#


درخشش مستند اوسیا در جشنواره فیلم‌ های علمی استرالیا

مستند اوسیا
24 می 2017 بدون نظر 1281 بازدید

درخشش مستند اوسیا در جشنواره فیلم‌ های علمی استرالیا

درخشش مستند اوسیا در جشنواره فیلم‌ های علمی استرالیا

به گزارش از من بپرس، مستند «اوسیا» در چهاردمین دوره جشنوراه بین ‌المللی فیلم ‌های علمی استرالیا به عنوان بهترین اثر مستند انتخاب شد.

اوسیا که  که مرحله تحقیق و ساخت آن دو سال به طول انجامیده، از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. و توسط علی رضا دهقان کارگردانی شده است.

این مستند درباره قنات «زارچ» است که به عنوان طولانی ‎ترین قنات خاورمیانه شناخته می شود. زارچ اخیراً از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یونسکو به ثبت رسیده است.
اوسیا با تمرکز بر سبک غلط زندگی و بی توجهی صاحبان صنایع که منجر به از بین رفتن قنات ها شده است، از مرگ قنات می گوید.

روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که در بیانیه این اعلام کرده که مستند «اوسیا» همراه با دیگر آثار منتخب جشنواره فیلم‌های علمی استرالیا در روزهای ۱۷ تا ۲۹ خرداد ۹۶ در شهرهای ملبورن، کانبرا، آدلاید، بریسبن و پرت نمایش داده می شود.

گفتنی است که این جشنواره یک جشنواره موضوعی است که هر ساله توسط شبکه تلویزیونی علمی استرالیا برگزار می ‌شود.

هیئت داوران جشنواره فیلم ‌های علمی استرالیا در بیانیه ای، اوسیا را فیلمی خوش‌ ساخت و خارق ‌العاده معرفی کرده اند که به میراث زنده یونسکو، سیاست‌ های اجتماعی و حقوق آب می پردازد.

اوسیا با دریافت ۱۲ جایزه داخلی و ۳ جایزه بین‌ المللی از جشنواره ترنتون در آمریکا، جشنواره فیلم‌ های معماری و شهرسازی استانبول در ترکیه و جشنواره فیلم ‌های علمی استرالیا، تبدیل به یکی از موفق ‌ترین فیلم ‌های مستند ایرانی در یک سال اخیر شده است.

عوامل این مستند عبارتند از:

نویسنده، پژوهش گر، تهیه کننده و کارگردان: علی رضا دهقان

تصویربردار: بهروز بادروج

صدابردار: محمد صالح

صداگذار: طاهر پیشوایی

موسیقی: مجتبی حبیبی

مدیر تولید: محمدرضا واحدی

دستیار کارگردان: محمدرضا رضایی

علی رضا دهقان که دارای مدرک کارشناسی تئاتر و کارشناسی ارشد پژوهش از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است، تا کنون ١٥ فیلم کوتاه و مستند تهیه و کارگردانی  کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *