#


نشست سریال سازان تاریخی با رئیس صدا و سیما

29 نوامبر 2018 بدون نظر 2079 بازدید

نشست سریال سازان تاریخی با رئیس صدا و سیما

نشست سریال سازان تاریخی با رئیس صدا و سیما

طی روز گذشته نشستی برگزار شد که در آن سریال سازان و رئیس صدا و سیما حضور داشتند و هدف از برگزاری این نشست رونمایی از یادداشت مقام معظم رهبری درباره فیلم و سریال تلویزیونی است. هریک از حضار دیدگاه های خود را در خصوص ساخت و تولید آثار نمایشی مطرح کردند که برخی از این نظریات و دیدگاه ها تفاوت عمیقی با یکدیگر داشتند.

براساس گزارش های رسیده در ابتدای نشست مرتضی میرباقری آماری را از میزان استقبال مخاطبان از برنامه های تلویزیونی ارائه داد. پس از  آن کلیپی به درخواست حسین کرمی که ریاست مرکز سیما فیلم را برعهده دارد منتشر شد که تعییرات ایجاد شده در سریال سازی را طی چهل سال گذشته نشان می داد. پس از این کلیپ داوود میرباقری که در زمینه ساخت و تولید آثار تاریخی و اسلامی تخصص دارد نظریات خود را عنوان کرد.

میرباقری در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که درخصوص سریال سلمان حدود20 سال فکر و تحقیق کرده ام و سریال باید به گونه ای باشد که بتواند به ساده ترین زبان با مخاطب صحبت کند اما تاثیر عمیقی بر او داشته باشد. میرباقری گقت تمام افراد و سریال سازان می دانند که چه چیزی را می خواهند اما باید نحوه بیان آن را نیز درنظر داشته باشند. میرباقری تاکید کرد: هراندازه که شرایط و امکانات به روز و مدرنی در اختیار باشد سریال سازان و سینماگران نیز می توانند کارهای بهتری را تولید نمایند. میرباقری در ادامه صحبت های خود افزود: من برای سریال سلمان بیست سال از زندگی و فکر خود استفاده کرده ام و امید دارم که با موضع گیری های جدید کار راحت تر انجام شود و از باقیمانده عمر خود استفاده کنم و بتوانم کاری مفید و مورد توجه مخاطبان را تولید نمایم که ماندگار شود.

میرباقری نسبت به اهمیت پروژه سلمان فارسی اشاراتی داشت و عنوان کرد ما باید تلاش کنیم تا به میزان توانایی خود حرکتی را انجام دهیم که تاثیری مثبت در این کشور داشته باشد. سلمان فارسی به عنوان یکی از پروژه های پیچیده شناخته می شود و تمام دوره های زندگی این شخصیت تاریخی دارای حرف های کلیدی و تاثیرگذار است. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و کاری را ارائه دهیم که بتواند به مخاطب به ساده ترین زبان ارتباط برقرار کند.

اردکانی: تاریخ توسط دوربین ها نوشته می شود نه قلم ها

در این نشست جواد اردکانی نیز سخنانی را بیان کرد که در کارنامه خود ساخت سریال هایی همچون غریبه و مسافر را دارد. این کارگردان56 ساله نیز از دغدغه هایی که در زمینه تولید اثر حوزه مقاومت منطقه ای به ویژه در سوریه وجود دارد سخنان خود را بیان کرد و گفت: درحال حاضر دوربین ها هستند که تاریخ را می نویسند و قلم در این کار نقش چندانی ندارد. فاصله ای که بین گذشته و حال و آینده وجود دارد بسیار کاهش پیدا کرده و هر اتفاقی که در اول روز به وقوع می پیوندد در انتهای روز مخاطب می تواند آن را تماشا کند و فردا نیز تاثیر خود را می گذارد.

این کارگردان و نویسنده  در ادامه صحبت های خود افزود: چنانچه دوربین های ما خاموش باشد هستند افرادی که با دوربین خود تاریخ را روایت کنند. هالیوود با ساخت فیلم هایی که محوریت آن عراق و افغانستان است توانسته مرجعیت را در دست داشته باشد و درخصوص سوریه نیز هم اکنون قصه همین گونه است.

در این نشست افراد بسیاری صحبت کردند که عیاری یکی دیگر از این اشخاص بود. براساس گفته های او سریالی که تولید می شود باید علاوه بر نفوذ مخاطب را نیز جذب کرده و از جذابیت بالایی برخوردار باشد. مجید زین العابدین به عنوان مدیر شبکه اول نخست گزارش کوتاهی را درخصوص فعالیت های این شبکه اعلام کرد و پس از آن کلیپی نشان داده شد که سریال های در حال ساخت این شبکه را معرفی می کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *