرگ اسفندیار» و «ایران من» از قطعات این اثر بسیار زیبا هستند.

جدیدترین آلبوم ها

1-چشمانت سبز

آلبوم «چشمانت سبز» اثری از مهزیار می باشد. این آلبوم دارای هفت آهنگ باکلام و یک آهنگ بی ‌کلام در سبک پاپ ‌راک است. برای این قطعات از اشعار شاعرانی مانند مانی بختیاری ‌نژاد و حمید مصدق استفاده شده و آهنگ‌ ها بیشتر حال و هوایی عاشقانه و آرام دارند.

این آلبوم دارای هشت قطعه با نام های: «شال ‌گردن»، «پاییز طلایی»، «نیمه پر»، «چشمانت سبز»، «گریه کردم»، «گیسوی تو»، «برگرد» و «سال‌ های دور از تو می باشد ».

این آلبوم در ماه گذشته منتشر شده است.

2-دوردست ‌های رویا

اثر «دوردست‌ های رویا» آلبوم جدیدی است با صدا و آهنگسازی حسام سبزیان. وی قبل از این آلبوم ‌های سکوت مگنولیا و اسپیناس را منتشر نموده بود. جدیدترین آلبوم دارای هفت آهنگ باکلام است که در آن‌ ها از اشعار شاعرانی نظیر خاقانی شروانی، باباطاهر عریان و همین طور وحید زاهدی و خود حسام سبزیان استفاده شده است. از نوازندگان این اثر به حسام سبزیان، محمد حسین حسینی و بابک سبزیان می توان اشاره نمود.

این آلبوم شامل ده قطعه به نام های «باور زمان»، «دور دست های رویا»، «سال های غریب»، «آطاد نخواهی شد»، «نترس»، «سرباز» و «پند عریان». است.

آلبوم «دوردست ‌های رویا»، در شهریور ماه امسال منتشر شده است.

3-خسرو مه رویان

آخرین آلبوم به تازگی منتشر شده، آلبوم «خسرو مه ‌رویان» با صدای الیاد وخشوری و آهنگ سازی یاشار بهنود می باشد. این اثر دارای هفت آهنگ باکلام به زبان ترکی و فارسی و دو آهنگ بدون ‌کلام است. در این آلبوم از اشعار عرفانی ترکی و فارسی شعرا و عرفای ایرانی مانند خطایی، عماد الدین نسیمی، حافظ، بابا طاهر، حکیم ابوالقاسم نباتی و مولانا استفاده شده است.

یاشار بهنود در مورد این اثر عنوان می کند: «در این آلبوم از سازهای تنبور و باغلاما و دف در کنار گیتار الکتریک و گیتار بیس استفاده شده است. مبنای این اثر، موسیقی سنتی و قدیمی است و سازهای غربی فقط برای همراهی و لطیف کردن فضای این موسیقی نواخته شده اند. با توجه به این ادعایی مبنی بر تلفیقی بودن آثار موجود نیست». از نوازندگان این آلبوم می‌ توان به هنرمندانی نظیر محمدرضا جهان‌ بین، شهرام صادقی‌ نیا و ارسلان مدرس اشاره نمود.

نام قطعات این آلبوم به این ترتیب است: «خسرو مه رویان»،  «هارداسان»، «سمن بویان»، «هله عاشقان»، «بارالهی»، «دوبیتی»، «بی نشان»، «هارداسان، بی کلام» و «خسرو مه ریان، بی کلام».

4-تار و عود

آلبوم «تار و عود» اثر تازه ای با آهنگ سازی آرش آقایی می باشد.

قبل از این اثر «به عاشق آنچنان زیبد» با آهنگ سازی آرش آقایی منتشر شده بود.

این آلبوم شامل نه آهنگ بدون کلام از دونوازی تار و عود است.

آرش آقایی نوازندگی عود این اث را انجام داده و غزل همایونی با نواختن تار او را همراهی کرده است. آرش آقایی در خصوص این آلبوم می ‌گوید : «در تمرینات تلاش و عقیده هر دو نفر ما بر این بود که بر همدلی و تفسیر اثر بیش از فقط بدون ‌اشتباه بودن تاکید شود و در مراحل ضبط این اثر هم ترجیح داده شد که قطعات به صورت زنده و محیطی اجرا و ضبط شوند تا قابلیت هم نوایی و نمایش هنر نوازندگی بیشتر فراهم باشد».

این آلبوم که در ماه جاری منتشر شده، دارای نه قطعه با نام های: «سه گاه 1»، «سه گاه 2»، «سه گاه 3»، «چهارگاه 1»، «چهارگاه2»، «چهارگاه 3»، راست پنجگاه»، «راست پنجگاه 2» و«راست پنجگاه 3» می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *