#


رشد 18 درصدی شمار بینندگان سینما در نوروز97

6 آوریل 2018 بدون نظر 1317 بازدید

رشد 18 درصدی شمار بینندگان سینما در نوروز97

تعداد تماشاگران سینما در تعطیلات نوروزی 18درصد افزایش داشته است

سازمان سینمایی و حوزه هنری در دو گزارش جداگانه از افزایش تعداد تماشاگران سینما در تعطیلات عید نوروز خبر داده‌ اند. سینمای ایران در سیزده روز اول سال97 موفق شد یک میلیون و 934 هزار نفر تماشاگر را جلب نماید. سازمان سینمایی علاوه بر این فروش فیلم‌ های ایرانی در سیزده روز اول سال را 21میلیارد و 583میلیون تومان گزارش داده است. ولی به نظر می ‌رسد این رقم به اکران نوروزی مربوط می باشد که از 23اسفند شروع شد و این نکته در آمار گزارش شده دچار ابهام می باشد.

روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری گزارش کرده که طبق آمار موسسه سینماشهر و بر اساس فروش مکانیزه سینماهای تمام کشور، سینمای ایران در سیزده روز اول سال جاری در مجموع یک میلیون و 934هزار و 783نفر مخاطب را جلب کرده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال96 با رقم یک میلیون 628هزار و 763نفر افزایشی معادل 18.8درصد را شاهد بوده است.

طبق آمار به دست آمده، علاوه بر این سینمای ایران در سیزده روز اول سال1397 توانسته است 21میلیارد و 583میلیون تومان فروش داشته باشد که نسبت به مدت مشابه در سال96 با فروشی برابر با شانزده میلیارد و 111میلیون تومان شاهد 33.9درصد رشد فروش بوده‌ ایم.

بر عکس بعضی از آمارهای پخش شده با اشاره به افزودن چندین سالن و پردیس سینمایی جدید به ظرفیت اکران در سال97 در تهران و شهرستان ها، سینمای ایران در تعطیلات نوروز سال جاری نیز به لحاظ فروش و همچنین جذب مخاطب در مقایسه با سال ‌های95 و 96، رشد محسوسی را داشته است.

زیاد شدن مخاطبان سینماهای حوزه هنری

علاوه بر این موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری به نقل از محمود کاظمی مدیر عامل این موسسه در خصوص نمایش نوروزی بیان کرد: «متوسط قیمت بلیت در سینماهای حوزه هنری در کل کشور در سال96 مبلغ 6100تومان بوده است و این میانگین در نوروز سال جاری به مبلغ 6700تومان رسیده است. با اشاره به این رقم، سینماهای موسسه بهمن سبز در نوروز97 در مقایسه با سال گذشته رشد فروش و مخاطب داشته‌ اند.»

محمود کاظمی با توجه به بیشتر شدن مخاطبان و فروش در سینماهای حوزه هنری بیان کرد: «خوشبختانه سال جاری در مجموع 33درصد به مخاطبان سینماهای مان افزوده شده و چهل درصد رشد فروش داشته‌ ایم که آغازی امیدوارکننده برای سینماهای حوزه هنری به حساب می آید. در سیزده روز ابتدایی سال جاری، 406686نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم تماشا کرده اند.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *