#


درآمدهای نجومی دی جی ها در ایران

29 آوریل 2019 بدون نظر 1523 بازدید

درآمدهای نجومی دی جی ها در ایران

دی جی از جمله حرفه های غیر رسمی است که در ایران دنبال می شود مقدار پولی که از این حرفه به دست می آید از 150 هزار تومان شروع شده و تا 15 میلیون نیز می رسد. در وهله اول شاید فکر کنید که دی جی مربوط به بچه پولدارهاست و آن ها در یک مراسم عروسی و یا تولد تنها موسیقی پخش می کنند و به صورت کلی جو را برای میهمانان عوض می کند.

باید بدانید که این یک باور اشتباه در مورد دی جی است و آن ها وظایف دیگری را نیز ایفا می کنند که عبارتند از : تغییر ایجاد کردن در آهنگ های اصلی و ایجاد کردن کارهایی مثل ،صف بندی صدها ،آهنگ آمیزی ، هماهنگ سازی ضرب ها و .. . به صورت کلی می توانیم بگوییم دی جی همان آهنگ های قبلی را به یک روش جدید تر و متفاوت به گوش شما می رساند.

دی جی

دی جی ها چگونه مشتریان خود را پیدا می کنند؟

اعلب دی جی ها مشتریان خود را با معرفی دوستان و آشنایان خود پیدا می کنند. و یا در مراسم هایی که حضور پیدا می کنند کارت های خود را پخش می کنند و در نهایت نیز همین باعث می شود تا کسانی که از کار آن ها راضی اند آن ها را برای مراسم خود دعوت کنند. هم چنین در سایت دیوار نیز عده ای از آن ها به تبلیغ می پردازند. البته راه های دیگری نیز برای تبلیغ کردن وجود دارد که کم تر استفاده می شود و آن هم آگهی دادن در روزنامه هاست.

بررسی درآمد دی جی

در ابتدای سال 1390 افرادی که در این شغل بوده اند تعداد کمی داشته اند و همین نیز باعث شده است تا درآمد ان ها نسبتا خوب باشد . هم چنین در آن زمان هر فرد حتما باید دستگاهی را مخصوص برای دی جی در اختیار می داشت و در مراسم هاس مختلف آن را به کار می گرفته اند . کارکردن با این دستگاه را نیز هر فرد بلد نبوده است افراد کمی وارد این حرفه شده اند.

اما امروزه افراد زیادی وارد این حرفه شده اند و همین نیز باعث شده است تا درآمد حاصل از این شغل به میزان زیادی کاهش پیدا کند و درنهایت نیز باعث شده است تا تنها بتوانند درآمدی برابر هزینه های روزانه خود را از این شغل بدست آورند.

هزینه یک دی جی که تازه کار باشد در تهران برابر سیصد هزار تومان و دیجی های تازه کار بین یک تا دو میلیون است. هم چنین تجهیزاتی که برای 50 نفر از مهمانان مناسب است نیز برابر 500 تا 600 هزار تومان است . البته هرچه تعداد این تجهیزات بیش تر شود قیمت ها نیز بالاتر می رود و در برخی از مراسم ها تا هشت میلیون هم می رسد.

البته این شغل به این صورت است که در ماه رمضان درآمد حاصل از آن بسیار کم می شود و برعکس در ماه های شعبان و عید نوروز کار به اوج خود می رسد .افرادی در این حرفه وجود دارند که برند اند این افراد درآمدی برابر سالی یک میلیارد نیز می توانند داشته باشند. البته ناگفته نماند این افراد برای رسیدن به هم چنینجای تلاش بسیار زیادی کرده اند.

بررسی خطرات این شغل

بعضی از این دی جی ها سابقه این را دارند که دستگیر شده باشند . البته بعد از دستگیری از آن ها تعهدی می گیرند تا دوباره این کار را انجام ندهند . اما بیش تر آن ها از دی جی بودن به عنوان شغل خود یاد می کنند و نمی توانند از آن دست بکشند.

عده ای از آن ها بیان می کنند دی جی بودن در عروسی ها برای آن ها خطر کم تری دارد زیرا در آن مراسم ها بزرگترها حاضرند و فضا خانوادگی است همین هم مشکل را به حداقل می رساند. اگر فردی ملاحظات این کار را رعایت کند برای او مشکلی پیش نمی آید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *