#


هنرمندان موفق ایرانی در هالیوود

هالیوود
4 فوریه 2017 بدون نظر 1935 بازدید

هنرمندان موفق ایرانی در هالیوود

هنرمندان موفق ایرانی در هالیوود

با کمی بررسی و کنکاشت در عواملی که در خانواده هالیوود مشغول به کار هستند، ایرانی هایی را می بینید که شاید در ایران مشهور نباشند ولی در بسیاری از پروژه های بزرگ امریکا و اروپا مشغول به کار هستند

داریوش خنجی :

داریوش خنجی

از اولین سینماگران بین المللی و ایرانی که در داخل ایران هم شهرت قابل توجیهی بدست اورد. وی از پدری ایرانی و مادری فرانسوی بدنیا امد و تحصیلات سینمایی خود را در آمریکا دنبال کرد. وی با فیلم برداری ( هفت ) و تیزر های دیوید فینچر به شهرت رسید و برای فیلم برداری ” اویتا ” نامزد دریافت اسکار شد.

خنجی تا به حال با کارگردانان بزرگی چون برناردو تولوچی، آلن پارکر، رومن پولانسکی، سیدنی پولاک، وونگ کاروای، وودی آلن همکاری کرده است. علاوه بر 2 فیلم آخر وودی ” عشق ” جدید ترین فیلم میشائیل هانکه کارگردان مشهور اتریشی ا هم خنجی فیلم برداری کرده است که نخل طلایی 2012 کن را گرفت.

رامین جوادی :

رامین جوادی

آهنگ سازه 37 ساله که این روزها یکی از پرکارترین چهره های هالیوود می باشد. جوادی در سال 1998 در رشته ی موسیقی تحصیلات خود را به پایان رساند. وی کار خود را به عنوان دستیار زیمر و کلاوس بدلت دنبال کرد.

همکاری در پروزه های بزرگی مثل دزدان کارائیپ و بتمن آغاز می کند را در کارنامه دارد. متن قسمت سوم از سری فیلم هایی چون ( مرد آهنی)، (فصل شکار)، (نبرد تایتان ها )، (فرار از زندان)، (فلش فوروارد)، و ( بازی تاج و تخت ) ادامه داد.

فرهاد صفی نیا :

صفی نیا

آخرین ساخته گیبسون یک ایرانی را به جامعه هالیوود معرفی کرد. او 37 سال سن دارد و در اروپا اقتصاد خوانده،  برای تحصیل به امریکا رفت و با مل گیبسون آشنا شد. وی فیلم نامه ( مصائب مسیح) را به کمک میل نوشت و در فیلم بعدی او یعنی ( آیو کالیتو) همکاری کرد. سال گذشته هم وی به عنوان یک ایرانی تهیه و طراحی یک سریال مهم آمریکایی معرفی شد.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *