#


گفت و گو با یک آبدارچی معروف در اینستاگرام

19 اکتبر 2018 بدون نظر 3037 بازدید

گفت و گو با یک آبدارچی معروف در اینستاگرام

کاظم عقلمند یک آبدارچی معروف در یک شرکت

بسیاری از افرادی که در شبکه ‌های مجازی فعالیت دارند، بیشتر از روزهای خوش زندگی می ‌گویند ولی ممکن است زرق و برق تصاویر در نگاه نخست خیلی جالب به نظر برسد و فالوورها را به سمت خود جلب کند ولی به تدریج دلزدگی می ‌آورد و این خوشی های الکی رنگ می ‌بازد.

ولی در این آشفته ‌بازار، شماری از افراد هم مثل کاظم عقلمند پیدا می ‌شوند که با همین ساده حرف ‌زدن قادرند ‌فالوورهای بسیاری در اینستاگرام جذب کنند و اسم و رسمی برای خودشان به راه بیندازند.

وی جوان 34ساله‌ ای می باشد که به عنوان یک آبدارچی در یک شرکت مشغول به کار است ولی به دور از تمام حاشیه های فضای مجازی به روزمرگی‌ های خود می ‌پردازد و همین کار هم دلیل موفقیت و محبوبیتش شده است.

در تهران به دنیا آمده است و ساکن عبدل ‌آباد و اصالتاً اهل سراب می باشد. عقلمند مدتی وبلاگ ‌نویس بود و بیشتر مطالب طنز می ‌نوشت. پس از مدتی به علت خرابی وبلاگش، به فیس ‌بوک عزیمت کرد.

همان نوشته ‌های طنز را در فیس‌ بوک ادامه داد ولی آن دوره خیلی شناخته ‌شده نبود. وی به طنز علاقه زیادی دارد و بر این عقیده است که برای حضور در فضای مجازی، با ورود به حیطه طنز، موفقیت بالاتری می‌ توان کسب کرد. شروع معروف ‌شدن او از حدود پنج ‌سال قبل و از همان فیس‌ بوک آغاز شد. یک روز، یک پستی که چند خط داشت را در یک صفحه گروهی گذاشت با این عنوان که: «شغل من آبدارچی است. وظیفه ‌ام نظافت و دادن چای‌ است اما یکی از علاقه مندی هایم که هنوز به آن نرسیدم این می باشد که دوست دارم زمانی که درون آشپزخانه نشسته ‌ام، یک نفر برای من چای بریزد.»

نظرات این پست در صفحه گروهی باید با موضوع «تشکر می‌ کنم از… » آغاز می ‌شد، در غیر این صورت مدیر گروه آن را پاک می ‌کرد ولی این عبارت متفاوت نه ‌تنها باعث پاک شدن آن پست نشد بلکه واکنش‌ های بسیاری را به دنبال داشت. این پست، رکورد دار شد و در همان صفحه بالاتر از هفت ‌هزار لایک خورد و بیشتر از پنج ‌هزار بار نفر آن را به اشتراک گذاشتند و درمجموع چند صدهزار لایک گرفت. این نوشته ها به  ظاهر یک متن ساده و معمولی به نظر می آمد ولی سر و صدای زیادی به پا کرد تا جایی که دو روز بعد، از بی ‌بی ‌سی برای مصاحبه با وی تماس گرفته شد ولی قبول نکرد و همین خبرساز شدن منجر به محبوبیت او در رسانه ‌ها شد.

تا دو سال به صورت مستمر در فیس‌ بوک فعالیت داشت و هر دفعه پست‌ های خود را با موضوع «روزمرگی ‌های یک آبدارچی» شروع می ‌کرد و از فعالیت های روزانه خودش می ‌نوشت. به تدریج طرفدارانش افزایش یافتند و پس از آن یک گروه را با همان عنوان راه ‌اندازی کرد و هفته ‌ای چند عدد از پست هایش را در آن قرار می‌ داد و هفت ‌هزار دنبال ‌کننده یا فالوور داشت.

پس از مدتی، فیس ‌بوک را رها کرد و از سال94 وارد اینستاگرام شد. با توجه به اطلاع ‌رسانی از پیش، در طول یک هفته اول سه ‌هزار فالوور داشت. عقلمند عنوان می کند: «زیرا از آن دسته افرادی نیستم که معروف شدن مرا اذیت کند، مثل بازیگران و فوتبالیست‌ ها، معروف‌ بودن را دوست دارم. خیلی از مواقع پیش آمده که مرا در خیابان نشان داده ‌اند و با من عکس یادگاری انداخته اند، به‌ خصوص زمانی که با خانواده مرا می ‌بینند؛ ولی به اندازه ای نبوده که موجب اذیت شدن من شود.» وی در سال94 ازدواج کرد و اکنون یک دوقلوی حدودا یک‌ سال و نیمه به نام‌ های سبحان و ماهان دارد.

وی در ادامه گفت: «همسرم در اوایل ازدواج‌ از این اتفاق خوشش نمی‌ آمد و حتی اقوام هم این کار را دوست نداشتند و حتی باعث می شد که روزهای اول مرا مسخره می‌ کردند. ولی با توجه به این که عرف را در فضای مجازی رعایت می ‌کردم، در حال حاضر همسرم تبدیل به یکی از مشوقان من شده و حتی خود او هم صفحه ‌ای در اینستاگرام دارد و دنبال کننده های زیادی دارد.»

عقلمند در کل آدمی نیست که وارد حاشیه شود و از این شرایطی که به وجود آمده کاملاً راضی است، به ‌طوری که عنوان می کند: «به جرأت می ‌توانم بگویم از هزار یا دو هزار کامنتی که برایم می آید ممکن است یک یا دو کامنت منفی باشد.» به عقیده او، ناخودآگاه صفحه‌ مجازی اش مانند یک کتاب شده است به صورتی که دنبال کننده های مثل صفحه ‌های یک کتاب که منتظر خواندن صفحه بعدی باشند، انتظار می کشند تا پست بعدی را بخوانند و این موضوع در کامنت‌ هایی که می نویسند، کاملاً مشخص است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *