#


اولین گروه فیلم هنری در سال 1908

اولین گروه فیلم هنری در سال 1908
18 آوریل 2017 بدون نظر 1497 بازدید

اولین گروه فیلم هنری در سال 1908

اولین گروه فیلم هنری در فرانسه

همیشه اشخاصی وجود داشته اند که خواسته اند به درست یا به غلط تفریح را با اعتلای نفس بیامیزند. در سال 1907 در فرانسه گروهی به نام “فیلم هنری” به این منظور خاص تشکیل شد که بزرگترین هنر پیشگامان ملیرا در نمایشنامه های بزرگ به تماشاگران عامی واندک مایه سینما بشناساند.

این گروه بیگمان حسن نیت داشتند؛ از هیچ کوششی برای کسب بهترین نتیجه مضایقه نمی کردند. از سارا برنار، مادام رژان ، ماکس درلی و در واقع همهن بازیگران “کمدی فرانسه” فیلمبرداری کردند. باله نیز جزئی از برنامه ی انها بود ورقص رژیناباده ،تروهانوا و اوتروی زیبا همه به روی فیلم ضبط شد. از کارهای ساردو واناتول فرانس و ویکتور هوگو وادمون روستان فیلمهایی اقتباس شد و قطعات مشهوری مانند ورتروتوسکا و فدر و شنل قرمز بر انها افزوده شد. وموسیقی فیلم”قتل دوگیز” 1908 را اهنگساز بزرگی چون سن_سان ساخت.

حقیقت نپیوستن آرمانها

بدبختانه از این ارمانهای عالی هیچ فیلم حقیقی پدید نیامد. با انکه فیلم صامت بود، بازیگران گفتار خود را ادا می کردند؛ و حرکاتی که به همراه گفته هایشان صورت می گرفت برای صحنه تئاتر مناسب بودو چنانچه در خور چشم تیز بین دوربین فیلمبرداری باشد، تغییر نیافته بود.

صحنه سازی انها بسیار غنی تر ودقیق تر از صحنه سازی استودیوهای زمان بود، ولی از پشت دوربین جزء همان پرده و تخته ی نقاشی شده چیزی به نظر نمی رسید. گویا تر از همه اینکه کارگردانان فیلم هنری، یعنی شارل لو_بارژی و اندره کالمت را نیز از تماشاخانه اورده بودند، این کارگردانان نه حس می کردند که فیلمهایشان مثل فیلمهای ملیس دیگر کهنه شده است، و نه به ان اهمیتی می دادند. به خیال خود فرهنگ را در دسترس توده ها می گذاشتند وانتظار داشتند که توده مردم به انها احترام بگذارند و از این سخاوت سپاسگذار باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *