#


بازیگری هشت بار نقش روحانی را بازی کرده است

بازیگری هشت بار نقش روحانی را بازی کرده است
26 ژانویه 2017 بدون نظر 1391 بازدید

بازیگری هشت بار نقش روحانی را بازی کرده است

مهران رجبی در نقش روحانی و دفعات پذیرش این نقش

مهران رجبی بازیگر شاخص سینما و تلویزیون گفت : بازی در نقش روحانی به دلیل کاراکتر  خاص بودن شرایط خاصی را نیز میپذیرد وی در ادامه گفت : شخصیت روحانی کاراکتری متمایز از بقیه کاراکترهاست و هنگامی که فردی یا بازیگری آن را قبول می کند باید مراقبت بیشتری در رفتار خود داشته باشد.

وی درباره ی تجرب بازی در نقش روحانی گفت :

من در دوره ی کار حرفه ای ام هشت بار در کاراکتر روحانی بازی کردم که اولین ان در فیلم ( زیر نور ماه ) به کارگردانی سید رضا میرکریمی بود و آخرین آن در فیلم  ( پارادیس ) به کالرگردانی علی عطشانی بود. وی ادامه صحبت های خود گفت : وقتی در فیلمی نقش یک روحانی را میپذیرید باید بر روی اخلاق و رفتار خود حساسیت بیشتری داشته باشید. ادای دیالوگ ها، حرکات و حتی راه رفتن شما باید با دیگر نقش ها متفاوت باشد و بر روی آنها حساس باشید. یک روحانی واقعی که سخنوری خوبی هم داشته باشد با گفتن هر کلمه و جمله اش می تواند اثر گذار باشد. بازیگری که این نقش را می پذیرد باید بتواند این اثر پذیری را به بیننده القا کند.

رجبی در مورد بازی واقع گرایانه خود توضیح داد :

تفاوت یک بازیگر خوب و بازیگر به این است که بازیگر خوب بازیگر خود را به نقش تحمیل می کند و نقش را مال خود می کند و بیننده آن نقش را باور می کند. ادا در آوردن در بازیگری مصنوعی می شود و دیگر باور پذیر نیست. مسئله دیگر درباره ی این موضوع حفظ آرامش است که بازیگر نباید تحت تاثیر اغراق در بازی گردد و به او لطمه بزند. در واقع استرس از جمله مواردی است که بازیگران کم تجربه تر راه به سمت نوعی ادا درآوردن میکشاند.

وی در ادامه به نقل و قول کیانوش عیاری در مورد خودش پرداخت و گفت : آقای عیاری که کرارگدان بی نظیر و حرفه ای هستند در مورد بنده گفتند : رجبی کسی است که در وی پیزی به نام هنر بازیگری وجود ندارد. این شاید برای خیلی ها یک توهین به نظر بیاید اما ایشان معتقد هستند که بازیگر خوب بازیگری است که بازی تو به چشم نیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *