#


اقتباس فیلم نامه نویسان

اقتباس فیلم نامه نویسان
19 آوریل 2017 بدون نظر 1357 بازدید

اقتباس فیلم نامه نویسان

در اقتباس فیلم نامه نویس ها، چه چیزی به آنها کمک بیشتری می کند؟

فیلم نامه نویس به صورت معمول در اقتباس داستان برای فیلم از منابع دیگر متعهد به بیان موجز است. یک داستان سینمایی از نظر محدوده‌ی زمانی به‌طور تقریب محدود است به دو ساعت یا کمتر. از این رو آنچه در قالب رمان به غنای ادبی آن کمک می‌کند شاید در اقتباس سینمایی، مطول و منحرف‌کننده‌ی فیلم از مسیر اصلی باشد.

هدف این افراد بر…

هدف فیلم‌نامه‌نویس به صورت معمول، بیان چابک و موجز شخصیت و طرح داستانی است. به صورت معمول شخصیت‌های دوم و طرح‌های داستانی جانبی نسبت به خط اصلی به صورت مختصرشده در اقتباس‌های سینمایی ارائه می‌شوند، چرا که این طرح‌های جانبی به گونه‌ای مداوم، طرح اصلی داستان و بحران‌های اصلی نمایشی را قطع می‌کنند.

دلیل گرایش فیلم نامه نویسان در اقتباس از رمان

باید خاطرنشان کنیم که طرح اصلی داستان و بحران‌های وابسته به آن در واقع ضامن اساسی موفقیت یک فیلم سینمایی است. به این دلیل فیلم‌نامه‌نویسان در اقتباس از رمان بیشتر گرایش دارند که بخش‌های فعال طرح اصلی داستان را انتخاب کرده و عناصری را که به صورت مستقیم به آن‌ها مربوط نمی‌شود را از اقتباس سینمایی حذف کنند.
یک شخصیت خاطره انگیز ثانویه در رمان می‌تواند در نسخه‌ی سینمایی‌اش به شخصیت پس‌زمینه‌ای بدل شود و ایده‌ای که نویسنده به گونه‌ای شاعرانه و استعاری در رمان توصیف کرده به جملهای گذرا در یک گفتگو و یا تنها یک تصویر در فیلم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *