#


سریال شهرزاد در سینما اکران خواهد شد!!

شهرزاد
1 جولای 2017 بدون نظر 1691 بازدید

سریال شهرزاد در سینما اکران خواهد شد!!

سریال شهرزاد در سینما اکران خواهد شد!!

به گزارش از من بپرس، قسمت دوم سریال شهرزاد فردا یک شنبه در پردیس سینمایی کوروش نمایش داده می شود.

در حالی که دوشنبه، قسمت اول از فصل دوم سریال پرمخاطب شهرزاد به صورت لوح فشرده عرضه خواهد شد، قرار است فردا 11 تیر ماه این قسمت در سالن گراند سینمای پردیس سینمایی کوروش نمایش داده شود.

بر اساس خبری که در رسانه ها منتشر شده، فردا یک شنبه ساعت 22 این قسمت از سریال شهرزاد بر روی پرده نمایش داده می شود. علاقه مندان می توانند از هم اکنون برای تهیه بلیط از طریق سایت سینما تیکت اقدام کنند.

گفتنی است پخش سریال در سالن سینما قدمتی دیرینه دارد که به دوره سینمای کلاسیک و در دهه های 40 و 50 میلادی برمی گردد. البته آن موقع از تلویزیون خبری نبود و سریال هایی مانند تارزان و شزم را برای پخش در سینما می ساختند.

این سریال ها که معمولاً هر قسمت بیشتر از 20 دقیقه نبودند، به عنوان بخشی از یک مجموعه نمایشی برای سینماروهای آمریکایی تدارک دیده شده بود. در آن سال ها یک سریال، یک فیلم کوتاه، یک بخش خبری و گاهی یک انیمیشن کوتاه در کنار فیلم اصلی پخش می شد.

در دوره های بعد که تلویزیون همه گیر شد، سریال ها و بخشی از فیلم های سینمایی نیز به تلویزیون رفتند.

اما اتفاقی که در ایران و برای سریال شهرزاد افتاده، به نظر می رسد سابقه ای در سایر نقاط جهان نداشته باشد. هر چند در ایران پخش مستقیم مسابقات فوتبال جام جهانی نیز رنگ پرده سینما را به خود دیده است.

حال فارغ از اینکه شهرزاد، سریالی که فیلم نامه و کارگردانی آن برای پخش در دستگاه تلویزیون نوشته و اجرا شده، بر پرده سینما چگونه دیده می شود؛ باید گفت در بین فیلم سازان نسل کنونی، چه در ایران و چه در باقی جهان آنچه کم کم در حال به فراموشی سپرده شدن است، ساخته شدن فیلم برای پرده بزرگ سینماست.

از آنجا که بیشتر فیلم سازان تجربه های فیلم دیدن خود را به نسخه های ویدیویی و در صفحه کوچک مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر و تلویزیون محدود کرده اند، تجربه بصری فیلم بر روی پرده و درک تأثیر آن در حال رنگ باختن است. به همین دلیل است که تأثیرگذارترین فیلم های امروز، ساختاری تلویزیونی دارند و به نظر می رسد که نگرانی ای نیز در بین فیلم سازان و مخاطبان از این جهت وجود ندارد.

با تمام این اوصاف باید گفت که این پدیده ای است که نمی توان آن را ارزش گذاری کرد. چون احتمال دارد در آینده به طور کل چیزی به نام سالن سینما باقی نماند تا نگران ساختار غیر سینمایی فیلم ها بود!!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *