#


برترین کارگردان های حال حاضر جهان در یک نگاه

13 آوریل 2017 بدون نظر 2163 بازدید

برترین کارگردان های حال حاضر جهان در یک نگاه

برترین کارگردانان حال حاضر جهان در یک نگاه

یکی از پایه های اصلی یک فیلم کارگردان آن است که می تواند از یک فیلم نامه عادی اثری فاخر را ایجاد کند و یا آن را به بدترین شکل پیش ببرد.

دارن آرنوفسکی

دارن آرنوفسکی

وی دارای ذکاوتی تحسین برانگیز در نوع نگاهش به مقوله اقتباس است که این موضوع در امر اعتیاد بسیار پررنگ است. وی تخصصی ویژه در عریان کردن مسائل وحشتناک زندگی مدرن دارد و همپوشانی آن با شخصیت ها را مسلما می توان در فیلم “مرثیه ای برای یک رویا” در نظر گرفت. از آثار معروف این کارگردان معروف فیلم پی، مرثیه ای برای یک رویا و چشم و قوی سیاه را می توان نام برد.

وودی آلن

وودی آلن

وودی آلن، کارگردانی که شاید کمتر کسی در دنیای هنر نام او را نشنیده باشد. او با وجود کهولت سن اما هنوز همان تیز بینی و ذکاوت قدیم را حفظ کرده است. آلن همیشه به نکات ریز و شخصی زندذگی اش اهمیت می دهد و همیشه از آنها بهره می گیرد. از آثار محبوب آلن به ” نفرین عقرب شیمی ” می توان اشاره کرد که از فیلم های سرگرم کننده دهه 40 و 50 میلادی می باشد.

دیگر فیلم او ” پیاین هالیوود ” است که به زندگی کارگردان نابینایی اشاره می کند که هنر هفتم هالیوود را و نظم موجود در آن را به شوخی میگیرد. در فیلم ( امتیاز نهایی ) وی به موضوع مورد علاقه اش یعنی روشنفکری در خانواده ای طبقه متوسط نیویورک و کمی بعد از آن در فیلم ( خبر داغ ) همان دور نماییهایی را که دارد از دیدگاه کمیک دست می اندازد. هر بیننده ای با فیلم های ووی آلن به تاریخ مورد علاقه اش سفر میکند و با آن ارتباط برقرار می کند.

در فیلم نیمه شب در پاریس آلن وی به مردی میپردازد که به دوران گذشته تا 80 سال پیش سفر می کند و متوجه می شود که مردم در آن زمان هم از وضعیت خود راضی نبوده اند و این موضوع تاجایی پیش می رود که او به این نتیجه می رسد که ای کاش هیچوقت خلقتی وجود نداشت …

استیون اسپیلبرگ

اولین فیلم اسپیلبرگ ( هوش مصنوعی ) بود که به دنیای آخر الزمان اشاره دارد و به دنیا آینده میپردازد. برداشت فیلم بر اساس فیلم پینوکیو است که پایه ای علمی و تخیلی دارد. رباتی که داستان اصلی فیلم بر پایه ی آن است حافظ خاطرات به غما رفته انسانیت است. او را به عنوان بهترین کارگردانی می دانند که توانسته است با تصورش جنگ جهانی را به تصویر درست بکشاند.

مارتین اسکورسیزی

اسکورسیزی را باید کارگردانی سیاسی نامید. او در فیلم های خود به صورتی بسیار تیز بینانه به مسائل روز می پردازد و هیچ گاه از سیاست دوری نمی جوید. آخرین فیلم وی به نام هوگو نیز دوباره منتقدان را در براه مسائل سیاسی به چالش کشانده است.

کلینت ایستوود

وی کارگردانی است که معمولا فیلم هایش را بر اساس انسان دوستی و مهربانی میسازد ولی فیلم ( رود مرموز ) وی تفاوتی زیاد با روند فیلم سازی اش در گذشته دارد و به مسئله قانون گریزی و خشونت پرداخته است. آخرین آثار او ” عزیرملیون دلاری” و ” جی ادکار ” است که بینشی کاملا سیاسی دارد.

دیوید فینچر

فیلم ساز آمریکایی که به خاطر سبک تریلیر هایش مانند ” فت، بازی و باشگاه مشت زنی ” معروف شد، تا به حال 2 بار به خاطر ” مورد عجیب بنجامین باتن” و شبکه ی اجتماعی نامزد اسکار شد. آخرین فیلم وی با نام ( دختری با خالکوبی اژدها ) علیرغم توجه مخاطبان مورد توجه آکادمی اسکار قرار نگرفت.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *