#


علی دایی برای کارهای نیکوکارانه اش متهم شد

17 اکتبر 2018 بدون نظر 2005 بازدید

علی دایی برای کارهای نیکوکارانه اش متهم شد

متهم شدن علی دایی به خاطر کارهای خیرخواهانه

چندی بود که به اخبار تکراری در مورد دلار و نوسانات بازار ارز، موضوعات سیاسی داخلی و خارجی و در کنار آن مشکلات اقتصادی مردم با توجه به گرانی ها عادت کرده بودیم و سرمان با آن گرم بود. ولی در روز پنجشنبه علی دایی فضای جامعه و شبکه های اجتماعی را تغییر داد!

وی تصویر یک احضاریه و مشخصات درون یک نامه را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر نمود و پس از دقایقی به یکی از مهم ترین سوژه ‌های مورد بحث مردم در سراسر کشور تبدیل شد. مردم ایران برایش گروه های بزرگ حمایتی راه ‌اندازی کردند. هشتگ «علی دایی حمایت» درست شد و هر چند انتقادهای بسیاری هم از پایین جلوه دادن کارهای نیکوکارانه صورت گرفت.

ولی تمام این مسائل به یک سوال آشنا و تکراری مرتبط است؛ اینکه: مبالغ جمع ‌آوری شده هنرمندان برای کمک به مناطق زلزله‌ زده کجاست؟

اخطارهای قانونی

مسئولین قضائی در یازدهم ماه گذشته به دفعات نسبت به کمک‌ های مردمی جمع ‌آوری‌ شده به دست هنرمندان تذکر و اخطار‌های قانونی را داده بودند و از همان اول جزییات این مسئله را ارزیابی کرده بودند؛ به طور مثال محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در تاریخ بیست و نهم آذر سال گذشته در این رابطه عنوان کرده بود: «مبالغ جمع ‌آوری ‌شده می بایست در اختیار مراجع ذی صلاح گذاشته شود تا از آن طریق بهتر و زودتر توزیع شود.»

هزینه ‌ها برای سه روستای مه ‌رولان

هر دفعه توضیح داده شد که کمک‌ های مردمی می بایست در اختیار مراجع مربوطه قرار بگیرد،‌ علی دایی در جواب می گفت که کمک مردم را به کسی نخواهد داد و این کار را هم انجام نداد. از همان اول گفت که خودش برای مردم زلزله زده خانه خواهد ساخت زیرا مردم به او اعتماد کرده ‌اند و باید جواب اعتماد آنها را به بهترین صورت ممکن بدهد.

جالب است بدانید که برای مشخص نمودن منطقه ‌ای که قرار بود با کمک ‌های مردمی آن جا را بازسازی نمایند هم یک جلسه با وزیر راه و شهرسازی و مسئولین این وزارتخانه برگزار نمود. پس از آن با هماهنگی ‌های انجام شده سه روستای منطقه بزرگ مه ‌رولان سرپل ذهاب برای بازسازی انتخاب شد.

هر چند دایی از همان روزهای اول آغاز ساخت این خانه ‌ها هم به صورت مستقیم روی مراحل کار نظارت داشته و گزارشی منظم از روند و شیوه ساخت خانه ‌های ٧٠ تا ٧٥ متری به مردم در اینستاگرام خود ارائه داده بود.

دلخوری دایی از مسدود شدن حساب‌ ها

در یازده ماه گذشته حساب‌ های بانکی مربوط به علی دایی که مربوط به کمک‌ های جمع ‌آوری ‌‌شده مردمی بود، دو مرتبه توسط دستگاه قضائی بسته شد که هر دفعه با کمک مقامات رده بالای دادستانی و صحبت های انجام شده این مسدودی رفع می شد. دایی در نامه ای که نوشته است عنوان کرده، دلیل این کار را نمی فهمد که چرا دادستانی مشهد و اصفهان توانسته ‌اند حسابی را که در تهران مسدود شده بود را ببندند.

مبلغ دقیق کمک‌ های جمع‌ آوری ‌شده

کمک‌ های نقدی مردمی به حساب دو شماره کارت اعلام شده از طرف دایی به نام مهدیه شیشه ‌گر و شیرین مجیدی واریز شده است. دایی در اینستاگرام خود اعلام نمود تمام کمک‌ های نقدی مبلغ ١٠٠,١٣٠.٠٠٠.٠٠٠ ریال بوده است. در این مدت به این مبلغ رقم ١١.١٠١.١٤٥.٤٩٣ ریال هم سود تعلق گرفته که جمعاً می‌ شود ١١١.٢٣١.١٤٥.٤٩٣ ریال. یعنی مبلغی بالاتر از یازده میلیارد تومان.

تا به امروز سه میلیارد و ٨٨٧ میلیون هزینه شده

بر اساس گزارش ارائه شده از طرف علی دایی، مبلغ ٦,٤٢٣.٦٣٥.٠٠٠ ریال بابت کرایه حمل ‌و نقل، خرید چادر و کانکس و دیگر لوازم های مصرفی هزینه شده است. مبلغ ١٠.٥٠٥.٧٥٦.٥٩٢ ریال هم برای خرید پانل به حساب شرکت شرکت ماموت برای سقف شصت و نه خانه‌ روستایی واریز شده که برگه رسید و قرارداد امضا شده به مراجع نظارتی ارائه شده است.

مبلغ ٢١.٩٤٩.٤٢٠.٥٣٩ ریال هم برای انجام کارهای ساختمانی ٢٢ دستگاه خانه تا به امروز هزینه شده است که این کارها همین طور ادامه دارد. بنابراین، جمع هزینه ‌های صورت گرفته در نامه علی دایی ٣٨.٨٧٨.٨١٢.١٣١ ریال ثبت شده است. هر چند دایی اعلام کرده که تا به امروز نزدیک به سیصد میلیون تومان هم از حساب شخصی خود هزینه کرده است.

دایی عنوان کرده است که دو عدد فلش مموری دارای اطلاعات کلیه این اسناد را به مراجع قضایی تحویل داده و ادعا کرده است اسناد و مدارک مربوطه در دو جلد (زونکن) و ٥٨٤ برگ در اخختیار او هم می باشد. سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی به ایسنا گفته است: «علی دایی نه به ‌عنوان متهم بلکه به ‌عنوان مطلع به مراجع دعوت شده است. بسیاری از افراد دیگر هم در این خصوص دعوت شده ‌اند که بیشتر آن ها تشریف آوردند و شماری هم نیامدند.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *